tommib
Jo, det är bara att göra-omsteget involverar bilning men visst går det att göra om och göra rätt ;)
 
  • Wow
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Ja, flytspackla är ju inte bara att göra om och göra rätt. Alltid lika imponerad av de som gör sådant. Många andra moment går ju att avbryta och ta omtag en annan dag.
Jag hade väldigt gärna önskat att jag bara kunde lägga hatten på hyllan. Ser mer farligt ut på bilden än vad det är nu men herregud vilken stress 😁
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
K
Nymålat rött hus med vita fönsterkarmar och en övre våning med unikt designat fönster, sett mot en blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd träfasad på ett nymålat hus med vitmålat fönster, omgiven av växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålad yttervägg i en stark röd färg, del av husets fasad och en beskuren vy av verandagolv i brunt trä.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har jag ett alldeles nymålat hus! Mycket nöjd med resultatet 🙏😊
 
  • Gilla
  • Älska
Nickelodeon och 15 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Flytspacklat. Jag fattar varför folk säger att man ska vara två. Får bli en till tunn spackling imorgon för att få det helt plant.
Ta i lite mera vatten typ 0.3 så ska du se att de flyter ihop fint för dig , köp om du inte har en bred tandad spackelspade, vilket spackel använder du ?
 
  • Gilla
Trafikverket1
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Ta i lite mera vatten typ 0.3 så ska du se att de flyter ihop fint för dig , köp om du inte har en bred tandad spackelspade, vilket spackel använder du ?
Byggmax flytspackel. En tandad spackelspade hade nog varit bra, försökte jämna till med en rak men hade varit enklare om man kunde kratta ut det.
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Lagt kullersten och byggt klart muren
Trädgårdsscen med nyupplagd kullersten och en färdig mur intill en trätrappa. Verktyg ligger på trappan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nylagd kullersten längs en trätrappa bredvid en nybyggd mur vid ett hus med träpanel. Verktyg på marken och grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd mur vid gångväg med stenar och jord i trädgård, omgiven av grön häck. Kullersten har lagts och trästeg går ner till stenbelagd gång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JonteH och 19 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
Jag hade väldigt gärna önskat att jag bara kunde lägga hatten på hyllan. Ser mer farligt ut på bilden än vad det är nu men herregud vilken stress 😁
Jag tar tillbaka det där. Är värre än vad det ser ut, även efter ytterligare flytning. Blir till att handla en diamantkopp idag och plasta för 🥲
 
T Trafikverket1 skrev:
Jag tar tillbaka det där. Är värre än vad det ser ut, även efter ytterligare flytning. Blir till att handla en diamantkopp idag och plasta för 🥲
Handla en sån här med så tar du det mesta dammet direkt.

Dammskydd TEBO COVER 334506 med artikelnummer 2890025, inklusive orange tillbehör för dammupptagning vid sliparbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
[bild][bild][bild][bild][bild]
Lite snabb CAD & målat skruvar som förberedelser. Sedan åkte gamla spännpappen ned & de första skivorna med Fibrotech uppskruvade.
Spännande, hur ser det ut när det är klart?🙂
 
T Trafikverket1 skrev:
Jag tar tillbaka det där. Är värre än vad det ser ut, även efter ytterligare flytning. Blir till att handla en diamantkopp idag och plasta för 🥲
Varit där, gjort det. Hatar verkligen flytspackel. Återstår några rum för mig…
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Varit där, gjort det. Hatar verkligen flytspackel. Återstår några rum för mig…
Ja, riktigt irriterande. Löste du det med betongslip eller hur gjorde du?
 
A Anderscurl skrev:
[bild]
Fått upp de sista pusselbitarna med kakel. Riktigt nöjd med hur passningen med mönstret blev på alla bitarna.
Imorgon blir det till att foga och sedan koppla in vattnet.
Riktigt bra jobbat. Jag ser mig själv som en ruttad plattsättare som för det mesta har gjort dom där speciell badrummen åt kunder med för mkt pengar skulle sitta och klia mig i huvudet en stund innan man börjar sätta. Hatten av!
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Jag blev lite stressad inombords att läsa din lista.

Det sämsta med att jobba på semestern är att man inte har något jobb att vila upp sig på. 😆
Hahah jag också, hoppas han reder ut det :)
 
B bygglov skrev:
Spännande, hur ser det ut när det är klart?🙂
Nytt tak i stora rummet nästan färdigt, några takplattor saknas där taket möter väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nästan klart i stora rummet. Har lite kvar i köket innan jag kan sätta de sista skivorna där. Sen kommer taklister.
En skön känsla med taket som bjuder på en tyst upplevelse.
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 8 till
  • Laddar…
Modernt kök med vitrinskåp med inkopplat ljus, liggande kakel i fiskbensmönster ovan köksbänken, fönster över diskbänken och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ljus inkopplat i vitrinskåpet. Nu kan takanslutningen byggas.
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.