S sinuslinus skrev:
Jag blev lite stressad inombords att läsa din lista.
Då är vi minst två 😂.
 
Redigerat:
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
F Fredde_bygg skrev:
Gjort klart en del av nästa del av altanen
Snyggt med avdelningen. En fråga bara, vad tänker du använda trallen på gaveln till?
 
Ta mig til altandäcket som blir på framsidan av huset 🫣
 
R Rikard_Sa skrev:
Snyggt med avdelningen. En fråga bara, vad tänker du använda trallen på gaveln till?
F Fredde_bygg skrev:
Ta mig til altandäcket som blir på framsidan av huset 🫣
Även möjlighet att rulla grillen till framsida vid soliga dagar
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Diskbänk med nytt handfat och rinnande vatten i renoverat kök. Verktyg på en handduk till höger om diskhon. Kakeldekoration i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köksvägg med nytt vitt kakel och inkopplad vattenkran ovan en diskho, med fönster som ännu saknar lister / foder. Nästa steg är att sätta upp överskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åter finns det inkopplat vatten i köket. Fogat och mjukfogat klart. Överskåp är nästa steg.
 
  • Gilla
bjorsi och 15 till
  • Laddar…
Fixat lite mellan skurarna
Sått lite kryddor och sommar morötter
Satt ut tomatplantorna
Ska plantera lite sockerärter lite kryddväxter och fixa till kanterna imorgon om vädret tillåter
 
  • En trädgård med nyplanterade kryddor och tomatplantor, trätrall, stenar, möbler och en stor sten framför ett plank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stenbeläggning runt en stor sten i en rabatt bredvid en träaltan, omgiven av jord och ett verktyg på gräset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bjorsi och 9 till
  • Laddar…
Tömt poolen på någon kubikmeter vatten. Det har regnat en hel del.
 
  • Gilla
Oskick och 1 till
  • Laddar…
R
S sinuslinus skrev:
Jag blev lite stressad inombords att läsa din lista.

Det sämsta med att jobba på semestern är att man inte har något jobb att vila upp sig på. 😆
Du får starta eget som hantverkare så kan du vila på löpande räkning på kundens bekostnad🤣
 
S
R Rejäl skrev:
Du får starta eget som hantverkare så kan du vila på löpande räkning på kundens bekostnad🤣
Jag är hantverkare som sällan sitter ner mellan rasterna men ibland är det ändå som vila. 😅
 
  • Gilla
  • Haha
stigen och 2 till
  • Laddar…
Modernt kök under renovering med vitrinskåp, täcksidor och ett baldakinunderstycke på plats. Saknar häll. Chevron-mönstrat kakel, marmorbänkskiva och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vitrinskåp och täcksidor på plats runt dem. Plus understycket på baldakinen. Väntar fortfarande på hällen som synes.
 
  • Gilla
bjorsi och 12 till
  • Laddar…
Rev gammal lekstuga förra året. Byggde nu en carport till gräsklipparen av virket.
 
  • Röd lekstuga med vit dörr och fönster, delvis täckt med en presenning. Omringad av växtlighet och träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd carport för gräsklippare byggd av återanvänt virke, omgiven av träd och en grön vattentunna vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Idag (eller igår nu då om man ska vara petig) har så slutligen balkongrenoveringen övergått från måleriverksamhet till att i alla fall delvis bli ”sätta fast saker där de ska sitta”-verksamhet.
Det går inte fort, men det går framåt!
Lite väl mörkt när det kvar klart för dagen, så bilderna fick utebli.
 
  • Gilla
bjorsi och 1 till
  • Laddar…
4774
Orange vägg i en verkstad med verktyg upphängda och en skylt som säger "Tillträde förbjudet för obehöriga. Målsman ansvarar för sina barn".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkstad med olika verktyg och färgburkar som hänger på krokar på en röd trävägg. Ett gult hopfällbart bord står lutat mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg och sprayburkar hänger på upphängningskrokar i en egen verkstad, även en arbetsbänk syns i närheten av en trävägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte med huset utan med min egna verkstad där gubben ej är välkommen 😂. Målat och tillverkat div upphängningskrokar, gjort ett bord för mina målningsjobb och ett sågbord med plats för det mesta. Kom inte igång förrän efter kl.24.30 så detta jobb tog lite mindre än 3 timmar vilket jag får tycka är hyffsat bra gjort med tanke på hur trött jag var dessa timmar 😄. Men nu börjar det ljusna och himlen lyser i rosa, guld och ljusblått, fåglarna kvittrar glatt och naturen börjar vakna så nu är jag pigg igen.

Avslutade med lite trädgårdsgöra.
 
  • Gilla
Rejäl och 5 till
  • Laddar…
Slipat ner valnötspluggarna jag lagade igår på nya utebordet. Testade tricket att borra 12 och 10mm hål i en bit flatstål, trimma valnötsbitarna till 10,5mm kvadratiska och sedan spetsa till dom i bandsågen och köra genom hålen med skruvdragare. Fungerade över all förväntan! Är också inne på tredje burken danish oil på bordet.
 
  • Nyslipat utebord i ljust trä med valnötspluggar. Bordet står på en altan med utemöbler och kuddar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybyggt utebord av slätpolade träplankor med valnötspluggar och behandlat med danish oil, placerat på en altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bjorsi och 12 till
  • Laddar…
Påbörjat bearbetning av egendesignade ekbordet för uterummet.
 
  • Egendesignat ekbord för uterum under bearbetning i ett garage, syns på metallben och robust träskiva. Verktyg och träplanka i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett egendesignat ekbord under bearbetning, placerat i ett garage eller verkstad med förvaringsskåp och verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bjorsi och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.