AndersPS AndersPS skrev:
Vilket märke har mojängen? Har en Vatette, väldigt nöjd men kan inte styra den så mycket som jag önskar.

Bästa vore med två separata utgångar och separata system, en för inomhus och en för utomhus.

Phyn heter den. Uponor äger delsr men ser nu att den inte riktigt saluförs i Sverige.

Men helhetsintrycket är bra. Ställer in hur många produkter man har av varje och så kommer det under en tid att identifiera varje enhet genom att fråga. Har också bevattning som mer eller mindre går direkt efter Phyn som jag testade och det var det första som den frågade om det var läcka eller inte. Eftersom urtappaningen var så stor som gjorde den en ny mätning och efter det var den nöjd. Mäter tydligen vibrationer och sätter id på varje enhet.

Sedan basic saker som att den stänger av sig när man åker och öppnar när man närmar sig med geotag. Är diskmaskinen igång så väntar den till att den är klar innan vattnet stängs av.

Sedan är gränssnittet rätt så snyggt och enkelt att komma igång med.

Har även köpt puckar som ligger i golvvärmeskåpen då det systemet ligger utanför mätningen men skönt att få reda på om det läcker i de fördelarskåpen i en och samma app.
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Har gjort färdigt trädäcket och delat det igen då frugan hade en idé
Jaja jag är ledig och något ska man ha och göra
 
  • Ett halvfärdigt trädäck med en skruvdragare och en skruvlåda placerade på brädorna, samt en tom del av däcket under byggnation visar också gräsmatta och jord bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädäck med verktyg och skruvförpackning, delat i olika sektioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggprojekt pågående, träbjälkar och verktyg inklusive en elektrisk borrmaskin, skruvmejsel, förvaringslåda med skruvar och en installation av trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Halvfärdigt trädäck av trä med verktyg liggandes på det, mot en trästaketbakgrund och ett område med gräs och en buske intill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Det går inte fort men det går framåt. Sätter upp reglar med syllisolering mellan regel och betongvägg
B bjorsi skrev:
Finja laga vägg var trevligt att arbeta med men det stelnade fort 😅
[bild][bild]
Nu är reglarna uppe, med syllisolering bakom (tidigare var de monterade direkt mot betongväggen).
Träreglar med syllisolering monterade mot en betongvägg i en byggprocess. Betongväggen har synliga spår av tidigare cellplastisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag rev ner panelen satt det cellplast/frigolit som isolering mellan betongvägg och panel. Detta var inte från när huset byggdes.
Funderingen är om man ska skippa isolering när jag bygger upp inneväggen?
 
  • Trävinklar med syllisolering monterade på betongvägg i ett rum under renovering. Isoleringen placeras mellan trä och vägg för att förhindra fuktproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vad är anledningen till att du rev väggen från början?
 
  • Gilla
Kirka75
  • Laddar…
En ful panel på två av väggarna i rummet. Men huvudorsaken var att det drog in luft genom en liten, liten spricka i ytterväggen, dvs bakom panelen, en riktigt varm och fuktig dag förra sommaren så blev det några kondensdroppar i tak/vägg-vinkeln.
När jag väl tagit ner inneväggen såg jag att det var fler sprickor som var bra att laga.
 
Har sagt det innan och säger det igen trädgårdsarbete är 95% flytta massor
 
  • En trädgårdsrabatt bredvid en träaltan med jord och trädgårdsverktyg, omgiven av ett staket och gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Totte lille Totte lille skrev:
Har sagt det innan och säger det igen trädgårdsarbete är 95% flytta massor
Helt rätt, och ofta en massa massor
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
K Kris1 skrev:
Helt rätt, och ofta en massa massor
Ja och 3 % leta efter grejor och har man tur 2% dricka öl👍
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Totte lille Totte lille skrev:
Ja och 3 % leta efter grejor och har man tur 2% dricka öl👍
Uhh
 
  • Gilla
Totte lille
  • Laddar…
Jag tycker det är 100% träligt.
 
  • Gilla
Totte lille
  • Laddar…
Vaknade fören vecka sedan och hörde krafsande i ventilationsschaktet. Rejält.

Misstänker att det är någon geting eller i värsta fall fladdermus. Skit samma, de ska inte vara där.

Alltså, en temporär lösning för att se om det blev tyst. Det blev tyst.

På sikt får det kanske bli ett kraftigare nät som borras in i plåten.
Provisorisk lösning på ett ventilationsschakt med myggnät och silvertejp på ett rött tak. En grön och svart skruvmejsel ligger bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Vaknade fören vecka sedan och hörde krafsande i ventilationsschaktet. Rejält.

Misstänker att det är någon geting eller i värsta fall fladdermus. Skit samma, de ska inte vara där.

Alltså, en temporär lösning för att se om det blev tyst. Det blev tyst.

På sikt får det kanske bli ett kraftigare nät som borras in i plåten.
[bild]
Bara så himla helyllessnyggt.😍
 
  • Gilla
Totte lille
  • Laddar…
Skitsamma. De enda som behöver bry sig är väl någon mäklardrönare och Google Maps
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
K
Nyss målad röd fasad med vit fönsterkarm intill ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I dag har det målats rött och första lagret vitt Nymålad trävägg på altan med röd färg och grått trädäck, där övre delen av väggen är omålad och visar träfärg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev inte färdigmålat på altanen för tempen började närma sig 30° under plasttaket, då la jag av...
 
  • Gilla
bjorsi och 5 till
  • Laddar…
S
Ikväll skulle jag köpa Pemslang för att koppla sommarvattnet till regnvattentanken.
Fick tydligen två sängar och en grill på köpet.

En släpvagn med två madrasser, en stor grill, rör och andra föremål, parkerad utanför en butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Sängarna var förvisso beställda sen tidigare och de råkade komma till butiken lagom lägligt för att hämta upp dem.

Grillen var ett spontanköp av en visningsgrill till nedsatt pris. Typ halva priset mot den något större grill jag spanat in online.

Grillen var ju ihopmonterad så det var ju bara att rulla in den på dess plats.
Grill inomhus i kök bredvid diskmaskin och krukväxter på bänken, med fönster och trädgårdsutsikt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.