4 427 365 läst · 32 295 svar
4427k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Medlem
· Jämtland
· 110 inlägg
Börjar bli dags att få hit kommunen för slutbesiktning känns det som..golvet är det sista som görs.
Täckte av och satte upp armaturerna över köksön.
Täckte av och satte upp armaturerna över köksön.
Veckans jobb har gått med snigelfart men fick en ordentlig skjuts idag då svärföräldrarna passade båda barnen.
Murat upp hälften av förlängningen av brandmuren och flyttat ut hålet för rökröret, samt börjat laga lite puts.
Murat upp hälften av förlängningen av brandmuren och flyttat ut hålet för rökröret, samt börjat laga lite puts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bra jobbat.A atomlab skrev:
Slutsamråd med kommunen kan du ha tidigare bara säkerhetskraven är uppfyllda och man kan bo där (dvs lister och parkettgolv behöver inte vara monterade) . Slutbesiktning har kommunen inget med att göra 😉
Fixade sista detaljen på den egendesignade takhyllan, vinglashängare:
Se mer bilder här om ni är nyfikna: https://www.byggahus.se/forum/threads/totalrenovering-av-enplansvilla-foersta-huset.395786/
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Se mer bilder här om ni är nyfikna: https://www.byggahus.se/forum/threads/totalrenovering-av-enplansvilla-foersta-huset.395786/
Efter en vända till IKEA igår ser tvättstugan ut så här idag
Påbörjat hopmontering av stommar till det som blev ett typ halvt IKEA-kök, tvättstugan får alltså bli grovkök också då antar jag.
Och min initiala plan med budgetrenovering sprack med buller och bång när hustrun kom med sin input...
Håhåjaja, en lydig man tar en till kopp kaffe och hugger in med vetskapen att det kommer att bli bra i slutänden, även om det svider på kontot.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Påbörjat hopmontering av stommar till det som blev ett typ halvt IKEA-kök, tvättstugan får alltså bli grovkök också då antar jag.
Och min initiala plan med budgetrenovering sprack med buller och bång när hustrun kom med sin input...
Håhåjaja, en lydig man tar en till kopp kaffe och hugger in med vetskapen att det kommer att bli bra i slutänden, även om det svider på kontot.
Att tycka om kaffe hjälper oftast! ☕️☕️☕️☕️☕️mikethebik skrev:Efter en vända till IKEA igår ser tvättstugan ut så här idag
[bild]
[bild]
Det har jag märkt genom åren! 👍
När badkaret kom in åkte duschblandaren ut. Nu har jag tröttnat lite på att sitta och duscha 😊
Håltagning genom kanten med foerstner 25mm och slangar igenom för att kunna dra fram karet vid service/städning. Synd att jag inte hade koll på klämkoppling och övergång till flexslang 🙈
Ett samtal till röris och i morgon droppar han övergång i brevlådan (hoppas jag).
Håltagning genom kanten med foerstner 25mm och slangar igenom för att kunna dra fram karet vid service/städning. Synd att jag inte hade koll på klämkoppling och övergång till flexslang 🙈
Ett samtal till röris och i morgon droppar han övergång i brevlådan (hoppas jag).