Fick lite vårkänslor och tömde en radiator.





Rörigt byggområde med isoleringsmaterial, grushög, träreglar och elledningar. Obeboeligt och under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Va?
 
useless useless skrev:
Fick lite vårkänslor och tömde en radiator.





[bild]
En olje(grus)radiator?
 
  • Gilla
  • Haha
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Va?
Ja, jag har tyckt det låtit som grus i rören. Nu förstår jag varför.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag har skrivit lite om det gamla direktverkande elvärmesystemet i min projekttråd. Den korta versionen är:


Det elektriska värmesystemet bestod av 16 st elradiatorer á 3kW fyllda med 250 kg grus var – Totalt 48kW.

Lång smal låda på golvet med grus, träplankor, järnvägsspår under konstruktion, rostig metallstång stödjer lådan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Nu är det bara ett element kvar plus en hög grus... Gruset från de andra har jag återanvänt när jag gjöt ny grund.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Appendix och 15 till
  • Laddar…
Ah, rätt smart ändå. Borde gett jämnare värme.
 
Idag har frugan och jag rensat den sista putsade delen (här satt putsen bättre och det behöver bara lagas på sina ställen) och tretexen som var bakom garderoberna på gamla tapeter. Tidningarna som satt underst var från 1950 så det bör väl ha varit då man spikade upp tretexen på timmerstommen. Under finns ett lager med spännpapp och fler tapeter.
Renovering i hemmiljö, rivna väggar, mursten synlig, arbetsredskap, stege, dammsugare, öppen dörr till annat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har också mätt färdigt hur det kommer bli med kaminen och konstaterat nischen inte räcker till för de 50 cm som behövs i avstånd så jag får mura upp en rad till med helsten. Alternativet hade tydligen varit kalciumsilkatskiva som är snordyr och inte verkar smidig att jobba med.
Renoveringsprojekt, gammalt murverk, delvis avlägsnad vägg, vit dörr, kakelplattor staplade, stege, inomhus, byggprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ursviken och 5 till
  • Laddar…
Jag har inte gjort så mycket, men min golvläggare har idag färdigställt klinkern på golvet och kakling av duschhörnan.

Det är en tom, modern duschhörna med vita kakelväggar och mörkgrått klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsklart rum, kaklat golv, vit vägg, radiator, fönster, takbelysning, färgprov, osedda möbelinstallationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev väldigt bra och han är också väldigt effektiv, mycket verkstad.
Får se när fakturan dyker upp vad slutsumman blev för hans tid som innefattar flyt, justering, tätskikt, kakel/klinker och fogning där material han hållit med är flyt, tätskikt och fix.
Så får jag svart på vitt vad mitt onda knä är värt...😂

I morgon blir det färdigmålning av väggar, sedan montering av ett litet IKEA-kök som inredning.
Bara att göra som min älskade hustru vill ha det, och det kommer nog att bli åtskilligt bättre och snyggare än tidigare.
 
  • Gilla
FredrikR och 13 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Jag har inte gjort så mycket, men min golvläggare har idag färdigställt klinkern på golvet och kakling av duschhörnan.

[bild]

[bild]

Blev väldigt bra och han är också väldigt effektiv, mycket verkstad.
Får se när fakturan dyker upp vad slutsumman blev för hans tid som innefattar flyt, justering, tätskikt, kakel/klinker och fogning där material han hållit med är flyt, tätskikt och fix.
Så får jag svart på vitt vad mitt onda knä är värt...😂

I morgon blir det färdigmålning av väggar, sedan montering av ett litet IKEA-kök som inredning.
Bara att göra som min älskade hustru vill ha det, och det kommer nog att bli åtskilligt bättre och snyggare än tidigare.
Tydligt ”Regeringsbeslut”, precis som här hemma. 👍
 
  • Gilla
  • Haha
Immobil och 3 till
  • Laddar…
Släpat in 40 tegelstenar och lagt på tining inför mitt förlängande av brandmuren i finrummet. Även skurit bort en bit av tretexen där det ska muras sedan.
 
  • Gilla
Oskick
  • Laddar…
Snyggat till i uterummet nu när kaminen är inkopplad behöver man inte vänta till sommaren för att använda det
 
  • Mysigt hörn med vitmålade väggar, kamin, trästol, väggdekorationer och mjuk belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En gungstol med kuddar framför en glasdörr inomhus, mysig atmosfär, hemmiljö, kvällsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fribygg och 10 till
  • Laddar…
Upprepade förrförra helgens bedrift, men höjde insatsen till 32 mm.


Gamla träbjälkar, vita rör, konstruktion, byggarbetsplats, rörläggning, fragmenterat, mörkt hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
Satte i en ny badrumsfläkt
Utsugsfläkt i taket, vita kakelväggar, träpanel, hygienprodukter i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En takventil i ett hörn där kakel och träpanel möts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
Målat smyckefönster till växthuset
Renovering av fönster, verktyg, arbetsbänk, linoljefärg, färgskrap, verkstadsinredning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 15 till
  • Laddar…
J JohnyS skrev:
Målat smyckefönster till växthuset
[bild]
Vackert, nu skulle man vilja se en bild på hela växthuset #nyfiken 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.