4 427 272 läst · 32 295 svar
4427k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Har länge stört mig på att jag bara satte ett uttag bakom soffan så idag blev det till att greja lite...
Började med att kapa och slipa lite på en apparatdosa:
Märke upp och körde först med lämplig hålsåg:
Sen körde jag till lämpligt djup med kopieringsstål i överhandsfräsen:
Borrade mellan dosorna och drog en slang:
I morgon kommer elektrikern och gör lite a dra jobb och får sätta dit ett nytt uttag... 👍
Började med att kapa och slipa lite på en apparatdosa:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Märke upp och körde först med lämplig hålsåg:
Logga in
Skapa konto
Sen körde jag till lämpligt djup med kopieringsstål i överhandsfräsen:
Logga in
Skapa konto
Borrade mellan dosorna och drog en slang:
Logga in
Skapa konto
I morgon kommer elektrikern och gör lite a dra jobb och får sätta dit ett nytt uttag... 👍
Börjat slänga på bruk på teglet. Först ett lager för att jämna till murningen innan finlagret slängs på. Lite trött i kastarmen nu.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag testar hemgjorda tändblock
Inte för de kanske är billigare men återvinner rester av tretexskivor (bara ihop pressat trä) och dränker de med lampolja i en tättslutande burk.
Väldigt lättantändliga och hög flamma!
Logga in
Skapa konto
Inte för de kanske är billigare men återvinner rester av tretexskivor (bara ihop pressat trä) och dränker de med lampolja i en tättslutande burk.
Väldigt lättantändliga och hög flamma!
Har bara en toalett i huset. Cisternen läckte vatten (ned i toaletten). Började för runt ett år sedan. Mycket dåligt i kombination med egen brunn tydligen...
Enligt tillverkaren var det antingen ventilhuset eller ventilhuspackningen. Bytte båda, men felet kvarstod! Blev sur och körde vidare, fast stängde av och på vattnet vid varje besök.
Bytte idag hela cisternen och har äntligen en toalett som man inte behöver manövrera spolcisternventilen på vid varje användning. Borde gjort det för ett år sedan, vansinnigt 😅
Enligt tillverkaren var det antingen ventilhuset eller ventilhuspackningen. Bytte båda, men felet kvarstod! Blev sur och körde vidare, fast stängde av och på vattnet vid varje besök.
Bytte idag hela cisternen och har äntligen en toalett som man inte behöver manövrera spolcisternventilen på vid varje användning. Borde gjort det för ett år sedan, vansinnigt 😅