Lekt eletriker och lagat köksfläkten så nu slipper verisure fråga vad jag lagar till middag 3 dagar i veckan..
 
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 7 till
  • Laddar…
Byggt ett litet "arkivskåp" till kontoret så jag kan gömma skrivare, dator och lite saker på ett enkelt sätt. Dit med lite hyllor och sedan demontera allt för att betsa.
 
  • Inbyggd garderob under konstruktion, träpaneler, verktyg och byggmaterial synliga, halvfärdigt gipstak, arbetsplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Under konstruktion, träskåp, verktyg, byggarbetsplats, måttband, spånplatta, pågående arbete, oavslutad inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
AndersPS och 20 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Byggt ett litet "arkivskåp" till kontoret så jag kan gömma skrivare, dator och lite saker på ett enkelt sätt. Dit med lite hyllor och sedan demontera allt för att betsa.
Tjusigt!
Och detta ihop med pågående husbygge?!
 
FredrikR FredrikR skrev:
Tjusigt!
Och detta ihop med pågående husbygge?!

Yes. Målarn härjar på 2 våningar så detta var ett lagom projekt att fixa med för att inte sväva ut för mycket. Har ju ett helt kök och hall att göra fronter till men det är ju ett helprojekt.
 
  • Älska
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Börjat å kvista ner skiten iaf . Inga mer barr på gräsmatta och stuprör. Bort skall dem
 
  • Grå himmel, barrträd, garagedel av hus, gräsmatta och grusväg i ett bostadsområde. Nedfallna grenar syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Friluftsbyggnad, staket, träd, molnig himmel, utomhuskonstruktion, förortsinställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två stora träd, grönt gräs, avklippta grenar, trädgårdsmöbler under konstruktion, molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 4 till
  • Laddar…
U
Oklart om jag snickrar på en Loge eller övervåningen i vårt hus. Känns lite mysigt!
Träbjälkar, vind, renoveringsprojekt, såg, byggmaterial, ljusslinga, fönster, arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: det vi gjorde idag va att vi rev även kattvinden där sågen står.
Vindsvåning under renovering, träbjälkar, LED-belysning, byggmaterial, grova plankor, avskalade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl och 7 till
  • Laddar…
Jag har monterat fotplåtar på groventren. Det var fan ingen lek för en lekman (höhö) att försöka få det snyggt i hörnen. Nära på omöjligt skulle jag vilja säga.

Jag accepterade nederlaget och klippte ett V i bakkant och vek runt plåten. Hoppas att rännan täcket det mesta av styggelsen.

Bilden uteblir då jag regnsäkrat bygget för dagen...
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Jag har försökt ha ihjäl stora antal husockupanter, med min fräsiga getinggiftsprutargrej. 💪Tiden får visa om det lyckades.
En vit plaströr med bockad dricksstrut mot en träspånskiva i bakgrunden.
 
  • Gilla
raspen86 och 3 till
  • Laddar…
Finsnickeri på en annan nivå, gjort iordning ett väderskydd till brandstegen som kom med huset.
Även ordnat för öppning av balkongräcket för att underlätta evakuering, dvs en såg och trätt upp stegen på en tjock bräda med fasningar för att ligga stabilt mellan stolparna.
Trälåda med handtag på träplattform nära brun trävägg, gjord för att öppnas och stängas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Räddningsvästar i en hög, trägolv, mörk vägg, utomhus, säkerhetsutrustning, oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 5 till
  • Laddar…
Pappat/dukat (!) klart taket. Självfallet så lyckades jag sätta mig i asfaltsklistret med ena benet. Blev inte ett dugg förvånad. Bah.
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Pappat/dukat (!) klart taket. Självfallet så lyckades jag sätta mig i asfaltsklistret med ena benet. Blev inte ett dugg förvånad. Bah.
Det är lätt att sätta sig själv i klistret när man dukar på taket. [Förlåt. Jag hittar ut själv].
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Det är lätt att sätta sig själv i klistret när man dukar på taket. [Förlåt. Jag hittar ut själv].
Värre är väl risken att man dukar under?
 
tommib
Renovering pågår. Gråa golvplattor delvis lagda. Outfärdigt träarbete syns, byggmaterial och verktyg överallt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tja, det ser ju ok ut just nu men det måste vad jag förstår torka innan man verkligen ser hur det blev. Ska låta fogen härda lite till och sen tvätta ett varv till.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Varit på jobbet för att få pengar till betongplattan som gjutits idag.

Det är ganska varmt och fuktigt inne ikväll.
 
  • Gilla
Posselosse och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Första rummet klart, nu är det bara fogningen kvar 😊
Rum under renovering, golvplattor, nivelleringssystem, kartonger, slang, arbetslampa, oavslutat projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Kris1 och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.