4 512 271 läst · 32 446 svar
4512k läst
32,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 812 inlägg
Jag gick en kurs för ~ 20 år sedan ’Learn by Failing’ skapad av ’Livet’.tommib skrev:
Provat att sätta klinkers för första gången. Det ska bli intressant att se hur det blir. Rätt pyssligt, speciellt att veta om man har rätt konsistens på fixet. Jag tänker dock ofta som Pippi; "Det har jag aldrig provat förut så det går nog bra".
I värsta fall får man väl bila bort och göra om, detta är helt okritiskt och ska förhoppningsvis bara finnas några år så jag ser det som ren övning.
[bild]
Det ger med sig och man lär sig.
Lycka till! 🙂👍
Tacktack. Var rädd att plattorna skulle röra sig men det hade i huvudsak stelnat. En av de små nere till höger var inte helt fixerad så jag väntar lite med att skrubba det sista där.
Relaterad fråga: måste man ha en sån fogsvamp när man fogar eller går det bra med något annat? Känns fånigt att köpa ett sånt set för en yta som är < 1 kvm.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Relaterad fråga: måste man ha en sån fogsvamp när man fogar eller går det bra med något annat? Känns fånigt att köpa ett sånt set för en yta som är < 1 kvm.
Funkar med en fastare svamp också.tommib skrev:
Tacktack. Var rädd att plattorna skulle röra sig men det hade i huvudsak stelnat. En av de små nere till höger var inte helt fixerad så jag väntar lite med att skrubba det sista där.
[bild]
Tror även det finns lösa svampar om du letar lite. 👍
Det här blev iaf Killräckligt bra. Ny strömbrytare i tvättstugan. Var tvungen att byta kabeln också för isoleringen i den gamla blykabeln var så kexig att det inte höll. Vickade man på en tråd så sprack den innanför blymanteln där man inte såg. Som gjort för problem 😮
Fick tyvärr kortslutning i skallen, så jag törs inte visa färgerna som valdes i den nya 5G1.5... Men det lyser och är inte farligt. Tidigare gällde varken det ena eller det andra.
Nu vet jag också att halva källarbelysningen matas från elcentralen på boplanet, och den andra halvan från elcentralen i källaren. 😵💫
Det ska bli så skönt att riva bort detta sen.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Fick tyvärr kortslutning i skallen, så jag törs inte visa färgerna som valdes i den nya 5G1.5... Men det lyser och är inte farligt. Tidigare gällde varken det ena eller det andra.
Nu vet jag också att halva källarbelysningen matas från elcentralen på boplanet, och den andra halvan från elcentralen i källaren. 😵💫
Det ska bli så skönt att riva bort detta sen.
Jag är pälsdjursallergiker sedan födseln.U Utsliten och utdömd skrev:
Känner inte av något av våra två katter, båda är Sibirier. ❤️
Är du intresserad av katt men skeptisk till om det funkar råder jag dig att leta upp en uppfödare/provhem.
Trevlig ras, sociala, pratiga, lätta att duscha eller bada om behov uppstår. 🐈😻
Igår bytte jag lite lampor i utebelysningen, nån som gått sönder och mörkret faller tidigare och tidigare om kvällarna. Solen ska skina idag så det blir till att utnyttja det till diverse utomhus.
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Stege och glidskydd för att göra sotaren glad?
Övrigt husrelaterat -
Vad har ni gjort med era hus idag?
Övrigt husrelaterat -
Fukt hittad efter överlåtelse besiktning i dusch vägg
Övrigt husrelaterat -
Hur får man bort kiss från skinnfåtölj?
Övrigt husrelaterat -
Laga golvur ”moraklocka”
Övrigt husrelaterat