4 421 094 läst · 32 284 svar
4421k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ett par kort tar lite tid och är inte så svåra att spara.H husdrommaren skrev:
Jobbigare att samla ihop nytt skräp, fota det och skicka in.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Tömt det på ett piano som inte gick att skänka bort (någon vital del för att kunna stämma var sprucken - och orimligt att laga) samt ”demonterat” det mha skruvmejsel/dragare så långt det gick - därefter med motorsåg & yxa, tyvärr satte jag ett hugg med yxan i stämskruvarna så någon vecka framgent blir det ett tormek-inlägg i ”vad har du gjort med dina verktyg & maskiner”-tråden….
/U
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Det hade varit något! Kändes trist att förstöra men som piano hävdar de som kan att det ändå var förstört (oklart om det var omöjligt att fixa eller ”bara” att det kostade betydligt mer än vad det gör att skaffa ett fungerande begagnat -> ingen marknad)
Jag sparade och kommer återanvända de större bitar virke som gick att få ut och sen var det också en ganska vacker & väldigt tung gjutjärnsram i den, kanske försöker vi göra något med den, högst oklart vad dock…
Jag sparade och kommer återanvända de större bitar virke som gick att få ut och sen var det också en ganska vacker & väldigt tung gjutjärnsram i den, kanske försöker vi göra något med den, högst oklart vad dock…
Renoverare
· Uppsala
· 1 835 inlägg
Snickrade ihop en köksö under påskhelgen. Frihängande gavlar för att förstärka intrycket att ön, med bakomvarande kök och hall möbler är lite svävande.
Nu är det bara slipa, olja, slipa, olja, slipa, olja slipa olja, slipa innan man kan lägga på marmorskivan
Gjorde som på övriga köket. Flytspackel i botten för att få perfekt anläggningsyta. Proppade fast 12mm mdf på detta och sedan 143*44 planhyvlat och toppade med en 18mm plywood.
Gjorde även gavlar i samma virke som kexades och limmades i lite plusmått så jag sedan kunde finsåga allt i rätt mått
Satte sedan en 28mm mfd som mellanväg som kommer bli installationszon för fläktar, avlopp och vvs. Innan allt kläddes med mdfoch jag gjorde 2st stommar.
Nu är det bara slipa, olja, slipa, olja, slipa, olja slipa olja, slipa innan man kan lägga på marmorskivan
Gjorde som på övriga köket. Flytspackel i botten för att få perfekt anläggningsyta. Proppade fast 12mm mdf på detta och sedan 143*44 planhyvlat och toppade med en 18mm plywood.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gjorde även gavlar i samma virke som kexades och limmades i lite plusmått så jag sedan kunde finsåga allt i rätt mått
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Satte sedan en 28mm mfd som mellanväg som kommer bli installationszon för fläktar, avlopp och vvs. Innan allt kläddes med mdfoch jag gjorde 2st stommar.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
F Fluxor skrev:
Logga in
Skapa konto
https://www.byggmax.se/bygel-till-gungställning-galvaniserad-jabo-p712063
Skulle först ha krion fitwall på väggen i köket men tänkte det var roligare att göra något eget. Började gårdagen med att slipa till plattorna lite. Allt kommer nämligen sedan att täckas med microcement.
Måttade sedan in nedersta raden så att det sedan blir hela plattor hela vägen upp mot balken. Kapade nertill för att få ett "v" mot bänkskivan. Ville dessutom ha en skarv vid skarven på köksstommarna. Det är förövrigt därför det blir 40mm marmorskivor gjorde sedan en rad åt gången och fogade mellan med snabbfix för att slippa så många omgångar med microcementen.
Taket lutar ju 15* men var lätt fixat och alltid roligt att köpa nya maskiner
Kommer förhoppningsvis bli fint när allt blir klart. Imorgon kommer micro killarna och börjar att kladda
Logga in
Skapa konto
Måttade sedan in nedersta raden så att det sedan blir hela plattor hela vägen upp mot balken. Kapade nertill för att få ett "v" mot bänkskivan. Ville dessutom ha en skarv vid skarven på köksstommarna. Det är förövrigt därför det blir 40mm marmorskivor gjorde sedan en rad åt gången och fogade mellan med snabbfix för att slippa så många omgångar med microcementen.
Logga in
Skapa konto
Taket lutar ju 15* men var lätt fixat och alltid roligt att köpa nya maskiner
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kommer förhoppningsvis bli fint när allt blir klart. Imorgon kommer micro killarna och börjar att kladda
Logga in
Skapa konto
Fifan, äntligen klar med golvet på vinden. Inte det roligaste eller vackraste jag gjort. Praktiskt med handtag på golvet också Nå men man tager vad man haver. Bra timing för på fredag kommer första snickaren för att ta en titt på taket då kan det väl vara en fin gest att ha lite golv att stå på
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Äntligen sprayat rören för att passa övrigt.