mexitegel mexitegel skrev:
Då är det ju tacksamt med snedtak :)
Eller göra som vi ska göra, bara tapetsera ovanför bröstpanelen. Men det är inte bara pga snålhet, det är också pga lathet. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
fiskbuggaren och 3 till
  • Laddar…
[QUOTE="MariaiÖstergötlanMen det är inte bara pga snålhet, det är också pga lathet. :crysmile:[/QUOTE]
Den bästa av kombinationer :crysmile:
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Efter en tid med snöfall och låga temperaturer, så är man igång igen.
 
  • Hus under renovering med byggställningar, isoleringsmaterial synligt, skymning eller gryning, träkonstruktion, röd plåtfasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Börjat bygga golv på golvet på vinden så även fläskdoris ska kunna krypa runt där uppe. Krauta sålde ut lite spillbitar av spånskiva i passande storlekar så det fick bli det.

Min nedärvda typ 15 år gamla Bosch 12v skruvdragare tyckte dock att det var en för hård uppgift att få ner skruvarna för reglarna trots viss förborrande :crysmile: Så jag kom inte så långt, kollar man noga på andra bilden så ser man skruven där det tog stopp. Ska väl se om nåt har påsköppet och köpa mig nåt. Just nu lutar det mot en Ryobi RDD18X som säkert duger fint med tanke på att Boschen löst det mesta hjälpligt iallafall :)

Oisolerat vindsvåning med träbjälkar och plankgolv under konstruktion eller renovering, belysning, oavslutat arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vindsvåning under renovering med isolering, träbjälkar, byggmaterial och verktyg synliga. Oinredd, rymlig och under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
I mitt hus absoluta närhet blev barnens gungställning i stort sett klar. Fattas någonting att fästa gungorna i (vill inte använda skruvöglor). Kommer nog något snart.
 
  • Metallställning, snösmältning, klar himmel, moln, natur, början på vår, konstruktion eller träningsutrustning utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ohchips och 2 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
I mitt hus absoluta närhet blev barnens gungställning i stort sett klar. Fattas någonting att fästa gungorna i (vill inte använda skruvöglor). Kommer nog något snart.
Två metallkrokar med gängad skruvdel, svart bricka, för upphängning, på vit bakgrund, produktinformation och pris nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade dessa på biltema när jag byggde våran gungställning
 
M Mickebandsåg skrev:
[bild]
Hittade dessa på biltema när jag byggde våran gungställning
Vill undvika att skruva, lurar på ett beslag som kläms runt.
 
Mer målande och även tapetsering. Nu börjar vi se slutet på detta projekt, som jag trodde skulle ta hela våren men som bara tagit en vecka hittills. (Jag har grovt underskattat mina barns förmåga att roa sig själva). Inomhusrum med tapetserade väggar, fönster som visar en utsikt med träd och byggnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mönstrad tapet i beige och vitt, vit list, ljusblå bröstpanel, del av ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 19 till
  • Laddar…
Frun tyckte soffbordet var för lågt och ville kunna flytta det lättare
Jag gick ut och rotade i gömmorna och hittade 4 hjul och gänginsatser så fick hon som hon ville
 
  • Vit rullbord i ett vardagsrum, laminatgolv, en soffa och skor syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Mer målande och även tapetsering. Nu börjar vi se slutet på detta projekt, som jag trodde skulle ta hela våren men som bara tagit en vecka hittills. (Jag har grovt underskattat mina barns förmåga att roa sig själva).[bild] [bild]
Snygg tapet(y)
 
Totte lille Totte lille skrev:
Snygg tapet(y)
Tack! 'Börsjö' från Duro. Som bonus är förlagan ganska rätt i tiden från när huset är byggt (ca 1900). :love:
 
Storsockret
Fortsatt på vinden, det går inte snabbt men det går långsamt. Snart framme vid outforskade marker som blir nästa steg, med lite tur kan vi använda åtminstone nåt av virket som ligger där. Getingbon vet jag att det finns där iallafall :sweat: (har getingfobi och deras bon verkar inte vara ett undantag, spelar ingen roll hur mycket jag vet att det är tomma bon :crysmile:)

Mer ljus ska det upp också vid tillfälle.

Mörk vind med träbjälkar, verktyg på golvet, belysning i mitten, oavslutat projekt eller renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Innedörrarna i köket blev precis så snygga som jag trodde av att målas om till samma gröna som bröstpanel och lister. :love: En av kanske få saker i vårt hus som känns som riktig kvalitet men som min man sa innan han målade ena dörren: "Det ser ut som en hel lågstadieklass ätit mellis på den här dörren". :crysmile: Två olika köksinteriörer med fokus på trädörrar: en stängd, brunt trä, en öppen, ljusgrön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Bonzo2000 och 22 till
  • Laddar…
Alltid spännande att lyfta på locket här och var. Här har vi input från 70-talet på den ständiga diskussionen om hur absolut hermetiskt tät ångspärren måste vara och omsorgen att undvika köldbrygga :crysmile:
Så kallad "Köldbrygga"
Trånga utrymme mellan träbjälkar, isolering synlig, spindelnät, indikerar oanvänt eller gammalt område.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den generella tätheten på platsen:
Vindbjälklag med isolering, ångspärr och synliga träreglar. En lampa lyser. Potentiellt under renovering eller skadad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men ändå stabilt med 12-13 000 kWh i elräkning med 15 cm isolering..
 
  • Gilla
  • Wow
4774 och 2 till
  • Laddar…
H
Sorterat byggskräpet i olika högar inför de många tippenbesöken i veckan. Förhoppningsvis kommer det att gå smidigt nu. Är det bra eller totalt onödigt att ta kort på sorteringen och tippen ifall kommunen vill se något om hur vi tog hand om byggavfallet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.