4 378 891 läst · 32 152 svar
4379k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Börjat bygga golv på golvet på vinden så även fläskdoris ska kunna krypa runt där uppe. Krauta sålde ut lite spillbitar av spånskiva i passande storlekar så det fick bli det.
Min nedärvda typ 15 år gamla Bosch 12v skruvdragare tyckte dock att det var en för hård uppgift att få ner skruvarna för reglarna trots viss förborrande Så jag kom inte så långt, kollar man noga på andra bilden så ser man skruven där det tog stopp. Ska väl se om nåt har påsköppet och köpa mig nåt. Just nu lutar det mot en Ryobi RDD18X som säkert duger fint med tanke på att Boschen löst det mesta hjälpligt iallafall
Min nedärvda typ 15 år gamla Bosch 12v skruvdragare tyckte dock att det var en för hård uppgift att få ner skruvarna för reglarna trots viss förborrande Så jag kom inte så långt, kollar man noga på andra bilden så ser man skruven där det tog stopp. Ska väl se om nåt har påsköppet och köpa mig nåt. Just nu lutar det mot en Ryobi RDD18X som säkert duger fint med tanke på att Boschen löst det mesta hjälpligt iallafall
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Mer målande och även tapetsering. Nu börjar vi se slutet på detta projekt, som jag trodde skulle ta hela våren men som bara tagit en vecka hittills. (Jag har grovt underskattat mina barns förmåga att roa sig själva).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
Fortsatt på vinden, det går inte snabbt men det går långsamt. Snart framme vid outforskade marker som blir nästa steg, med lite tur kan vi använda åtminstone nåt av virket som ligger där. Getingbon vet jag att det finns där iallafall (har getingfobi och deras bon verkar inte vara ett undantag, spelar ingen roll hur mycket jag vet att det är tomma bon )
Mer ljus ska det upp också vid tillfälle.
Mer ljus ska det upp också vid tillfälle.
Logga in
Skapa konto
Innedörrarna i köket blev precis så snygga som jag trodde av att målas om till samma gröna som bröstpanel och lister. En av kanske få saker i vårt hus som känns som riktig kvalitet men som min man sa innan han målade ena dörren: "Det ser ut som en hel lågstadieklass ätit mellis på den här dörren".
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Värsterort
· 177 inlägg
Alltid spännande att lyfta på locket här och var. Här har vi input från 70-talet på den ständiga diskussionen om hur absolut hermetiskt tät ångspärren måste vara och omsorgen att undvika köldbrygga
Så kallad "Köldbrygga"
Den generella tätheten på platsen:
Men ändå stabilt med 12-13 000 kWh i elräkning med 15 cm isolering..
Så kallad "Köldbrygga"
Logga in
Skapa konto
Den generella tätheten på platsen:
Logga in
Skapa konto
Men ändå stabilt med 12-13 000 kWh i elräkning med 15 cm isolering..
Sorterat byggskräpet i olika högar inför de många tippenbesöken i veckan. Förhoppningsvis kommer det att gå smidigt nu. Är det bra eller totalt onödigt att ta kort på sorteringen och tippen ifall kommunen vill se något om hur vi tog hand om byggavfallet?