4 430 878 läst · 32 299 svar
4431k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Efter att jag burit in närmare 1.5ton mdf som skall bli kök och garderober så kände jag mig aldeles tom. Då var det en bra ide att städa lite och sorterade alla små lådor man har ståendes överallt med blandad skruv. Så det vart en fin samling med bra att ha skruv nära tillhands.
Hittade förövrigt även 3 korta och 2 långa festool bitshållara och en försänkare jag var övertygad om att det låg 70cm ner under marken i trädgården.
Hittade förövrigt även 3 korta och 2 långa festool bitshållara och en försänkare jag var övertygad om att det låg 70cm ner under marken i trädgården.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 534 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 534 inlägg
Ska du bygga ett kök av mdf?A atomlab skrev:Efter att jag burit in närmare 1.5ton mdf som skall bli kök och garderober så kände jag mig aldeles tom. Då var det en bra ide att städa lite och sorterade alla små lådor man har ståendes överallt med blandad skruv. Så det vart en fin samling med bra att ha skruv nära tillhands.
Stommarna , inramningen och sedan hallgarderoberna blir i ljusgrå valcromat. Luckorna blir teak.Düsseldorff skrev:
Har byggt flera kök tidigare i bara valcromat och behabdlat med hårdvaxolja. Blir mycket bra.
Övriga tonet mdf kommer att bli 2 bokhyllor och inredning till 2 walking closets. Dock in vanlig beige så det får spacklas och målas på plats.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 534 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 534 inlägg
Ok, fattar, nice! Tänkte mest på luckorna.A atomlab skrev:Stommarna , inramningen och sedan hallgarderoberna blir i ljusgrå valcromat. Luckorna blir teak.
Har byggt flera kök tidigare i bara valcromat och behabdlat med hårdvaxolja. Blir mycket bra.
Övriga tonet mdf kommer att bli 2 bokhyllor och inredning till 2 walking closets. Dock in vanlig beige så det får spacklas och målas på plats.
Är inga problem att ha luckorna i mdf dom med. Kräver dock lite mer kärlek med betsningen/oljan för att det skall bli bra under lång tid.Düsseldorff skrev:
Det positiva är att lägger man sedan 4-5h efter ett par år på att slipa och applicera så blir det som nytt igen.
La nytt tak på förrådet. 4 timmar tog det exakt. Innan var nån gammalt ruttet tak i nån oklart material typ gummi? Missade dock att ta en bild innan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Började dagen med att lägga provisoriskt golv i hallen med treåringen, där det ska flytas för marmorplattor sedan. Köket har högre prio, men högst prio hade hallen, då barnvagnen inte går ut genom altandörren vi använt senaste tiden…
Eftermiddagen spenderades med en betongslip från Hilti som jag lånat för att ordna till dagmåtten på dörröppningarna, som murarna bland annat misslyckades med… Tur man har snälla grannar med fina verktyg!
Som vanligt så glömde jag ta slutbild, men karm, dörr och trycke är nu på plats. Så imorgon blir det troligen montering av nästa karm och dörr.
Eftermiddagen spenderades med en betongslip från Hilti som jag lånat för att ordna till dagmåtten på dörröppningarna, som murarna bland annat misslyckades med… Tur man har snälla grannar med fina verktyg!
Logga in
Skapa konto
Som vanligt så glömde jag ta slutbild, men karm, dörr och trycke är nu på plats. Så imorgon blir det troligen montering av nästa karm och dörr.
Redigerat:
Den heliga treenigheten (eller trestenigheten) är det säkrast att inte rucka på. Man vet aldrig vad för elände du skulle råka släppa lös…Jiji skrev:Det är stora stenar av den typen källaren är byggd av men varför de tre inte fick vara med är svårt att förstå. De blev kanske över och var jobbiga att ta ut sedan. För det finns ingenstans som det fattas stenar. Av det som syns... I alla fall... Nu blev jag lite orolig... Bäst att inte tänka för mycket på det.
För att pappen ska täta så bra som möjligt bör den läggas horisontellt jämsmed takfot, varje ny våd överlappar då den föregående en liten bit och spikningen täcks alltså så läckage inte kan ske vid spikarna.K Kris1 skrev: