4 430 878 läst · 32 299 svar
4431k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 262 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 262 inlägg
Man kan ha olika inställning till livets uppgifter. Du verkar ha hittat ett sätt.S scim skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 262 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 262 inlägg
En del dagar går bygget framåt.
Plåtslagaren har äntligen kommit igång med Rheinzink-fasaden. Han beställde innan semestern men efter olika turer fram och tillbaka kom plåten fram. Bland annat var plåtrullen borta i tre veckor innan den hittades i Trelleborg.
Samma dagar går bygget bakåt.
Målaren var lite slarvig med dörrbromsen i halvstormen.
Plåtslagaren har äntligen kommit igång med Rheinzink-fasaden. Han beställde innan semestern men efter olika turer fram och tillbaka kom plåten fram. Bland annat var plåtrullen borta i tre veckor innan den hittades i Trelleborg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Snyggt! Om det någonsin blir ett nybygge, då vill jag ha falsad plåtfasad!S sinuslinus skrev:En del dagar går bygget framåt.
[bild] [bild]
[bild]
Bänkskiva och jalusiskåp på plats!Lexington skrev:Kyl, frys o ugn på plats!
Imorgon bänkskiva, stänkskydd o jalusiskåp!
På måndag kopplas kranen o diskmaskinen in. Sen ska målaren färdigstryka väggarna, elektrikern sätta uttag och snickaren småpilla lite!
Nästa helg räknar vi med att allt ska va helt hundra klart!
[bild]
Ursäkta bildkvalitén, men inga lampor i köket än!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Eftersom vi bestämde oss att gå från trägolv till betonggolv (flytspackel med pigment) så är jag tvungen att höja upp hela köket, köksön och hallmöblerna 15mm för att få allt med skuggkant mot det nya golvet. Klacken jag nu gjutit är 50mm indragen mot färdig ytterkant "sockel"
Köket kommer alltså att sticka ut 50mm och så kommer man sedan med den nya golvet och flyter det in under allt.
Hade hoppas att dom kunde flyta allt nu men det gillade inte dom som kommer att utföra det då det troligen bara kommer att bli förstört under byggtiden.
Köket kommer alltså att sticka ut 50mm och så kommer man sedan med den nya golvet och flyter det in under allt.
Hade hoppas att dom kunde flyta allt nu men det gillade inte dom som kommer att utföra det då det troligen bara kommer att bli förstört under byggtiden.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har även tagit upp den sista potatisen, rensat trädgårdslanden, klippt ned humlen och gjort rent spabadet.
vad jag har gjort med huset idag...
Sabbat ryggen mha ryggskott pga grävt ur en rabatt.
Skit!
Jaja bokat tid till napprapaten imorrn och får bita ihop då smärtstillande + muskelavslappnande endast gör att jag inte faller ihop av smärta då jag går (för att äta tex)
Positiva sidan: Nu kan jag läsa boken jag påbörjat men inte känt att jag haft tid med
Sabbat ryggen mha ryggskott pga grävt ur en rabatt.
Skit!
Jaja bokat tid till napprapaten imorrn och får bita ihop då smärtstillande + muskelavslappnande endast gör att jag inte faller ihop av smärta då jag går (för att äta tex)
Positiva sidan: Nu kan jag läsa boken jag påbörjat men inte känt att jag haft tid med
Skrubbat ur tre hängrännor, tömt IBC-tanken inför vintern och testat att fylla på salttabletter genom gult markelrör/-slang.
Avhärdaren står i "pumpbrunnen" med väldigt dåligt med plats runt om, så det är ett litet äventyr att ta sig ner. Nästa saker där är att ordna ett enklare sätt att öppna locket på avhärdaren och konstruera någon form av tratt så att det går lättare att mata i tabletterna.
Avhärdaren står i "pumpbrunnen" med väldigt dåligt med plats runt om, så det är ett litet äventyr att ta sig ner. Nästa saker där är att ordna ett enklare sätt att öppna locket på avhärdaren och konstruera någon form av tratt så att det går lättare att mata i tabletterna.