Har blandat kalkbruk fixat sprickor med Vägghörn med lagade sprickor och delvis påfört nytt kalkbruk, ofärdig yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hink med kalkbruk och spackelspad bredvid en uppvärmd radiator, använd för reparationer.
Skapa konto

• Gilla
fribygg och 8 till
  • Laddar…
Fogat för första gången i mitt liv. Förundras över hur mycket lite våt svamp och vatten kan göra för slutresultatet. Var lite orolig först innan jag gick på med svampen på slutet. Nu blev det kanon!

Nyligen fogat golv med grå klinkerplattor i ett rum med verktyg och byggmaterial synliga.
Skapa konto

Nu är det redo för rörmokaren så kan jag göra resten av rummet därefter

• Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
Pågående bygge av ett utekök med satt putsnät och delvis påbörjad putsning på en trädäckstomt.
Skapa konto
Satt putsnät runtom uteköket och monterat putslister. Har börjat putsa lite också. Fruktansvärt tråkigt! Har sju säckar putsbruk kvar som får åka upp i morgon. Det som återstår vilket nog är en hel del får bli till våren.

• Gilla
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
[bild] Satt putsnät runtom uteköket och monterat putslister. Har börjat putsa lite också. Fruktansvärt tråkigt! Har sju säckar putsbruk kvar som får åka upp i morgon. Det som återstår vilket nog är en hel del får bli till våren.
Riktigt snyggt!

• Gilla
Ursviken
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Riktigt snyggt!
Tack! Känns väldigt stort men det minskar nog när det är klart.

• Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Utomhuskök under konstruktion med putsat murbruk, grillar och en stol på en träaltan.
Skapa konto
Ett rött hus med nyligen putsad grågrund och ett pågående bygge med uterum under en klar himmel.
Skapa konto
Har putsat hela dagen. Insåg snabbt att minskar jag mängden vatten med en halvliter jämfört med vad det står på påsen är det avsevärt mer lättjobbat och det blir inte nödvändigt att putsa två lager utan ett räcker. Nu är murbruket slut så resterande 5-6 säckar som behövs får bli till våren för nu börjar semestern nalkas sitt slut. Ska fixa luckorna hemmavid som får följa med över till fritidshuset i höst eller till jul.

• Gilla
Karinalv och 8 till
  • Laddar…
Byggde klart skåpet till poolvärmeväxlaren.
Färdigbyggt trärack för poolvärmeväxlare vid tegelvägg på trädäck.
Skapa konto

• Gilla
Bödvar McOlsson och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Har du möjligen pillat med elen själv? Det där uttaget är inte tänkt att användas utomhus och dragningen av kablarna lämnar lite i övrigt att önska.

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
tommib
Uttaget sitter i ett uterum så det är väl ett gränsfall beroende på väderexponering och kondens. Placeringen är olämplig ändå ur t.ex. spillsynpunkt.

Håller med om klamringen, den saknar en klammer eller tre.

Skyddar gårdens hus från att tippa omkull så jag rustar för krig mot det väsen (mus, råtta eller sork) som gräver hål i gruset under hönshuset ( ca 6 st varav ett 20 cm brett)
Fällor uppställda utanför en byggnad på natten för att fånga skadedjur som gräver under hönshuset.
Skapa konto

Tog en musunge som bländades av pannlampans sken och vips var den bortgången...

• Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
D
Fick en större leverans som jag inte hinner plocka in. Blev presenning med spännband hoppas nu allt klarar sig när det skall regna i 3 dagar :(

tommib tommib skrev:
Uttaget sitter i ett uterum så det är väl ett gränsfall beroende på väderexponering och kondens. Placeringen är olämplig ändå ur t.ex. spillsynpunkt.

Håller med om klamringen, den saknar en klammer eller tre.
Uterummet var planerat att ha minst 20C året runt.
Vet inte om jag har råd med det med hur galna elpriserna har blivit.
Inte jag som satt uttaget, var dock tvungen att lossa det från väggen o flytta det 1cm.
Räknade fel på höjden var golvet skulle hamna då uttaget blev satt. dvs jag sa fel höjd på var uttaget skulle sitta o nu orkar jag inte ta hit elektriker för att rätta till det.

o ang klammer har jag ingen aning. Måste det vara fler? Om det missats kanske jag kan få hit elektrikern o göra om o rätt o kanske samtidigt även fixa uttaget.

Kantskydd av 5mm cortenstålrör svetsat runt en träbeklädd byggnad, redo för att fyllas med makadam.
Skapa konto

Svetsade fast kantstålet runt huset. 5mm corten. Nu bara motfylla med makadam och ymtoppa med sjösten innan jag kan toppa av med 8cm gräsjord på utsidan.

• Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Sålt vårt kök!

kl 11
[bild]
[bild]

kl 16
[bild]
[bild]
Köket går sakta men säkert framåt.

All el dragen och säkringsskåpet utflyttat i hallen.
I helgen sätter vi in ett nytt fönster över vasken som förra ägaren satte igen.
På måndag kommer målaren och måndagen efter det ska golvet va rivet och snickaren lägger in spårade skivor och fräser böjar, sen kommer röris o lägger golvvärme.
Köket levereras den 21e och förhoppningsvis kan monteringen påbörjas då!

Köksrenovering pågår med elinstallationer synliga och nytt fönster installerat, väggar och golv ej färdigställda.
Skapa konto

Renoveringsprocess i ett kök med osammanhängande gipsskivor på väggen och synliga elkablar.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Det gick ju nästan bra…

Ett trasigt fönster med spräckt glas på ett hus under renovering, omgivet av byggmaterial.
Skapa konto

Ingen fara, fönstret ska bytas och det var en kalkylerad risk när jag arbetade ensam och inte hade möjlighet att få hjälp. Börjar få en viss vana av att plocka upp glas nu

• Ledsen
  • Haha
  • Wow
Alfredo och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.