4 379 725 läst · 32 153 svar
4380k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Husägare
· Köping
· 391 inlägg
Börjat operation avvalvning.
Gipsen sitter spikad, så har fått leta på spikarna med magnet, därefter slagit in kofoten (älskar den där lille varianten!) för att sedan kunna dra ut spiksatan. Använt kniven för att skära av gipsskivan på lämpligt ställe för att slippa mer jobb än vad som behövs.
Väggen gränsar mellan ett tidigare sovrum och vardagsrummet (idag vardagsrum alltihopa). Gipsskivorna är tydligen återanvända, ni kan beskåda sovrummets orginaltapet från -78.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gipsen sitter spikad, så har fått leta på spikarna med magnet, därefter slagit in kofoten (älskar den där lille varianten!) för att sedan kunna dra ut spiksatan. Använt kniven för att skära av gipsskivan på lämpligt ställe för att slippa mer jobb än vad som behövs.
Logga in
Skapa konto
Väggen gränsar mellan ett tidigare sovrum och vardagsrummet (idag vardagsrum alltihopa). Gipsskivorna är tydligen återanvända, ni kan beskåda sovrummets orginaltapet från -78.
Fönstret inne!Lexington skrev:Köket går sakta men säkert framåt.
All el dragen och säkringsskåpet utflyttat i hallen.
I helgen sätter vi in ett nytt fönster över vasken som förra ägaren satte igen.
På måndag kommer målaren och måndagen efter det ska golvet va rivet och snickaren lägger in spårade skivor och fräser böjar, sen kommer röris o lägger golvvärme.
Köket levereras den 21e och förhoppningsvis kan monteringen påbörjas då!
[bild]
[bild]
Logga in
Skapa konto
Ser ut som en guldreserv där uppe, synd att priserna är på väg ner nu baraBödvar McOlsson skrev:Börjat operation avvalvning.
[bild]
[bild]
Baxat in en frys i förrådet i gäststugan. Den ska ersätta en liten frysbox där sakerna i botten inte synts till på ett par år, så det ska bli skönt med lådor i ett frysskåp istället.
Inte smidigt att få in skåpet med bara 15 cm tillgodo. När jag kommit halvvägs så kom jag på att strömsladden fortfarande låg ihopvirad nere vi kompressorn och omöjlig att nå. Bara att dra ut skiten och fixa fram sladden.
Inte smidigt att få in skåpet med bara 15 cm tillgodo. När jag kommit halvvägs så kom jag på att strömsladden fortfarande låg ihopvirad nere vi kompressorn och omöjlig att nå. Bara att dra ut skiten och fixa fram sladden.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 119 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 119 inlägg
Husägare
· Köping
· 391 inlägg
Såja. Måste vara det här de menar när de snackar om devalvering?Bödvar McOlsson skrev:Börjat operation avvalvning.
[bild]
[bild]
Logga in
Skapa konto
Förvånansvärt stor skillnad med ett ouppvärmt garage jämfört med att bilen står ute under klar himmel.
Visst jämnar det ut sig om det är långvarit kyla men här i roslagen där det kan smälla till på nätterna med kyla vintertid kan bilen vara 10 grader varmare än ute.
Kan även rekommenderas sommartid. Det är nått skönt att sätta sig i en bil som inte är 40+ av att stått ute i solen
Men det klart.... Då är det ju inte ett svenskt garage om man har bilen i det.
Tre av mina grannar har byggt stora garage. Ingen har något fordon i dem
Visst jämnar det ut sig om det är långvarit kyla men här i roslagen där det kan smälla till på nätterna med kyla vintertid kan bilen vara 10 grader varmare än ute.
Kan även rekommenderas sommartid. Det är nått skönt att sätta sig i en bil som inte är 40+ av att stått ute i solen
Har byggt om mitt garage till verkstad.Appendix skrev:Förvånansvärt stor skillnad med ett ouppvärmt garage jämfört med att bilen står ute under klar himmel.
De flesta har garaget till allmänt skrotupplag
Hade på känn att Drygolin fönster och dörrfärg skulle bli för svår för min enkla Bosch-spruta och nog hade jag rätt. La rejält med tid på att maskera och testa massa varianter av luft, munstycke och spädning men till sist surnade jag till och sprutade med fin gräng och gick efter med pensel. Tog 100 år och nu har tydligen några små flygfän SM i luftakrobatik och väljer att vila på slagportarna. Bara att bryta ihop och komma igen. 48 tim torktid vid 15 grader men 18 nu så målar nog andra varvet för hand imorgon.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Blir risk att det blir verkstad här med. Elbilarna är för stora för att gå in utan att man gör ett stort projekt och byter ut portarnaM MrDizzy skrev:
Men det känns som väldigt dyrt om man bara ska ha det som lager som 905 har. Då är det bättre med verkstad eller snickeri