4 379 607 läst · 32 153 svar
4380k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
2020 tog vi ner en rad popplar, stubbarna bröts upp i sommar och nu är det dags att göra gräsmatta över den delen. Robotslingan har lagts runt tvättställningen och buskarna bakom men åkte upp idag. Kanske blir nåt krockskydd framöver.
Räknat fel på murblock så jag får komplettera. Skivan får spacklas något och slipas en del.
Försökte gjuta välvda lättklinkerblock som tak för överdelen men jag imponerades inte av resultatet så det får bli en gjutform och betongtak istället.
Försökte gjuta välvda lättklinkerblock som tak för överdelen men jag imponerades inte av resultatet så det får bli en gjutform och betongtak istället.
Ute i senaste laget men ville måla garageporten så har plockat bort sparkplåtar och slipat, tvättat och gått över utsidan med Jotun Drygolin grund som jag tycker är jäkligt bra. Med såhär svalt och fuktigt väder får det gärna torka 3-4 dygn.
Stört mig på förra målarkludden som målat inpå låsdetaljerna så la dem i linoljesåpalösning. Mirakelmedel som rengör allt utan att skada. Över natten så är nästan all målarfärg bara att lätt gnugga bort med fingrarna.
Stört mig på förra målarkludden som målat inpå låsdetaljerna så la dem i linoljesåpalösning. Mirakelmedel som rengör allt utan att skada. Över natten så är nästan all målarfärg bara att lätt gnugga bort med fingrarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lämnade frugan vid flyget klockan sex i morse så då passade jag på att köpa de sista murblocken som nu är på plats. I morgon har jag ingen tid över men på söndag blir det bygge av gjutform och gjuta ett tak på överbyggnaden. Ska försöka putsa också innan det bär av hemåt när semestern tar slut nästa söndag.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 222 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 222 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Golv är ytterligare en produkt som är svår att få tag på och där leveranstiderna är både långa och oförutsägbara. Vi valde därför helt enkelt mellan de få golv som fanns i lager i Stockholmsområdet och efter att k-rauta misslyckats helt med att hjälpa till och jag lyft 800+kg golv till kundvagn, från kundvagn och sedan in i huset är jag rätt mör. Nu ligger det åtminstone där och väntar.
Logga in
Skapa konto