4 363 771 läst · 32 090 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Pga tidsbrist får jag köpa för över 200 för en skakel så den kan rulla länge till. Den här har jag faktiskt slipat och rostskyddsbehandlat och målat invändigt. Sen dök en finare likadan ut upp på Blocket så hemma har jag en i bättre skick. Alldeles lagom stor för det mesta hemma i torpet och hemma.F fribygg skrev:
PS. Får förtydliga att skrot i förra inlägget endast är lite tegel och sten så jag är ingen miljöbov. Man hittar lite allt möjligt när jag gräver runt torpet. Bra nog in miljöfarliga grejer dock.
var får ni såna pengar för tompallarna?R Rkarlsson skrev:
Kapade det gamla gavelsprånget och fixade så panelen går upp mot det nya taket. Tur att man har ett litet lager med gammal panel liggandes. Lagningen vinner väl inget pris men står man inte och glor på det så syns det inte, tänkte det var smidigare att figa det nu innan de nya vindskivorna är på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Målat ladan med petroleumoljefärg. Inget "många tunna lager" här inte! Borstade bort skräp och spindelväv och på med ett rejält lager. Tillverkaren (Uula Color) rekomenderar en riklig påstrykning som tack vare god täckförmåga ger en jämn yta. Har enbart goda erfarenheter av färgen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite svartjobb igår
Dörren idag på morgonen
Tillbringade dagen i snickarboden
lås på plats så det går att göra kväll
One done, two to go …
Logga in
Skapa konto
Dörren idag på morgonen
Logga in
Skapa konto
Tillbringade dagen i snickarboden
Logga in
Skapa konto
lås på plats så det går att göra kväll
Logga in
Skapa konto
One done, two to go …
Logga in
Skapa konto
Plockat ner den gamla stora TV-antennen och börjat tvätta sista gaveln. Jobbar samtidigt och SKA vara klar med målning om 1,5 vecka nu för 2v riktig semester. Väldigt smutsigt på fasaden mot öster och skog alldeles inpå så får gneta ”lite” jämfört med de andra fasaderna. Färgen och fasaden under ser dock tiptop ut.
Tog 30 minuter att bli av med gelé i benen. Gillar inte höjder så att stå med fötterna på tre meter eller högre ställer till det i skallen i början. Varje gång!
Tog 30 minuter att bli av med gelé i benen. Gillar inte höjder så att stå med fötterna på tre meter eller högre ställer till det i skallen i början. Varje gång!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Starkt jobbat. Höjder ska man ha respekt för.nikasp skrev:Plockat ner den gamla stora TV-antennen och börjat tvätta sista gaveln. Jobbar samtidigt och SKA vara klar med målning om 1,5 vecka nu för 2v riktig semester. Väldigt smutsigt på fasaden mot öster och skog alldeles inpå så får gneta ”lite” jämfört med de andra fasaderna. Färgen och fasaden under ser dock tiptop ut.
[bild] [bild] [bild] [bild]
Börjat gräva lite för kommande utekök.
Går inte fort när det är sån värme dock
Går inte fort när det är sån värme dock
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Köpte en ovan mark pool vid ett svagt ögonblick
Ingen återvändo så strax vattenfylld
dynboxen fick agera pumphus
Ingen återvändo så strax vattenfylld
dynboxen fick agera pumphus
Fick lite värmepanik och drog igång den här som jag köpte utan att tänka efter. Köpte sandfilter och värmepump på Blocket före. Barnen rymdes knappt i sin gamla så nu blir det poolkem osv. Tänkte inte alls på att jag borde fixa bra plant underlag med XPS-isolering osv så smällde nu upp den på däcket som känns dunderatabilt - och nu ser jag att det håller för i sommar. Nästa år får jag fixa egen yta för den.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Försätter att återfylla.En investering på drygt 200000T men vad gör man när det inte finns entreprenörer som har tid.Har mycket grävjobb så Grävaren är jag nöjd med och åkgräsklipparen med vagn fungerar utmärkt till detta projekt och tänkte använda den till klippning och ploga snö (stor uppfart/parkering. Köpte Grävaren pga att den som skulle ha kommit i augusti dök upp i december bara för att konstatera att det är för kallt att gräva