nikasp
F fribygg skrev:
Gör du ett par nya skalmar och oljar dem väl kommer den där tjäna dig i ytterligare 20-30år
Pga tidsbrist får jag köpa för över 200 för en skakel så den kan rulla länge till. Den här har jag faktiskt slipat och rostskyddsbehandlat och målat invändigt. Sen dök en finare likadan ut upp på Blocket så hemma har jag en i bättre skick. Alldeles lagom stor för det mesta hemma i torpet och hemma.

PS. Får förtydliga att skrot i förra inlägget endast är lite tegel och sten så jag är ingen miljöbov. Man hittar lite allt möjligt när jag gräver runt torpet. Bra nog in miljöfarliga grejer dock.
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Man kan få mer om man har bra pall. Fredrik r hade inget av det synligt =) Såg ut som kinaskitlådor, pall.
Men för att få pant så skall man väl ändå har lite större mängd?
  • Eur A-pall, 175 kr
  • Eur B-pall, 125 kr
  • Engångspall, 40 kr
  • Halvpall, 30 kr
var får ni såna pengar för tompallarna?
 
Kapade det gamla gavelsprånget och fixade så panelen går upp mot det nya taket. Tur att man har ett litet lager med gammal panel liggandes. Lagningen vinner väl inget pris men står man inte och glor på det så syns det inte, tänkte det var smidigare att figa det nu innan de nya vindskivorna är på plats. Anpassad panel på gaveln av ett rött hus med pågående takförlängning och trästomme för veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett renoverat gavelsprång med röd panel som anpassats för att passa mot ett nytt tak, innan installation av vindskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 5 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
var får ni såna pengar för tompallarna?
Jag gogglade fram en pallköpare.
Vi säljer inga pallar alls där jag jobbar, vi bara köper. Det är groteska priser nu på alla pallar.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Målat ladan med petroleumoljefärg. Inget "många tunna lager" här inte! Borstade bort skräp och spindelväv och på med ett rejält lager. Tillverkaren (Uula Color) rekomenderar en riklig påstrykning som tack vare god täckförmåga ger en jämn yta. Har enbart goda erfarenheter av färgen.
Ny målad lada i petroleumoljefärg med mörkt tak och omgivande grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny målad lada i petroleumoljefärg med en jämn yta, omgiven av en trädgård och en hund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Rickard.
Sådärja nu va det klart, bättre sent än aldrig ;)

Nybyggd trätrappa som leder upp till en trädäck med utemöbler i bakgrunden och gräsmatta i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Lite svartjobb igår

Målade träplankor torkar på bockar i en trädgård med ett svart skjul och cyklar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dörren idag på morgonen

Mörkblå dörr med traditionellt lås på en nymålad grå snickarbod med grön gräsmatta framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tillbringade dagen i snickarboden

Trädgård med diverse verktyg och material utspridda på gräsmattan, arbetsbänk i centrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


lås på plats så det går att göra kväll

Nyinstallerad svart dörr på grå byggnad med dörrhandtag och lås, verktyg utspridda på gräset framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


One done, two to go …

Två trädörrar på en grå snickarbod, en med nytt lås och den andra äldre.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Storsockret
Börjat bygga något som förhoppningsvis slutar i ett gulligt halvmatchande snörasskydd för ACn, och inte en dödsfälla som trillar ner på nån av oss.

Huset med en nybyggd träkonstruktion ovanför en luftkonditioneringsenhet, ment som ett snörasskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
nikasp
Plockat ner den gamla stora TV-antennen och börjat tvätta sista gaveln. Jobbar samtidigt och SKA vara klar med målning om 1,5 vecka nu för 2v riktig semester. Väldigt smutsigt på fasaden mot öster och skog alldeles inpå så får gneta ”lite” jämfört med de andra fasaderna. Färgen och fasaden under ser dock tiptop ut.
Tog 30 minuter att bli av med gelé i benen. Gillar inte höjder så att stå med fötterna på tre meter eller högre ställer till det i skallen i början. Varje gång!

Utsikt från ställning vid rengöring av smutsig fasad med mossa nära tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en smutsig husfasad som behöver tvättas inför målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad husgavel med stegar och byggställning i förgrunden och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aluminiumställning vid en husgavel med träpanel och betongelement, utan synlig TV-antenn, i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Plockat ner den gamla stora TV-antennen och börjat tvätta sista gaveln. Jobbar samtidigt och SKA vara klar med målning om 1,5 vecka nu för 2v riktig semester. Väldigt smutsigt på fasaden mot öster och skog alldeles inpå så får gneta ”lite” jämfört med de andra fasaderna. Färgen och fasaden under ser dock tiptop ut.
Tog 30 minuter att bli av med gelé i benen. Gillar inte höjder så att stå med fötterna på tre meter eller högre ställer till det i skallen i början. Varje gång!

[bild] [bild] [bild] [bild]
Starkt jobbat. Höjder ska man ha respekt för.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Börjat gräva lite för kommande utekök.
Går inte fort när det är sån värme dock :geek:
Påbörjat grävarbete för utekök nära en trädäck, med en skottkärra och markeringar på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-modell av ett planerat utekök som visas på en datorskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av ett framtida utekök med måttangivelser på en datorskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
D09
Köpte en ovan mark pool vid ett svagt ögonblick

Ingen återvändo så strax vattenfylld

dynboxen fick agera pumphus
 
  • Ovan mark pool under uppbyggnad med synlig dynbox som pumphus på en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ovanmarkspool under montering omgiven av byggmaterial och leksaker på grusyta med träd i bakgrunden
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Barn står inuti en blå ovan mark pool under ihopsättning på en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Personer monterar en ovanmarkspool i trädgården, dynbox används som pumphus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blå ovanmarkspool i trädgård med dynbox som pumphus och gröna växter i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dynbox omvandlad till pumphus med poolfilter och slangar inuti, placerad utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
nikasp
Fick lite värmepanik och drog igång den här som jag köpte utan att tänka efter. Köpte sandfilter och värmepump på Blocket före. Barnen rymdes knappt i sin gamla så nu blir det poolkem osv. Tänkte inte alls på att jag borde fixa bra plant underlag med XPS-isolering osv så smällde nu upp den på däcket som känns dunderatabilt - och nu ser jag att det håller för i sommar. Nästa år får jag fixa egen yta för den.

Uppblåsbar fyrkantig pool på trädäck med klart vatten och flytande poolleksaker i skymningsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fristående ovanmarkspool på träaltan med ansluten sandfilterpump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppblåsbar pool med vatten på ett trädeck vid skymningen, omgiven av trädgård och lekställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Försätter att återfylla.En investering på drygt 200000T men vad gör man när det inte finns entreprenörer som har tid.Har mycket grävjobb så Grävaren är jag nöjd med och åkgräsklipparen med vagn fungerar utmärkt till detta projekt och tänkte använda den till klippning och ploga snö (stor uppfart/parkering. Köpte Grävaren pga att den som skulle ha kommit i augusti dök upp i december bara för att konstatera att det är för kallt att gräva:surprised:
 
  • Åkgräsklippare kopplad till en tom släpvagn framför en liten grävmaskin och en hög med grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Rickard.
För kallt för att gräva? Det var bland det dummaste jag hört.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.