Rickard. Rickard. skrev:
För kallt för att gräva? Det var bland det dummaste jag hört.
Det var -17 den dagen.
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
nikasp
Grymt skönt med kall pool! Plumsade i 17 grader efter 1,5 tim fasadtvätt före (hem)jobbet. Höll mig sval i säkert två timmar efter.
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle bara göra en liten lekstuga.
 
  • Pågående bygge av lekstuga med träplankor och verktyg utspridda på gräsmattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
S
V växelventil skrev:
Försätter att återfylla.En investering på drygt 200000T men vad gör man när det inte finns entreprenörer som har tid.Har mycket grävjobb så Grävaren är jag nöjd med och åkgräsklipparen med vagn fungerar utmärkt till detta projekt och tänkte använda den till klippning och ploga snö (stor uppfart/parkering. Köpte Grävaren pga att den som skulle ha kommit i augusti dök upp i december bara för att konstatera att det är för kallt att gräva:surprised:
Du har ju inte tagit bort plasten från reglagen.
Var den så dyr? :crysmile:

Själv gör jag inte så mycket med huset men till huset. Bygger ett kök.

Staplade spånskivor på en vagn i en verkstad med arbetsritningar och handskar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitmålade köksskåpsdelar med förborrade hål, som ligger på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stapel av träskivor och utsågade delar i en verkstad, material för bygge av kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-CAD-ritning av ett köksbygge öppnat på en bärbar dators skärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Du har ju inte tagit bort plasten från reglagen.
Var den så dyr? :crysmile:

Själv gör jag inte så mycket med huset men till huset. Bygger ett kök.

[bild] [bild] [bild] [bild]
Nybilskänsla:rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Försätter att återfylla.En investering på drygt 200000T men vad gör man när det inte finns entreprenörer som har tid.Har mycket grävjobb så Grävaren är jag nöjd med och åkgräsklipparen med vagn fungerar utmärkt till detta projekt och tänkte använda den till klippning och ploga snö (stor uppfart/parkering. Köpte Grävaren pga att den som skulle ha kommit i augusti dök upp i december bara för att konstatera att det är för kallt att gräva:surprised:
Hur mycket kan du köra i kärran? Jag har inte vågat skaffa kärra till min rider för att man bara får köra typ 200kg..
 
nikasp
H Hammarfall skrev:
Jag skulle bara göra en liten lekstuga.
Oj, Putin som skickat en vacuumbomb helt snett!?
 
  • Haha
  • Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
nikasp
S sinuslinus skrev:
Du har ju inte tagit bort plasten från reglagen.
Var den så dyr? :crysmile:

Själv gör jag inte så mycket med huset men till huset. Bygger ett kök.

[bild] [bild] [bild] [bild]
Wow! Lite nyfiken, sparar du mycket på att bygga själv eller gör du det för att du kan, eller ute efter egna specialmått? För tolkar jag det rätt att du utgår från skivmaterial och fixar allt annat själv?
 
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Hur mycket kan du köra i kärran? Jag har inte vågat skaffa kärra till min rider för att man bara får köra typ 200kg..
nä precis så jag kör inte med fulla last utan skulle tippa på runt 110 kilo men kärran ska klara 225 kilo men det fungerar väldigt bra tycker jag.På min rider rekommenderar dom inte mer last än 110 kilo men man få se till att man inte lastar så trycket blir för stort på bakaxel och köra för fort men hittils har det gått bra men den får slita.Jag brukar köra 10 last om dagen bara för att belastningen inte ska bli för stor men orkemässigt är det inga problem.
 
Redigerat:
S
nikasp nikasp skrev:
Wow! Lite nyfiken, sparar du mycket på att bygga själv eller gör du det för att du kan, eller ute efter egna specialmått? För tolkar jag det rätt att du utgår från skivmaterial och fixar allt annat själv?
Klart det blir billigare att bara betala för materialet.
Sen blir det ofta lite tillkrånglat när man gör till sig själv. ”För att man kan.” ;)

Inte jag som jobbar…
Gipsplatta på arbetsbänk med borrade hål, redo för montering i byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
breakman och 3 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Klart det blir billigare att bara betala för materialet.
Sen blir det ofta lite tillkrånglat när man gör till sig själv. ”För att man kan.” ;)

Inte jag som jobbar…
[bild] [video]
”Kan man så ska man” :cool:
 
nikasp
S sinuslinus skrev:
Klart det blir billigare att bara betala för materialet.
Sen blir det ofta lite tillkrånglat när man gör till sig själv. ”För att man kan.” ;)

Inte jag som jobbar…
[bild] [video]
Tufft! Är maskiningenjör och när jag pluggade fick vi (som skötte oss och städade och höll ordning) låna maskinverkstad gratis så hade tillgång till ALLT; fräsar, svarv, vattenskärare, NC, svets osv. Saknar helt tillgång till sånt nu.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Grymt skönt med kall pool! Plumsade i 17 grader efter 1,5 tim fasadtvätt före (hem)jobbet. Höll mig sval i säkert två timmar efter.
Har en Jula 3 meters. Efter ogräsrens så var det magiskt att få glida ner i det svala vattnet.
Det häver överhettningen rätt efektivt.

Idag var det dock arbetsstopp för mer avancerade saker. 35 grader ochj 25% luftfuktighet var lite för blodigt.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Appendix Appendix skrev:
Har en Jula 3 meters. Efter ogräsrens så var det magiskt att få glida ner i det svala vattnet.
Det häver överhettningen rätt efektivt.

Idag var det dock arbetsstopp för mer avancerade saker. 35 grader ochj 25% luftfuktighet var lite för blodigt.
Jag sitter framför dator den här och nästa vecka men körde två dopp under dagen. Tempen steg till 25 grader bara av solstrålningen så riktigt skönt att kyla ner sig. Får koppla in värmaren imorrn eller så när det sjunker till 20-24 grader framöver. Köpte en värmare som drar 850W och skickar ut 2,5kW. Bara testat på 500-liters pool men rätt skönt med 28-30 grader. 28 verkar vara lite standard bland de med stora pooler.
 
  • Gilla
Njingan och 1 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Oj, Putin som skickat en vacuumbomb helt snett!?
Ja nästan. Två skrikande ungar gjorde så att plikten kallade och det var att dra i strävan. Men det ordnar sig :D
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.