4 363 771 läst · 32 090 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Påbörjat restaurering av våra fina parbalkongdörrar. Några murkna delar men mestadels fint virke. Monterade mot bättre vetande en skiva björkplywood (i brist på bättre alternativ) istället för den bågnande masonitbiten som satt där innan. Mestadels var detta en liten övning i skrapning och kittning, in situ.
Vän av ordning frågar sig säkert varför jag endast kittat om och målat undre delen av dörren och två rutor. Mer fanns helt enkelt inte tid till men nu är jag igång!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vän av ordning frågar sig säkert varför jag endast kittat om och målat undre delen av dörren och två rutor. Mer fanns helt enkelt inte tid till men nu är jag igång!
Redigerat:
Tack! Faktiskt helt OK virke. Vanligt planhyvlat från lokal byggvaruhuset. Inte en av de största kedjorna förvisso. Valde omsorgsfullt och dike leka lite med bordsfräsen för att få till en prydlig (?) profil.pjgb skrev:
Monterat stödtassar på gavlarna, trekantslist och underlagspapp. Nu börjar det bli dags att ta tag i resten av gäststugetaket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lagt sista handen på förrådsdelen i uthuset så nu går det att komma in utan att klättra över saker.
Har slängt en del och skänkt en hel del.
Det blev lite ny väv och ny färg på väggarna, några skåpsdelar tillkom, hyllorna som satt där innan återanvändes.
Före
Efter
Har slängt en del och skänkt en hel del.
Det blev lite ny väv och ny färg på väggarna, några skåpsdelar tillkom, hyllorna som satt där innan återanvändes.
Före
Logga in
Skapa konto
Efter
Logga in
Skapa konto
Rivningen av hönsgården klar, och nu fortsätter arbetet i hönshuset. Behold my new snickarboa!
Lite högtryckstvätt på det här så blir det finfint.
Lite högtryckstvätt på det här så blir det finfint.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kämpat på i torpet, gräsänkling sedan två dagar och ilat runt och kört röjsåg, klippt gräs, kört ner blandat skrot i schaktet för avlopp som läggs igen imorgon mm. Skulle bara köra sista rycket ute nu… får ta resten i en liten söt kärra med blommor på
Logga in
Skapa konto
Gör du ett par nya skalmar och oljar dem väl kommer den där tjäna dig i ytterligare 20-30årnikasp skrev: