Storsockret
Nu är monstrositeten klar. Satte dit ett tredje väggfäste för att vara lite extra säker. Sambo acceptance factor är inte skyhög och jag känner nog att det i slutändan blev ”too much” men nu sitter den där iallafall. :crysmile:

Stor, hemmagjord solskyddskonstruktion över en luftvärmepump på husets tegelfasad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt gräva lite, efter att jag målat ena sidan av huset klart.
blir mer massor en vad man tror :thinking:
Grävd jord längs trädgårdens kant nära nybyggd veranda och uppblåsbart barnbassäng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Appendix Appendix skrev:
Vaxmora?
Hade mostern där en gång i tiden, fint område. Och bra jobbat!
Tack och jajjemensan, Solängsvägen. Nu är det bara resten kvar. Lyckades plocka ner ställningen själv på darriga ben. Dålig superkraft att inte gilla höjder.

Två strykningar uppe klart. Fick tvätta och fixa lite småskavanker. Pillmåla tar sån jäkla tid men en lång dag imorgon så ska det nog vara nära nu.


Demonterad byggnadsställning vid en nymålad grön husfasad med fönster skyddade av tidningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En stege lutad mot en nymålad grön husvägg med vita fönster och en delvis synlig studsmatta till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Projekt snickarboa fortsätter sakta men säkert. Bort med golvet och en arkeologisk utgrävning tar vid. Här finns det något för alla. Leopardsniglar, stora konstiga svampar, grodor, musbon, tio miljarder husspindlar modell stor, m.m.

Lutar åt att jag vill byta ”syllarna”, de har legat mot marken säkert 10 år och ser lite trista ut. Kanske höja upp allt lite (mura enkel grund med lecablock?) och in med nytt golv. Det gamla luktar hönsrumpa.
Men man ska ju inte överarbeta, sambon kanske bromsar mig. Allt ”ska ju rivas och ersättas av mysig trädgårdshörna snart” (dvs inom 5-10 år, kanske).

Det får vara öppet ett tag och torka ur medan jag smider planerna.

Nedrivet golv i ett outgrävt utrymme inuti en snickarboa, med jordgolv och spade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lintto1 och 4 till
  • Laddar…
S
Idag var de helg och köksbygget fick vila.
Det blev fönsterbyte istället som var långt ifrån smidigt.
Fick såga upp fönsterhålet på höjden för att få in karmen. Bredden var ju okej…

Öppet fönsterhål med sågade kanter ovanför en vit radiator, visar förberedelse för fönsterbyte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa bilaga 627020 Nytt fönster inpassat i uppsågat hål på en tegelklädd fasad, med stege och presenning i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visa bilaga 627022
Närbild på ett uppsågat fönsterhål med exponerade lager av isolering och träbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nytt fönster installerat i uppsågat hål i vägg med utsikt mot grannhus, oslaget gips och verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Avbröt verandabygget för ett litet sidoprojekt.
Vår fermenterande kökskomposter fick hastigt flytta ut i snickarboden på grund av att en familjemedlem inte stod ut med lukten.
Så nu blev det mer akut att bygga en förvaring i anslutning till köksingången.
Passar på att bygga in det fula mätarskåpet också. Imorgon kör vi vidare med hyllor och dörrar.

Husfasad med röda träpaneler, elskåp som ska byggas in och plats för kökskomposterförvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjat förvaringsbygge vid husvägg med röda plankor, inbyggt mätskåp och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Påbörjad förvaringsbyggnation vid en röd stuga för att dölja ett mätarskåp och husets köksingång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Avbröt verandabygget för ett litet sidoprojekt.
Vår fermenterande kökskomposter fick hastigt flytta ut i snickarboden på grund av att en familjemedlem inte stod ut med lukten.
Så nu blev det mer akut att bygga en förvaring i anslutning till köksingången.
Passar på att bygga in det fula mätarskåpet också. Imorgon kör vi vidare med hyllor och dörrar.

[bild] [bild] [bild]
Tänker ni ha typ bokashi i skåpet? Se till att det är absolut råttsäkert.

Jag som trodde att råttor inte gillade bokaski hade fel och i våras hade vi stora problem med råttor som fullkomligt älskade den sura geggan.

(Ang luktproblemet. Om den mjölksyrajäser ordentligt i hinken bör det absolut inte lukta utanför hinken förresten, är det möjligen så att er har börjat ruttna?)
 
P pennybridge skrev:
Gjutit hål för vatten- och elgenomföring till vattenpump i min vattenbrunn.

Nu blir det att renovera pumprummet och snygga till

[bild]
70-tals hus med inredd källare/sutteräng? Ser misstänkt likt ut våra nämligen. Isåfall är ett tips att kolla upp väggkonstruktionen.
 
Jiji Jiji skrev:
Tänker ni ha typ bokashi i skåpet? Se till att det är absolut råttsäkert.

Jag som trodde att råttor inte gillade bokaski hade fel och i våras hade vi stora problem med råttor som fullkomligt älskade den sura geggan.

(Ang luktproblemet. Om den mjölksyrajäser ordentligt i hinken bör det absolut inte lukta utanför hinken förresten, är det möjligen så att er har börjat ruttna?)
Råttor har jag aldrig sett här hemma och mössen tar katterna hand om. Det är en liten odör om hinkarna men någon har superluktsinne nu och ett tag till. Upplever att det luktar mer om man har typ lök och sådant i.
 
Har målat och monterat panelen på sorteringsboden...

Nyinstallerad träpanel i en öppen sorteringsbod under ett överhängande tak, med ommålade vita pelare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny målad och monterad grå panel på en nybyggd sorteringsbod med platt tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Råttor har jag aldrig sett här hemma och mössen tar katterna hand om. Det är en liten odör om hinkarna men någon har superluktsinne nu och ett tag till. Upplever att det luktar mer om man har typ lök och sådant i.
Åhå, är det så med luktsinnet. :love:

Jag trodde absolut inte att det skulle komma en råtta till den fermenterade komposten heller, för det hade aldrig gjort det förut... Men någon gång på vårvintern hade en råtta upptäckt det hela och uppenbarligen gillat det. Tog råttuschlingen i fälla tillsist men nu har jag all kompost i råttsäkert förvar.
 
mexitegel mexitegel skrev:
70-tals hus med inredd källare/sutteräng? Ser misstänkt likt ut våra nämligen. Isåfall är ett tips att kolla upp väggkonstruktionen.
Nej det är fristående garage lösvirke från 82 :)
 
Rum 007

Barn som sitter i en säng framför en vägg med en spionliknande silhuett och klockmotiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TheGrayLady och 8 till
  • Laddar…
U
Gör något varje dag på huset. Men eftersom varje dag är små steg lite överallt blir här ett stort steg.
Såg ut såhär vid nyår:
Renoveringsrum med exponerade väggar och golv fyllt med grus, verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och nu börjar det faktiskt lika något
Renoveringsprojekt med plywoodväggar, dammsugare, verktyg och kablar i ett råbyggt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt med nytt trästomme, rörinstallationer och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Plattsättare kommer v36 så nu blir det en veckas semester innan det skall fortsättas med plyfa, gips och tak.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.