4 363 771 läst · 32 090 svar
4364k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nu är monstrositeten klar. Satte dit ett tredje väggfäste för att vara lite extra säker. Sambo acceptance factor är inte skyhög och jag känner nog att det i slutändan blev ”too much” men nu sitter den där iallafall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack och jajjemensan, Solängsvägen. Nu är det bara resten kvar. Lyckades plocka ner ställningen själv på darriga ben. Dålig superkraft att inte gilla höjder.Appendix skrev:
Två strykningar uppe klart. Fick tvätta och fixa lite småskavanker. Pillmåla tar sån jäkla tid men en lång dag imorgon så ska det nog vara nära nu.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Projekt snickarboa fortsätter sakta men säkert. Bort med golvet och en arkeologisk utgrävning tar vid. Här finns det något för alla. Leopardsniglar, stora konstiga svampar, grodor, musbon, tio miljarder husspindlar modell stor, m.m.
Lutar åt att jag vill byta ”syllarna”, de har legat mot marken säkert 10 år och ser lite trista ut. Kanske höja upp allt lite (mura enkel grund med lecablock?) och in med nytt golv. Det gamla luktar hönsrumpa.
Men man ska ju inte överarbeta, sambon kanske bromsar mig. Allt ”ska ju rivas och ersättas av mysig trädgårdshörna snart” (dvs inom 5-10 år, kanske).
Det får vara öppet ett tag och torka ur medan jag smider planerna.
Lutar åt att jag vill byta ”syllarna”, de har legat mot marken säkert 10 år och ser lite trista ut. Kanske höja upp allt lite (mura enkel grund med lecablock?) och in med nytt golv. Det gamla luktar hönsrumpa.
Men man ska ju inte överarbeta, sambon kanske bromsar mig. Allt ”ska ju rivas och ersättas av mysig trädgårdshörna snart” (dvs inom 5-10 år, kanske).
Det får vara öppet ett tag och torka ur medan jag smider planerna.
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Idag var de helg och köksbygget fick vila.
Det blev fönsterbyte istället som var långt ifrån smidigt.
Fick såga upp fönsterhålet på höjden för att få in karmen. Bredden var ju okej…
Visa bilaga 627020
Visa bilaga 627022
Det blev fönsterbyte istället som var långt ifrån smidigt.
Fick såga upp fönsterhålet på höjden för att få in karmen. Bredden var ju okej…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Avbröt verandabygget för ett litet sidoprojekt.
Vår fermenterande kökskomposter fick hastigt flytta ut i snickarboden på grund av att en familjemedlem inte stod ut med lukten.
Så nu blev det mer akut att bygga en förvaring i anslutning till köksingången.
Passar på att bygga in det fula mätarskåpet också. Imorgon kör vi vidare med hyllor och dörrar.
Vår fermenterande kökskomposter fick hastigt flytta ut i snickarboden på grund av att en familjemedlem inte stod ut med lukten.
Passar på att bygga in det fula mätarskåpet också. Imorgon kör vi vidare med hyllor och dörrar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tänker ni ha typ bokashi i skåpet? Se till att det är absolut råttsäkert.Hennke85 skrev:Avbröt verandabygget för ett litet sidoprojekt.
[bild] [bild] [bild]
Jag som trodde att råttor inte gillade bokaski hade fel och i våras hade vi stora problem med råttor som fullkomligt älskade den sura geggan.
(Ang luktproblemet. Om den mjölksyrajäser ordentligt i hinken bör det absolut inte lukta utanför hinken förresten, är det möjligen så att er har börjat ruttna?)
Råttor har jag aldrig sett här hemma och mössen tar katterna hand om. Det är en liten odör om hinkarna men någon har superluktsinne nu och ett tag till. Upplever att det luktar mer om man har typ lök och sådant i.Jiji skrev:Tänker ni ha typ bokashi i skåpet? Se till att det är absolut råttsäkert.
Jag som trodde att råttor inte gillade bokaski hade fel och i våras hade vi stora problem med råttor som fullkomligt älskade den sura geggan.
(Ang luktproblemet. Om den mjölksyrajäser ordentligt i hinken bör det absolut inte lukta utanför hinken förresten, är det möjligen så att er har börjat ruttna?)
Åhå, är det så med luktsinnet.Hennke85 skrev:
Jag trodde absolut inte att det skulle komma en råtta till den fermenterade komposten heller, för det hade aldrig gjort det förut... Men någon gång på vårvintern hade en råtta upptäckt det hela och uppenbarligen gillat det. Tog råttuschlingen i fälla tillsist men nu har jag all kompost i råttsäkert förvar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 354 inlägg
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 835 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 835 inlägg
Gör något varje dag på huset. Men eftersom varje dag är små steg lite överallt blir här ett stort steg.
Såg ut såhär vid nyår:
Och nu börjar det faktiskt lika något
Plattsättare kommer v36 så nu blir det en veckas semester innan det skall fortsättas med plyfa, gips och tak.
Såg ut såhär vid nyår:
Logga in
Skapa konto
Och nu börjar det faktiskt lika något
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Plattsättare kommer v36 så nu blir det en veckas semester innan det skall fortsättas med plyfa, gips och tak.