Rev 4 platsbyggda garderober för att ge plats för elfasystem bakom skjutdörrar. Bara för att inse att jag dragit nätverk bakom stommarna och inte tryckt in innertak ovan stommarna. Får ta fram klammer imorgon

Renoverat rum med borttagna garderober och exponerade el- och nätverkskablar längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Tråkarne här men villapriserna har ökat cirka 10 % per år så om du inte gjort något alls så hade du haft 800 000 kvar och ändå gjort vinst. ;)
Det beror på var man har sitt hus. Alla områden säljer inte lika bra. Jag är fullt medveten om vad jag gett och fått :).

P.S hade jag inte lagt de 800 på huset så kan jag lova dig att jag inte hade haft kvar dem på sparkontot ;)

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
altaxis altaxis skrev:
Att ställa upp alla projekt man ska göra, även de små och billiga är verkligen en bra idé. Då kanske man känner att man åstadkommit något när man kan bocka av de enkla.
Tack för tipset, ska nog göra en sån själv!
Sedan skall man göra en pioritetslista på de olika projekten och följa den.
Annars gör man bara de som är lätta och roliga inte de som är viktiga.

Stickan

• Gilla
altaxis
  • Laddar…
Nätverk inkopplad och färdigt till övervåning och källare (y)

Nätverksuttag i väggen med inkopplade Ethernet-kablar mot golv och list.
Skapa konto

• Gilla
hampasnöret och 2 till
  • Laddar…
Skarvade sladden och satte ihop golvstativ till elementet så att jag kunde skrapa bort spåntapeten bakom med.

Renoveringsarbete med skarvad sladd och golvstativ nära vägg med bortskrapad spåntapet och skador.
Skapa konto

Gipsskivan bakom är rätt porös efter 40 års stekning så mollypluggarna lämnade stora hål.

Porös gipsskiva med stora hål från mollypluggar och skrapad spåntapet, verktyg och kablar på golvet.
Skapa konto

Två ”Butterfly patchar” så blir det som nytt.

Gipsskiva med butterfly patch redo för reparation, på golv med verktyg och damm.
Skapa konto

Vägg med två lagade hål och rester av gammal tapet, sladd och dammsugarslang på golvet.
Skapa konto

• Gilla
ClasseClas och 5 till
  • Laddar…
Lyckades foga idag!
Hade en värmefläkt på hela natten eftersom där inte är någon annan värme. Blev kanske lite väl bra. Klinkersen kändes ordentligt varm om man höll på den! Skulle blandar fogen lösare, den torkade nästan innan jag fått ner den i skarvarna pga värmen:crysmile:
Men nu är det klart och avtorkat!
Nylagd klinker med våta fogar i ett hörn av rummet med en värmefläkt ovanpå.
Skapa konto

nu kan sambon måla taket så kan jag spackla väggarna och tapetsera… snart dags att beställa ny tvättmaskin.

Ps. Fogarna är mörka på bilden eftersom jag precis våttorkat. Är ljusare i verkligheten.

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Man ska inte stressa, men det känns skönt att ha hallen listad. :cool:
Nylistad hall med fogpistol och elektrisk verktygssats på golvet omgiven av skor och en dörr.
Skapa konto
Nylistad hörn i en hall med vit dörr, vita lister, ljusa väggar och grått klinkergolv.
Skapa konto

Nyligen installerade golvlistar i en hörna av en hall med verktyg och tändstickor på golvet.
Skapa konto
Nylistad hall med ljusa kakelplattor och dörrtrösklar, arbete utfört på en halv dag.
Skapa konto

En del intressanta hörn men det var gjort på en halv dag inkl. lite plock i garaget.

• Gilla
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Man ska inte stressa, men det känns skönt att ha hallen listad. :cool:
[bild] [bild]
[bild] [bild]
En del intressanta hörn men det var gjort på en halv dag inkl. lite plock i garaget.
Vackert! Gillar jobbet med den där lilla sista nere till höger.

• Älska
  • Gilla
elmontören och 1 till
  • Laddar…
Igår blev det att skotta runt material för att jämna ut marken i krypgrunden.
Idag började jag att täcka över gårdagens verk.
Många underbara arbetsställningar blir det när man ska komma åt överallt. Krypgrund med nyligen utrullad markduk över jämndragen jord, omgiven av betongblock och med takbjälkar ovanför.
Skapa konto
Plastfolie som täcker grunden i en krypgrund med synliga balkar och väggar.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Helgens projekt är över och ventilationen över Keramikugnen är färdig sånär som på det elektriska.
Bröt igenom taket igår och knackade ihop en plåthuv, långt ifrån plåtslagarstandard men det är mest korna som ska titta på den så jag känner att det duger. Byggd av spillbitar av premodulskorstenar.

Nyinstallerad plåthuv för ventilation på ett hus med grön vågplåtstak.
Skapa konto
Självbyggd ventilationsskorsten av spillbitar monterad på ett ribbat plåttak mot en klar himmel.
Skapa konto
Nytillverkad plåthuv för ventilation över keramikugn på ett grönt tak, byggd av spillbitar av skorstenar.
Skapa konto

• Gilla
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
fremax fremax skrev:
Börjat montera screenmarkiser

[bild]

Med vänlig hälsning, fremax
Hej.
Hittade tråden när sökte på screenmarkis. Han ni få någon erfarenhet av hur den dämpade sol/värme innan hösten?

Syllbyte på gång, dock inte jag som gör jobbet :)

• Gammalt syllträ och byggavfall på marken, personens skor syns vid bildens nederkant.
    Skapa konto
  • Delvis borttagen syll med exponerade bjälkar vid en husvägg under renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Inte riktigt huset, eller i alla fall inte bostadshuset utan ladan där jag har min verksamhet.
Har länge behövt en ny kompressor eftersom den gamla är lite för trött och liten för det den används till. Till på köpet började den läcka i toppen i julas…
En ny blå kompressor i ett rörigt förråd med olika verktyg och kablar runt omkring.
Skapa konto

Nu blev det en rejälare med ordentlig ljudisolering! Fick knappt in den i skåpbilen.
Ny ljudisolerad kompressor väl förpackad i bakdelen av en öppen skåpbil.
Skapa konto
Ny ljudisolerad NU AIR HP3 kompressor installerad i en lada.
Skapa konto

Ps. Toppen är för övrigt lagad på den lilla så den funkar men jag litar inte på den i min verksamhet. Kostar för mkt om den pajar mitt i produktionen. Nån som vill köpa?:rofl:
Ds

• Gilla
fremax och 5 till
  • Laddar…
Inte idag, men väl igår:
Skärmavbild av solenergiproduktion; 4.03 kWh genererade idag med graf som visar effekttopp på 3.09 kW.
Skapa konto

Producerat min första kWh med solpanelerna. Endast 352 dagar sedan offerten accepterades (och då är allt fortfarande inte klart ännu, dock tillräckligt för att starta igång).

• Gilla
kulle och 5 till
  • Laddar…
Burit in innertaket till gillestugan som ska få vila tills lördag innan det äntligen åker upp.

kan snart anse mig färdig med gillestugan, kamin får vänta ett tag till.

Innertakspaneler staplade på en pall inne i ett garage med trädgårdsredskap på väggen.
Skapa konto
Innertak ligger på ett laminatgolv i ett vardagsrum väntandes på att monteras.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.