4 367 295 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Det beror på var man har sitt hus. Alla områden säljer inte lika bra. Jag är fullt medveten om vad jag gett och fått .S sinuslinus skrev:
P.S hade jag inte lagt de 800 på huset så kan jag lova dig att jag inte hade haft kvar dem på sparkontot
Redigerat:
Sedan skall man göra en pioritetslista på de olika projekten och följa den.altaxis skrev:
Annars gör man bara de som är lätta och roliga inte de som är viktiga.
Stickan
Skarvade sladden och satte ihop golvstativ till elementet så att jag kunde skrapa bort spåntapeten bakom med.
Gipsskivan bakom är rätt porös efter 40 års stekning så mollypluggarna lämnade stora hål.
Två ”Butterfly patchar” så blir det som nytt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gipsskivan bakom är rätt porös efter 40 års stekning så mollypluggarna lämnade stora hål.
Logga in
Skapa konto
Två ”Butterfly patchar” så blir det som nytt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lyckades foga idag!
Hade en värmefläkt på hela natten eftersom där inte är någon annan värme. Blev kanske lite väl bra. Klinkersen kändes ordentligt varm om man höll på den! Skulle blandar fogen lösare, den torkade nästan innan jag fått ner den i skarvarna pga värmen
Men nu är det klart och avtorkat!
nu kan sambon måla taket så kan jag spackla väggarna och tapetsera… snart dags att beställa ny tvättmaskin.
Ps. Fogarna är mörka på bilden eftersom jag precis våttorkat. Är ljusare i verkligheten.
Hade en värmefläkt på hela natten eftersom där inte är någon annan värme. Blev kanske lite väl bra. Klinkersen kändes ordentligt varm om man höll på den! Skulle blandar fogen lösare, den torkade nästan innan jag fått ner den i skarvarna pga värmen
Men nu är det klart och avtorkat!
Logga in
Skapa konto
nu kan sambon måla taket så kan jag spackla väggarna och tapetsera… snart dags att beställa ny tvättmaskin.
Ps. Fogarna är mörka på bilden eftersom jag precis våttorkat. Är ljusare i verkligheten.
Man ska inte stressa, men det känns skönt att ha hallen listad.
En del intressanta hörn men det var gjort på en halv dag inkl. lite plock i garaget.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En del intressanta hörn men det var gjort på en halv dag inkl. lite plock i garaget.
Igår blev det att skotta runt material för att jämna ut marken i krypgrunden.
Idag började jag att täcka över gårdagens verk.
Många underbara arbetsställningar blir det när man ska komma åt överallt.
Idag började jag att täcka över gårdagens verk.
Många underbara arbetsställningar blir det när man ska komma åt överallt.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Helgens projekt är över och ventilationen över Keramikugnen är färdig sånär som på det elektriska.
Bröt igenom taket igår och knackade ihop en plåthuv, långt ifrån plåtslagarstandard men det är mest korna som ska titta på den så jag känner att det duger. Byggd av spillbitar av premodulskorstenar.
Bröt igenom taket igår och knackade ihop en plåthuv, långt ifrån plåtslagarstandard men det är mest korna som ska titta på den så jag känner att det duger. Byggd av spillbitar av premodulskorstenar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte riktigt huset, eller i alla fall inte bostadshuset utan ladan där jag har min verksamhet.
Har länge behövt en ny kompressor eftersom den gamla är lite för trött och liten för det den används till. Till på köpet började den läcka i toppen i julas…
Nu blev det en rejälare med ordentlig ljudisolering! Fick knappt in den i skåpbilen.
Ps. Toppen är för övrigt lagad på den lilla så den funkar men jag litar inte på den i min verksamhet. Kostar för mkt om den pajar mitt i produktionen. Nån som vill köpa?
Ds
Har länge behövt en ny kompressor eftersom den gamla är lite för trött och liten för det den används till. Till på köpet började den läcka i toppen i julas…
Logga in
Skapa konto
Nu blev det en rejälare med ordentlig ljudisolering! Fick knappt in den i skåpbilen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ps. Toppen är för övrigt lagad på den lilla så den funkar men jag litar inte på den i min verksamhet. Kostar för mkt om den pajar mitt i produktionen. Nån som vill köpa?
Ds
Burit in innertaket till gillestugan som ska få vila tills lördag innan det äntligen åker upp.
kan snart anse mig färdig med gillestugan, kamin får vänta ett tag till.
kan snart anse mig färdig med gillestugan, kamin får vänta ett tag till.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto