4 367 295 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
J..la smitare, så här såg min brevlåda ut i morse:
Den har varit sparkat på, sprängt och nu påkört, lagade den, då jag redan köpt en ny men den kräver att jag tar bort en bit mur.
Så här ser den ut nu:
Enda fördelen var att jag fick använda senaste tillskottet i verktygsarsenalen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den har varit sparkat på, sprängt och nu påkört, lagade den, då jag redan köpt en ny men den kräver att jag tar bort en bit mur.
Så här ser den ut nu:
Logga in
Skapa konto
Enda fördelen var att jag fick använda senaste tillskottet i verktygsarsenalen
Jag ser en "Midvinterduell" framför mig...K Keld skrev:
Går det inte att montera postlådestolpfoten på muren? Tänkte att folk kanske inte är lika sugna att köra på lådan om de riskerar att köra på muren.K Keld skrev:
Tror inte att något hjälper mot idioter som inte kan köra när det är halt. Om man tittar på lådan så är den påkört från vänster mao mot normal körriktning. Jag har mina misstankar om vem det är, det finns folk på gatan som om och om igen bevisat att dom helst skulle ställa bilen hemma hela vintern.Keiller skrev:
Då förstör det ju bara muren. Och den lär vara hårdare än en liten plåtlåda.K Keld skrev:
Men fint bankat iaf. Ser ut som ny
Efter en vecka med corona orkade jag äntligen lägga färdigt all klinkers i tvättstugan. Hade tänkt lägga en ram på väggen men fixet räckte precis till golvet och jag köper inte en ny hink för det lilla. Får bli en vanlig list istället. Tapeten ligger och väntar hos färghandlaren. Kanske hinner jag foga imorgon.
Logga in
Skapa konto
Postlåda i 10mm cortenstål tror jag skulle bli snyggt där. Naturligtvis uppsatt på en 200mm fyrkantsrör som stolpe.K Keld skrev:
Börjat dra nätverkskabel till källaren och övervåningen blodade ner väggen lite på köpet.
varit en lång paus sen dränering men nu är det dags att sätta igång lite igen.
varit en lång paus sen dränering men nu är det dags att sätta igång lite igen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sammanställt lite kvitton idag från renoveringen...
Två fulla pärmar än så länge och jag trodde faktiskt att jag hade lagt ut mer pengar!?
Två fulla pärmar än så länge och jag trodde faktiskt att jag hade lagt ut mer pengar!?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Att ställa upp alla projekt man ska göra, även de små och billiga är verkligen en bra idé. Då kanske man känner att man åstadkommit något när man kan bocka av de enkla.P-plats skrev:
Tack för tipset, ska nog göra en sån själv!
Gjorde det på förra huset med och då är det intressant när man sålt att se dels vad man lagt och dels vad den faktiska vinsten blev. Jag la runt 100k om året i 8 år och de gjorde en värdeökning på 1,8 så det är kul och se att man faktiskt får betalt för tiden man lägger medaltaxis skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Tråkarne här men villapriserna har ökat cirka 10 % per år så om du inte gjort något alls så hade du haft 800 000 kvar och ändå gjort vinst.Ramnemark skrev: