J..la smitare, så här såg min brevlåda ut i morse::mad:
Skadad svart brevlåda som hänger på sned på en stolpe, vid en mur med snöfläckar på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den har varit sparkat på, sprängt och nu påkört, lagade den, då jag redan köpt en ny men den kräver att jag tar bort en bit mur.
Så här ser den ut nu:
Skadad brevlåda på stolpe med verktyg bredvid på en mur vid en väg.
Skapa konto

Enda fördelen var att jag fick använda senaste tillskottet i verktygsarsenalen

• Wow
  • Ledsen
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
[bild]

Den har varit sparkat på, sprängt och nu påkört, lagade den, då jag redan köpt en ny men den kräver att jag tar bort en bit mur.
Så här ser den ut nu:
[bild]
Jag ser en "Midvinterduell" framför mig...

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Jag ser en "Midvinterduell" framför mig...
O jag tänker mer på "Falling Down"

K Keld skrev:
[bild]

Så här ser den ut nu:
[bild]
Går det inte att montera postlådestolpfoten på muren? Tänkte att folk kanske inte är lika sugna att köra på lådan om de riskerar att köra på muren.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Går det inte att montera postlådestolpfoten på muren? Tänkte att folk kanske inte är lika sugna att köra på lådan om de riskerar att köra på muren.
Tror inte att något hjälper mot idioter som inte kan köra när det är halt. Om man tittar på lådan så är den påkört från vänster mao mot normal körriktning. Jag har mina misstankar om vem det är, det finns folk på gatan som om och om igen bevisat att dom helst skulle ställa bilen hemma hela vintern.

K Keld skrev:
Tror inte att något hjälper mot idioter som inte kan köra när det är halt. Om man tittar på lådan så är den påkört från vänster mao mot normal körriktning. Jag har mina misstankar om vem det är, det finns folk på gatan som om och om igen bevisat att dom helst skulle ställa bilen hemma hela vintern.
Då förstör det ju bara muren. Och den lär vara hårdare än en liten plåtlåda.

Men fint bankat iaf. Ser ut som ny

Efter en vecka med corona orkade jag äntligen lägga färdigt all klinkers i tvättstugan. Hade tänkt lägga en ram på väggen men fixet räckte precis till golvet och jag köper inte en ny hink för det lilla. Får bli en vanlig list istället. Tapeten ligger och väntar hos färghandlaren. Kanske hinner jag foga imorgon.
Ny-lagd klinkers i en tom tvättstuga, väggar utan tapet och en öppen golvbrunn.
Skapa konto

• Gilla
P-plats och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Nu ska det prime:as och sedan limma fast skivorna :)
Ett omålade rum i renovering med tomma väggar och undergolv klart för primning.
Skapa konto

Återstår att lösa matningen också… :)

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
[bild]

Så här ser den ut nu:
[bild]
Postlåda i 10mm cortenstål tror jag skulle bli snyggt där. Naturligtvis uppsatt på en 200mm fyrkantsrör som stolpe.

• Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Börjat dra nätverkskabel till källaren och övervåningen :D blodade ner väggen lite på köpet.

varit en lång paus sen dränering men nu är det dags att sätta igång lite igen.

Nätverkskabel dras genom ett hål i väggen vid golvlist, med spår av blod intill.
Skapa konto
Nätverkskabel dragen genom vägggenomföring nära ett eluttag och golvet.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Sammanställt lite kvitton idag från renoveringen...
Två fulla pärmar än så länge och jag trodde faktiskt att jag hade lagt ut mer pengar!? :thinking:

Två välfyllda pärmar med kvitton på trägolv som representerar kostnader för en renovering.
Skapa konto
Kostnadssammanställning för renoveringsprojekt med listade arbetsposter och utgifter.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Sammanställt lite kvitton idag från renoveringen...
Två fulla pärmar än så länge och jag trodde faktiskt att jag hade lagt ut mer pengar!? :thinking:

[bild] [bild]
Att ställa upp alla projekt man ska göra, även de små och billiga är verkligen en bra idé. Då kanske man känner att man åstadkommit något när man kan bocka av de enkla.
Tack för tipset, ska nog göra en sån själv!

• Gilla
P-plats
  • Laddar…
altaxis altaxis skrev:
Att ställa upp alla projekt man ska göra, även de små och billiga är verkligen en bra idé. Då kanske man känner att man åstadkommit något när man kan bocka av de enkla.
Tack för tipset, ska nog göra en sån själv!
Gjorde det på förra huset med och då är det intressant när man sålt att se dels vad man lagt och dels vad den faktiska vinsten blev. Jag la runt 100k om året i 8 år och de gjorde en värdeökning på 1,8 så det är kul och se att man faktiskt får betalt för tiden man lägger med :)

S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Gjorde det på förra huset med och då är det intressant när man sålt att se dels vad man lagt och dels vad den faktiska vinsten blev. Jag la runt 100k om året i 8 år och de gjorde en värdeökning på 1,8 så det är kul och se att man faktiskt får betalt för tiden man lägger med :)
Tråkarne här men villapriserna har ökat cirka 10 % per år så om du inte gjort något alls så hade du haft 800 000 kvar och ändå gjort vinst. ;)

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Monterat en ny häll efter att den gamla havererade.

Passade på att kränga dit en bredare 70-häll så det blir lättare att steka pannkakor med två stekpannor samtidigt :love:.

Ny 70 cm bred induktionshäll installerad i kök med kastrull, fläkt och köksredskap.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.