4 367 538 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Min lott, igen, att rensa avloppet i handfatet. Tyckte det gick fort att klegga igen så jag tog mig en funderare...
Jag kapade bort två stöd till centrumdelen som håller gallret.
Jag tänkte att om det inte finns så mycket pinnar under så fastnar mindre, dessutom kunde jag placera de två parallellt med gallret så allt kan "bara" rinna ner...
Jo, det Ikeas avloppsrör, lite trång i första böjen men det är väl alla?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag tänkte att om det inte finns så mycket pinnar under så fastnar mindre, dessutom kunde jag placera de två parallellt med gallret så allt kan "bara" rinna ner...
Röjt ut det som måste bort från förrådet i källaren inför att ytterväggarna ska ventileras. Fick monterat och testkört den tillfälliga varmvattenberedaren också så vi i allafall har varmvatten under tiden värmepumpen är bortmonterad. Viss tidspress på detta projektet då värmesäsongen närmar sig .
Men nu ska detta bli gjort, riktigt skitgöra och inget som syns sen, men blir så skönt när det är klart .
Extra säkring med spännband och reglar under för säkerhets skull, även om jag tror det hemmabyggda fästet är tillräckligt.
Men nu ska detta bli gjort, riktigt skitgöra och inget som syns sen, men blir så skönt när det är klart .
Extra säkring med spännband och reglar under för säkerhets skull, även om jag tror det hemmabyggda fästet är tillräckligt.
Logga in
Skapa konto
Kan rekommendera pop-up-ventiler. De behöver förstås också rensas men jobbet blir mycket smidigare när man bara behöver lyfta upp och ta med till t.ex. grovköket och göra rent dem där.FreQa skrev:Min lott, igen, att rensa avloppet i handfatet. Tyckte det gick fort att klegga igen så jag tog mig en funderare...
[bild]
[bild]
Vet du om dom funkar med Ikeas avloppsanslutning och handfat eller behöver man byta ut halva avloppsröret?K Kjell_G skrev:
Håller med, de var konstigt dyra till vårt dubbelhandfat men ruskigt skönt att slippa tjorva med vanliga vattenlås.K Kjell_G skrev:
Färgen ska tydligen vara mot kvistgenomslag. Enligt tillvägagångssättet skall det grundas två gånger för korrekt skydd. Målat endast en gång innan montage, jag var rädd att det skulle bli svårt att slå ihop dem om jag målade två gånger... Andra strykningen blir på plats.Noramasen skrev:
Nu sitter trappen på plats igen med hjälp av domkraft och en massa nya betongskruvar.
Lite vila idag innan jag påbörjar att få upp reglarna imorgon. Har satt mig en ganska lång tidsplan på att få gillestugan användarvänlig. 21-12-24.
Så jag även kan umgås med familjen och vänner med emellanåt
Logga in
Skapa konto
Lite vila idag innan jag påbörjar att få upp reglarna imorgon. Har satt mig en ganska lång tidsplan på att få gillestugan användarvänlig. 21-12-24.
Så jag även kan umgås med familjen och vänner med emellanåt