4 416 248 läst · 32 259 svar
4416k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Stått stilla några dagar men nu är det verkligen sista rycket. Andra strykningen av vindskivorna längst ned kvar när vi tagit ner ställningen.
Åkte på sk daggmattning tidigare i veckan när jag pushade lite och målade för sent på kvällen i pannlampans sken och det blev dagg (6-7 grader på natten). Tur nog första strykningen så blev perfekt efter andra.
Ser inte mycket ut men jag som ogillar höjder tycker att det där är ruskigt. Fötterna på ca 4,5 meter. Resten nästa år blir ovan gräsmatta vilket känns 100% bättre.
Och nu ser ju trädäcket ut som skit när det är fint på fasaden så får fundera hur man ska göra med det.
Åkte på sk daggmattning tidigare i veckan när jag pushade lite och målade för sent på kvällen i pannlampans sken och det blev dagg (6-7 grader på natten). Tur nog första strykningen så blev perfekt efter andra.
Ser inte mycket ut men jag som ogillar höjder tycker att det där är ruskigt. Fötterna på ca 4,5 meter. Resten nästa år blir ovan gräsmatta vilket känns 100% bättre.
Och nu ser ju trädäcket ut som skit när det är fint på fasaden så får fundera hur man ska göra med det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sista takpanelen uppe. Även målat skafferidörren efter att den breddats med en remsa 5mm plywood, samt att murstocken fått en skvätt pärlspont.
Bytt trappstegen efter sambon trillade igenom ena. Något år framåt bygger vi om hela.
Men inte ska det gå smidig.
Det var vint, inget var i våg men allt det där fixades.
Dessutom slutade min blå slagskruvdragare funka.
Skulle tagit 1 timme om allt funkade, nu tog det dryga 2,5... Suck.
Logga in
Skapa konto
Men inte ska det gå smidig.
Det var vint, inget var i våg men allt det där fixades.
Dessutom slutade min blå slagskruvdragare funka.
Skulle tagit 1 timme om allt funkade, nu tog det dryga 2,5... Suck.
Äh, med lite färg längst ner kommer det se toppen ut.nikasp skrev:Stått stilla några dagar men nu är det verkligen sista rycket. Andra strykningen av vindskivorna längst ned kvar när vi tagit ner ställningen.
[bild]
Bra jobbat uppe på stämningen med, vet hur mycket gelé det kan bli i benen.
Vill ogärna skriva det men min lilla blå GSR 12V började ryka vit rök igår. Ungefär som i Vatikanstaten när det ska väljas ny påve. Borrade bara ett 5 mm hål i trä och den dog inte men slutet är nog nära. Ny motor kostar 350 och en helt ny maskin med hölster och låda utan batterier kostar 700 så tror inte jag orkar reparera.FreQa skrev:
Nu när utsidan var klar blev det lite virke över, det fanns ju lite annat gammalt liggande också. Nu fixa jag till en bra förvaring och fick mer golvyta så jag är nöjd.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja vad har man gjort idag? Som man egentligen skulle ha gjort förra året!
Byggt en ställning för att kunna få till ett avslut på skorstenen inför vintern, med äntligen möjlighet för eldning .
Men jag har murat på ett varv för mycket, så det var bara att bila bort detta varv för att senare komplettera med en en utkragning och ett skydd för nederbirden. (Haha! Ett hopslaget ord av regn och fågelskydd. (Nä! Åter till tråden istället för att tramsa text)) Det provisoriska skyddet är nu äntligen puts väck. Trots de estetiskt tilltalande farmarskruvarna
Frågan är nu bara vilken typ av skydd som kommer att kröna toppen. Hmmm! skissat lite idag och låter det få mogna under veckan. Ritprogram? Pentel click 0,7 Twist-Erase.
Byggt en ställning för att kunna få till ett avslut på skorstenen inför vintern, med äntligen möjlighet för eldning .
Logga in
Skapa konto
Men jag har murat på ett varv för mycket, så det var bara att bila bort detta varv för att senare komplettera med en en utkragning och ett skydd för nederbirden. (Haha! Ett hopslaget ord av regn och fågelskydd. (Nä! Åter till tråden istället för att tramsa text)) Det provisoriska skyddet är nu äntligen puts väck. Trots de estetiskt tilltalande farmarskruvarna
Logga in
Skapa konto
Frågan är nu bara vilken typ av skydd som kommer att kröna toppen. Hmmm! skissat lite idag och låter det få mogna under veckan. Ritprogram? Pentel click 0,7 Twist-Erase.
Logga in
Skapa konto