4 367 538 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Idag har jag äntligen slutfört målningen i köket. Vi valde att behålla tidigare brun/beige på luckor och skåp, men måla väggar och stommar i vitt. Tycker faktiskt det blev ett riktigt lyft även om väggarna inte riktigt ser så vita ut på bilderna inser jag nu. Har aldrig målat nåt förr, så är nöjd med det också. Vi har även bytt ut handtag och knoppar efter sambons önskemål.
Mäklarbild får återigen stå för före-bilden:
Efter:
Ny spis kommer på plats inom en vecka eller två, och vi funderar även på en träpanel halvägs upp på väggen runt matplatsen. Men nu tror jag det ska få vara lugnt ett tag.
Mäklarbild får återigen stå för före-bilden:
Efter:
Ny spis kommer på plats inom en vecka eller två, och vi funderar även på en träpanel halvägs upp på väggen runt matplatsen. Men nu tror jag det ska få vara lugnt ett tag.
Spraymålat lite radiatorer idag som sitter nere i gillestugan.
Blev bra skillnad.
Blev bra skillnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fräst dörr och "karm" för Tectus 340-gångjärn.
Riktigt nöjd för att vara första gången. Justeringsmöjligheter finns.
Fräsmallen var snordyr, så jag lät tillverka en med en 3d-skrivare. Fungerade ypperligt.
Riktigt nöjd för att vara första gången. Justeringsmöjligheter finns.
Fräsmallen var snordyr, så jag lät tillverka en med en 3d-skrivare. Fungerade ypperligt.
Mallen kostade ju bara halva gångjärnet så. 1000 kr gångjärn plus 500 kr mall. Nehe, nu kollade jag priser, 3500 för gångjärn!!! och 1500 för mall. Ok jag förstår att du skrev ut en själv!F Fluxor skrev:
Jag hittade mallen för runt tusingen tror jag, men gångjärnet gav jag runt 500 för, per styck.FreQa skrev:
Sen är det två mallar egentligen, men endast den första som är kritisk.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Igår fick vi källaren besiktad, det slutar nog med att källarrenoveringen blir tidigarelagd, bara vi hittar en snickare vi litar på och som har tid.
Idag fick vi hem tre avfuktare från saneringsfirman… så nu har vi 6 st igång
Nackdelen är väl att jag inte kan säga att jag gjort allt själv sedan…
Idag fick vi hem tre avfuktare från saneringsfirman… så nu har vi 6 st igång
Nackdelen är väl att jag inte kan säga att jag gjort allt själv sedan…
När köket blev klart fanns det lite tid till att fixa mer med nätverksdragningen, har fixat kabellister istället för uppspikade kablar, satt täcklock för genomföringar och tätat upp till vinden. Där uppe även hängt upp kablarna mer efter sidan och satt klivsäkra kabellister över genomföring samt kablar på golv. Satte även ett vertikalt hyllplan i garderoben där router och uttag sitter. Ska skaffa mig lite kortare kablar vid tillfälle också.
Det som är kvar att fixa nu är väl egentligen hur det ser ut vid fiberkonvertern. Får hit elektriker nästa vecka som ska sätta upp mer eluttag där så innan dess fipplar jag inget mer men sen ska jag bygga ett litet täckskåp över fiberkonverter, PoE-injector och nätverksuttag. Tänkte en lätt ram av nån vanlig list och sen högtalartyg eller liknande spänt på en träram som lock, som fästs med magneter sen. Får se om det blir som tänkt. Ska sätta upp en vägghylla till höger i bild där servern får stå högst upp och lite tvättgrejer längst ner (har tvättmaskin precis under och ingen direkt förvaring)
Har såklart alltid sällskap i mitt härjande.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det som är kvar att fixa nu är väl egentligen hur det ser ut vid fiberkonvertern. Får hit elektriker nästa vecka som ska sätta upp mer eluttag där så innan dess fipplar jag inget mer men sen ska jag bygga ett litet täckskåp över fiberkonverter, PoE-injector och nätverksuttag. Tänkte en lätt ram av nån vanlig list och sen högtalartyg eller liknande spänt på en träram som lock, som fästs med magneter sen. Får se om det blir som tänkt. Ska sätta upp en vägghylla till höger i bild där servern får stå högst upp och lite tvättgrejer längst ner (har tvättmaskin precis under och ingen direkt förvaring)
Logga in
Skapa konto
Har såklart alltid sällskap i mitt härjande.
Logga in
Skapa konto