4 367 538 läst · 32 112 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Klar ute i trädgården så här långt och kan inte göra så mycket mer före installationen av bergvärmen.
Kulverten till garaget har jag återfyllt över så långt der går.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kulverten till garaget har jag återfyllt över så långt der går.
Logga in
Skapa konto
Efter omläggning av köksgolv var det dags för tröskel till hallen. Köpte färdiglackad ek 120x1000x9. Fick använda mallen för att passa in den i karmen och för att vara första försöket gick det bra.
Däremot behövde dörren kapas 5 mm. Alternativet att lossa karm och höja den gick bort.
Däremot behövde dörren kapas 5 mm. Alternativet att lossa karm och höja den gick bort.
Fortsatt med frugans keramikverkstad. Golvet var lite svajigt och så blåste det rätt igenom springorna. Så först skruvades de gamla golvbrädorna fast i reglarna, sedan fick det bli vindpapp och ett lager råspont. Egentligen skulle jag lagt plywood men priset har gått upp och råspontsluckor i meterlängd hade jag liggandes på snickarbodsvinden.
Imorgon kanske det blir läggning av laminatgolvet.
Imorgon kanske det blir läggning av laminatgolvet.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Puh, har målat garaget och snart färdig med andra och sista fasaden för i år. De här två är i söder och väst så har lagt massor med tid på grundjobbet. Allt pilljobb gjort så bara yttre delen av vindskiva, triangeln alldeles högst upp (måste bygga om ställningen för att nå) och sen kommer nedre delen att gå i raketfart. Känns som år sen jag lossade trallen och låg på knä och fixade med grundning av ändträ osv.
Dålig ställningsdag idag. Gillar inte höjder så går och spänner mig lite omedvetet så är helt slut i huvudet. Ibland går det över efter 5-10 minuter men nu gick jag och fokuserade på fel saker, tänkte att jag inte ska ramla ner nästan fyra meter. Ensam om det?
Dålig ställningsdag idag. Gillar inte höjder så går och spänner mig lite omedvetet så är helt slut i huvudet. Ibland går det över efter 5-10 minuter men nu gick jag och fokuserade på fel saker, tänkte att jag inte ska ramla ner nästan fyra meter. Ensam om det?
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Har du ställningen förankrad i fasaden? Om inte måste jag få rekommendera snedströvor ut från ställningens överdel till marken, det gör det hela mycket stadigarenikasp skrev:Puh, har målat garaget och snart färdig med andra och sista fasaden för i år. De här två är i söder och väst så har lagt massor med tid på grundjobbet. Allt pilljobb gjort så bara yttre delen av vindskiva, triangeln alldeles högst upp (måste bygga om ställningen för att nå) och sen kommer nedre delen att gång raketfart. Känns som år sen jag lossade trallen och låg på knä och fixade med ändträ osv.
[bild]
Jo, den sitter med tre skruvöglor så är ganska stum men det är nåt nedärvt fel som gör att jag är skeptisk mot höjder. Har ändå hoppat bungyjump och lagt om tak härom året men vissa dagar är benen spaghetti…F fribygg skrev:
Imorse åkte jag och grabben till Biltema och Jem&Fix för att fixa materialet inför dagens golvläggning i keramikverkstaden. När väl första raden var lagd (fick börja med att snedklyva 45 mm då det skiljer 90 mm i längd på båda väggarna) så flöt allt smidigt och det blev minimalt med spill och extrapaketet med golv plus ett till blev över så jag får åka tillbaks med dom någon kväll i veckan.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Finns det någon anledning till att du inte la golvet ”längs med” rummet? Det är såklart en smaksakHennke85 skrev:Imorse åkte jag och grabben till Biltema och Jem&Fix för att fixa materialet inför dagens golvläggning i keramikverkstaden. När väl första raden var lagd (fick börja med att snedklyva 45 mm då det skiljer 90 mm i längd på båda väggarna) så flöt allt smidigt och det blev minimalt med spill och extrapaketet med golv plus ett till blev över så jag får åka tillbaks med dom någon kväll i veckan.
[bild] [bild] [bild]