4 367 990 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ser ut som om du hade tur när du lossade formen. Det är stor risk att hörnen går sönder när man inte har lagt in trekantlist i 90-grader hörn. Det brukar man göra för att det inte skall gå sönder vid formrivning men även senare så är hörnen väldigt känsliga för slag och belastningar. Så placera inget tungt nära hörnen så går det förhoppningsvis bra.C Cerb skrev:
Oljade in formen väl så den släppte superlätt!R roli skrev:Ser ut som om du hade tur när du lossade formen. Det är stor risk att hörnen går sönder när man inte har lagt in trekantlist i 90-grader hörn. Det brukar man göra för att det inte skall gå sönder vid formrivning men även senare så är hörnen väldigt känsliga för slag och belastningar. Så placera inget tungt nära hörnen så går det förhoppningsvis bra.
Men tur är alltid bra att ha.
Bra tips, havererar plattan lagom till nästa pumpbyte så kanske jag får chansen att försöka igen och då göra det bättreR roli skrev:Ser ut som om du hade tur när du lossade formen. Det är stor risk att hörnen går sönder när man inte har lagt in trekantlist i 90-grader hörn. Det brukar man göra för att det inte skall gå sönder vid formrivning men även senare så är hörnen väldigt känsliga för slag och belastningar. Så placera inget tungt nära hörnen så går det förhoppningsvis bra.
Kunde inte hålla mig från att börja måla lite på källarväggen, blir sån skillnad med lite färg
Men där fönstret har suttit får jag vänta några veckor till. Det är några cm tjockt lager som har putsas från juli och framåt så det behöver nog torka lite längre
Men där fönstret har suttit får jag vänta några veckor till. Det är några cm tjockt lager som har putsas från juli och framåt så det behöver nog torka lite längre
Det är full rulle här hemma, som sig bör. Vi flyttade in i huset i fredags och förutom att packa upp mer eller mindre allt så har vi hunnit börja tapetsera om ett rum, byta ut eluttag och slå ner stängselstolpar. Gårdagen spenderades med att gräva ner plintar för grindstolparna och idag har jag byggt mig en grind och börjat spänna upp stängslet. Vi hann med ungefär 25m av stängslet, så imorgon blir vi förhoppningsvis klara. Grinden är ungefär lika sne som den ser ut, men samtidigt inte så sne som bilden gör den Är dessvärre rätt kass på att såga rakt och i kombination med att jag varken har fixat nån ordentlig arbetsyta eller verktyg som är bra att ha när man bygger en grind så blev det så. Men jag tror inte hundarna bryr sig så mycket
Låter intensivt! Tycker grinden ser bra ut! Vad har ni för bjässe till hund som den där grinden "håller tätt" för?Storsockret skrev:Det är full rulle här hemma, som sig bör. Vi flyttade in i huset i fredags och förutom att packa upp mer eller mindre allt så har vi hunnit börja tapetsera om ett rum, byta ut eluttag och slå ner stängselstolpar. Gårdagen spenderades med att gräva ner plintar för grindstolparna och idag har jag byggt mig en grind och börjat spänna upp stängslet. Vi hann med ungefär 25m av stängslet, så imorgon blir vi förhoppningsvis klara. Grinden är ungefär lika sne som den ser ut, men samtidigt inte så sne som bilden gör den Är dessvärre rätt kass på att såga rakt och i kombination med att jag varken har fixat nån ordentlig arbetsyta eller verktyg som är bra att ha när man bygger en grind så blev det så. Men jag tror inte hundarna bryr sig så mycket
[bild]
[bild]
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Nu kan man tvätta händerna i badrummet blev grymt nöjd med detta.
Inhandlade en byrå på auction som fick bli en kommod, kul med nåt unikt
Inhandlade en byrå på auction som fick bli en kommod, kul med nåt unikt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Grabben åkte på förkylning så det har blivit ett par VAB-dagar. När han sovit middag så har jag passat på att leka plåtslagare. Resultatet är inte perfekt men man måste ju öva på något.
.
.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto