K kettu skrev:
Yepp, första. Så spänningen stiger :p
Första svärmodern? Grattis!

• Gilla
  • Haha
kulle och 7 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Lossade formen från plattan, får ändå säga att jag tycker resultatet är godkänt för att vara första gången!

[bild]
Ser ut som om du hade tur när du lossade formen. Det är stor risk att hörnen går sönder när man inte har lagt in trekantlist i 90-grader hörn. Det brukar man göra för att det inte skall gå sönder vid formrivning men även senare så är hörnen väldigt känsliga för slag och belastningar. Så placera inget tungt nära hörnen så går det förhoppningsvis bra.

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
R roli skrev:
Ser ut som om du hade tur när du lossade formen. Det är stor risk att hörnen går sönder när man inte har lagt in trekantlist i 90-grader hörn. Det brukar man göra för att det inte skall gå sönder vid formrivning men även senare så är hörnen väldigt känsliga för slag och belastningar. Så placera inget tungt nära hörnen så går det förhoppningsvis bra.
Oljade in formen väl så den släppte superlätt! :)
Men tur är alltid bra att ha.

R roli skrev:
Bra tips, havererar plattan lagom till nästa pumpbyte så kanske jag får chansen att försöka igen och då göra det bättre :)

Kunde inte hålla mig från att börja måla lite på källarväggen, blir sån skillnad med lite färg :)
Men där fönstret har suttit får jag vänta några veckor till. Det är några cm tjockt lager som har putsas från juli och framåt så det behöver nog torka lite längre :)

• Ny målad källarvägg i grått med ommålad svart trappa, område med grovputs vid fönster väntar på målning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny målad mörk källarvägg bredvid ouppmålad yta där fönster tagits bort, med person och trädgårdsredskap.
    Skapa konto
  • Gilla
IgelSpikey och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Det är full rulle här hemma, som sig bör. Vi flyttade in i huset i fredags och förutom att packa upp mer eller mindre allt så har vi hunnit börja tapetsera om ett rum, byta ut eluttag och slå ner stängselstolpar. Gårdagen spenderades med att gräva ner plintar för grindstolparna och idag har jag byggt mig en grind och börjat spänna upp stängslet. Vi hann med ungefär 25m av stängslet, så imorgon blir vi förhoppningsvis klara. Grinden är ungefär lika sne som den ser ut, men samtidigt inte så sne som bilden gör den :D Är dessvärre rätt kass på att såga rakt och i kombination med att jag varken har fixat nån ordentlig arbetsyta eller verktyg som är bra att ha när man bygger en grind så blev det så. Men jag tror inte hundarna bryr sig så mycket :)

BD69fsT.jpg

w32lj1G.jpg

• Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Det är full rulle här hemma, som sig bör. Vi flyttade in i huset i fredags och förutom att packa upp mer eller mindre allt så har vi hunnit börja tapetsera om ett rum, byta ut eluttag och slå ner stängselstolpar. Gårdagen spenderades med att gräva ner plintar för grindstolparna och idag har jag byggt mig en grind och börjat spänna upp stängslet. Vi hann med ungefär 25m av stängslet, så imorgon blir vi förhoppningsvis klara. Grinden är ungefär lika sne som den ser ut, men samtidigt inte så sne som bilden gör den :D Är dessvärre rätt kass på att såga rakt och i kombination med att jag varken har fixat nån ordentlig arbetsyta eller verktyg som är bra att ha när man bygger en grind så blev det så. Men jag tror inte hundarna bryr sig så mycket :)

[bild]

[bild]
Låter intensivt! Tycker grinden ser bra ut! Vad har ni för bjässe till hund som den där grinden "håller tätt" för? :oops:

• Gilla
Storsockret
  • Laddar…
richardtenggren
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Låter intensivt! Tycker grinden ser bra ut! Vad har ni för bjässe till hund som den där grinden "håller tätt" för? :oops:
Jag gissar på att grinden också kommer få nät ;)

• Haha
  • Gilla
Storsockret och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag gissar på att grinden också kommer få nät ;)
Rimlig gissning faktiskt, nu när du säger det.

• Haha
  • Gilla
swe.jocke och 2 till
  • Laddar…
Ja, det vore ungefär lika dumt som att lägga in en i ett kök... :thinking:
Jag funderar på offerdalsskiffer på en liten bänk i köket men känner mig tveksam av den här anledningen. Det är ju trots allt väldigt svårt att inte spilla i köket.

• Gilla
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
surris
Nu kan man tvätta händerna i badrummet :D blev grymt nöjd med detta.
Inhandlade en byrå på auction som fick bli en kommod, kul med nåt unikt (y)
En omvandlad byrå till kommod med tvättställ och guldig kran mot kakelvägg.
Skapa konto
Svartmålad byrå med guldhandtag och marmortopp använd som unik badrumskommod mot kaklad vägg.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 31 till
  • Laddar…
Storsockret
Två riktigt feta greyhounds ;)

VonRwds.jpg

Hehe nej men ska som redan konstaterat i senare inlägg bli nät även på grinden :)

• Gilla
  • Älska
  • Haha
jocke31 och 6 till
  • Laddar…
Grabben åkte på förkylning så det har blivit ett par VAB-dagar. När han sovit middag så har jag passat på att leka plåtslagare. Resultatet är inte perfekt men man måste ju öva på något.
. Hemmagjord ladstation för elverktyg med plåttak utomhus på grusgrund.
Skapa konto
Hemmagjord svart laddningsstation för elbil framför en grå bil och rött hus, troligt DIY-projekt.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 18 till
  • Laddar…
Klar med rivning, nu återstår att fundera ut uppbyggandet av väggen.

Riven vägg med synliga tegelstenar och en hög med murbruk och tegelkross på golvet.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.