4 367 934 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Inget ont som inte har något gott med sig... Den senaste tidens myckna regnande har gjort att den vanligtvis betonghårda lerjorden har mjuknat, så jag passade på att släta ut jordhögen efter ommurningen av grunden förra sommaren.
En början iallafall. Det är några meter kvar...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En början iallafall. Det är några meter kvar...
Logga in
Skapa konto
vad säger ni som vet, kommer jag bittert ångra att jag nog bara hade 3cm från kanten till armeringen på någon sida? (Tänkte inte på det innan nu i efterhand)C Cerb skrev:Gjöt en liten platta till en ny llvp som införskaffas till nästa vår/sommar. (Ville vara redo om nuvarande skulle haverera innan dess)
För egen del är jag ändå rätt nöjd med det jag kan se av resultaten just nu, formen är ju inte bortplockad än.
Lite grov yta i något hörn, men var första gången jag gjöt, så kan inte vara allt för petig.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Nja nog håller det men fukten kryper inåt och får järnen att rosta så de utvidgar sig och spränger betongen. Det är bara att leva med det.C Cerb skrev:
Inte jag, utan elektriker och inte idag utan igår.... men nu har gubben fått in två nya eluttag, lamputtag och element i mancaven.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto