MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ursäkta korkad, men vad ska plattan användas till?
En ny luftvärmepump ska placeras där på markstativ.

C Cerb skrev:
En ny luftvärmepump ska placeras där på markstativ.
Tack, då förstår jag (min utedel hänger på väggen så jag trodde "alla" hade så). ;)

Tack, då förstår jag (min utedel hänger på väggen så jag trodde "alla" hade så). ;)
Det gör min nuvarande också som du säkert ser, men vill slippa lite vibrationer när jag ändå installerar en ny.

• Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
Inget ont som inte har något gott med sig... Den senaste tidens myckna regnande har gjort att den vanligtvis betonghårda lerjorden har mjuknat, så jag passade på att släta ut jordhögen efter ommurningen av grunden förra sommaren.

Husgrund med nymurnad del och utslätad lerjord, skyffel och skottkärra i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En början iallafall. Det är några meter kvar...

Skottkärra framför husgrund med nyligen utslätad jord, vegetation och byggmaterial syns.
Skapa konto

• Gilla
sinuslinus och 4 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Gjöt en liten platta till en ny llvp som införskaffas till nästa vår/sommar. (Ville vara redo om nuvarande skulle haverera innan dess)

För egen del är jag ändå rätt nöjd med det jag kan se av resultaten just nu, formen är ju inte bortplockad än.

Lite grov yta i något hörn, men var första gången jag gjöt, så kan inte vara allt för petig.

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
vad säger ni som vet, kommer jag bittert ångra att jag nog bara hade 3cm från kanten till armeringen på någon sida? (Tänkte inte på det innan nu i efterhand)

C Cerb skrev:
vad säger ni som vet, kommer jag bittert ångra att jag nog bara hade 3cm från kanten till armeringen på någon sida? (Tänkte inte på det innan nu i efterhand)
Nja nog håller det men fukten kryper inåt och får järnen att rosta så de utvidgar sig och spränger betongen. Det är bara att leva med det.

Återupptagit ”projekt gillestuga” idag och fortsatt riva spisen.

En delvis riven öppen spis med tegel och murbruk på golvet i en gillestuga under renovering.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Lossade formen från plattan, får ändå säga att jag tycker resultatet är godkänt för att vara första gången!

Nybetongplatta på grusmark nära husvägg, nyligen avlägsnad från formen.
Skapa konto

• Gilla
Snicklas och 16 till
  • Laddar…
Inte jag, utan elektriker och inte idag utan igår.... men nu har gubben fått in två nya eluttag, lamputtag och element i mancaven. (y) Nytt eluttag i hörn med djungeltapet och trägolv i en mancave.
Skapa konto
Nyinstallerade eluttag och ett lamputtag på en grönmålad vägg i ett hörn med mörkt trägolv och en hammare på golvet.
Skapa konto
Nyinstallerat element och eluttag på en grön vägg i ett rum, verktyg på fönsterbrädan.
Skapa konto
Nyinstallerat lamputtag på vit vägg i ett rum med synlig grön kabelkanal längst ner.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
-Fick färdig takpanel o listat över helgen.

-Sista laminat raden kvar. Hann inte före kvällskift.

Snart är det bara att vänta på hon som skall börja bo i rummet..

Nyrenoverat rum med vit takpanel och nästan färdiglagt laminatgolv, tomma väggar och en öppen dörr.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Novisorisk och 8 till
  • Laddar…
K kettu skrev:
-Fick färdig takpanel o listat över helgen.

-Sista laminat raden kvar. Hann inte före kvällskift.

Snart är det bara att vänta på hon som skall börja bo i rummet..

[bild]
Fint! Är det en dement svärmor som ska bo där eller en väldigt väldigt liten människa? :love:

• Gilla
Cerb
  • Laddar…
Fint! Är det en dement svärmor som ska bo där eller en väldigt väldigt liten människa? :love:

Svaret finns vid dörr öppningen :p

• Gilla
13th Marine och 5 till
  • Laddar…
K kettu skrev:
Svaret finns vid dörr öppningen :p
Oj tjenamors, där är hon ju! :love: Grattis, och lycka till! Första?

• Gilla
nordstroem.mikael och 2 till
  • Laddar…
Oj tjenamors, där är hon ju! :love: Grattis, och lycka till! Första?
Yepp, första. Så spänningen stiger :p

K kettu skrev:
Yepp, första. Så spänningen stiger :p
Verkligen, det förstår jag. Mamma till 3 döttrar själv, så jag kan intyga att de är helt ljuvliga!

• Gilla
kettu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.