Nymålade skjutdörren tillbaka på skenan. Mycket trevliga beslag med hjulen för skenan, oerhört enkelt att justera!

Den uppmärksamme ser att jag skarvat en regel. Allt tas till vara med dagens priser :D

• Nymålad vit skjutdörr monterad på en regelskena med justerbara beslag, och en synlig skarv på regeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 12 till
  • Laddar…
surris surris skrev:
Nu kan man tvätta händerna i badrummet :D blev grymt nöjd med detta.
Inhandlade en byrå på auction som fick bli en kommod, kul med nåt unikt (y)
[bild] [bild]
Har du några bilder på hur man gör hålet ? Och speciellt hur du fick det så ovalt och fint :) ?

surris
Line_out Line_out skrev:
Har du några bilder på hur man gör hålet ? Och speciellt hur du fick det så ovalt och fint :) ?
Gjorde inte hålen själva utan det lämnade jag in till ett stenhuggeri :)

surris surris skrev:
Gjorde inte hålen själva utan det lämnade jag in till ett stenhuggeri :)
Aha, då är jag med, snyggt blev det i alla fall :)

• Gilla
surris
  • Laddar…
Monterat dörrstängare. Nu slipper vi förhoppningsvis tjat om vem som lämnade dörren öppen...

• Gilla
pennybridge och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Monterat dörrstängare. Nu slipper vi förhoppningsvis tjat om vem som lämnade dörren öppen...
Skulle tagit tag i vår dörrstängare som legat här hemma i drygt ett år nu! :p

Hennke85 Hennke85 skrev:
Grabben åkte på förkylning så det har blivit ett par VAB-dagar. När han sovit middag så har jag passat på att leka plåtslagare. Resultatet är inte perfekt men man måste ju öva på något.
.[bild] [bild]
klart imponerande.

• Gilla
Hennke85
  • Laddar…
S
OestlundJ OestlundJ skrev:
Klar med rivning, nu återstår att fundera ut uppbyggandet av väggen.

[bild]
jag tycker något sånt här.
Skulptur av en person och ett barn i en nisch i en tegelvägg.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Skulle tagit tag i vår dörrstängare som legat här hemma i drygt ett år nu! :p
Ibland behöver saker ligga till sig! Och ibland löser sig problemen av sig själva om man väntar tillräckligt länge...

richardtenggren
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Ibland behöver saker ligga till sig! Och ibland löser sig problemen av sig själva om man väntar tillräckligt länge...
Ja eller så får jag skylla på att jag inte hunnit kommit till hallen i renoveringen ännu ;)

S sinuslinus skrev:
jag tycker något sånt här.
[bild]
bra idé :D:thinking:

Storsockret
Fixat garderoberna i sovrummet. Det är bortom mig hur det kan vara så ovanligt med hyllplan i äldre hus. Lövtunna skåpväggar tillåter ju inte direkt mycket heller så jag fuskade helt enkelt till det genom att sätta in garderobstommar från Ikea och såga till hyllplan i rätt bredd.

Renoverade garderober med vita hyllplan och trådkorgar inuti en öppen garderobsdörr.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Storsockret Storsockret skrev:
Fixat garderoberna i sovrummet. Det är bortom mig hur det kan vara så ovanligt med hyllplan i äldre hus. Lövtunna skåpväggar tillåter ju inte direkt mycket heller så jag fuskade helt enkelt till det genom att sätta in garderobstommar från Ikea och såga till hyllplan i rätt bredd.

[bild]
I min första lägenhet hade jag 2,5 m lång platsbyggd garderob, de enda hyllplanen var botten på överskåpen :p

Jag löste det med några trådbackshurtsar. :)

Hennke85 Hennke85 skrev:
Grabben åkte på förkylning så det har blivit ett par VAB-dagar. När han sovit middag så har jag passat på att leka plåtslagare. Resultatet är inte perfekt men man måste ju öva på något.
.[bild] [bild]

Nytt plåtarbete på skorsten med röd kaminhuva på ett hustak med landskap i bakgrunden.
Skapa konto

Såhär blev det när jag lekte plåtslagare idag (men det tog mer än en dag) ;)

• Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
M Maijckel skrev:
[bild]

Såhär blev det när jag lekte plåtslagare idag (men det tog mer än en dag) ;)
Snyggt!! Så långt har jag inte kommit med plåtbockandet än.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.