4 410 637 läst · 32 241 svar
4411k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jo precis så har vi också haft det tidigare. Hyresvärden hade renoverat det som syntes men garderoberna stod kvar platsbyggda och utan hyllplan. Antar att historierna är sanna, att man förr i tiden minsan fick gå flera mil i snön utan strumpor till skolan varje dag, och anledningen verkar ha varit brist på hyllplanrichardtenggren skrev:
—————
Fortsatte härja vidare och vi har hunnit klart med tapetseringen i ett av rummen. Det jag istället ska visa är dock nåt som kanske snarare borde visas upp i skämskudde-tråden om det finns en sådan.
En, två stycken av reglarna under golvet på verandan har gett vika och sviktar mer och mer varje gång man går på dom. När det inte verkade göra den minsta skillnad att stötta upp underifrån på det stället jag testade, hade jag inte lust att riva upp resterande dolda skruvar (vad är det för djävulskap?) och försöka mer. Vi orkar heller inte riva och bygga upp verandan igen i år då vi har så mycket annat efter inflytt, utan vi smällde upp 15mm tjock plywood, 2.5x1.2 meters skivor för att försöka avlasta, så bygger vi nytt till våren. Det är inte vackert men det känns som att det funkar rätt bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plockat bort ett lager klickgolv, ett lager plastmatta under folie och nu landat i ett till lager plastmatta med tema Orienten. Hoppas på att nå undergolvet imorgon, men skulle inte förvåna mig ifall det ligger minst ett till lager plast med något festligt tema här under.
Vilket stort och härligt kök!H hattkatt skrev: