useless useless skrev:
Isolerat ytterväggen. Det är redan flera grader varmare.

[bild]
Haha, en kopia på min vägg!
 
  • Renoveringsprojekt med exponerade väggstolpar, isolering borttagen, runt ett fönster, och en kapmaskin i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tjrex och 3 till
  • Laddar…
Ställt upp för att se hur köksön kommer bli.
Rivning av befintligt kök imorgon.

Okonstruerad köksö i ett befintligt kök med träskåp och utsikt mot snölandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fritz88 och 7 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Isolerat ytterväggen
Träfiberisolering?
 
Fortsatt med trappan :sweat:
 
  • En delvis målad trätrappa under renovering med oavslutade vitmålade och obehandlade trappsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
P-plats och 5 till
  • Laddar…
Mätt, grubblat, mätt igen men 12 mm renoveringsgolv blir för högt. Det får bli flytspackling i alla fall så rensat och primat idag, täta och flyta imorgon.

Ett rum förberett för flytspackling med primat golv och skyddsplast runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 2 till
  • Laddar…
Lekt plåtslagare jag..
Efter ett antal timmar med plåtverktygen och lite lämpligt val av harmoniska toner från ex. Municipal Waste och Machine Head så närmar sig slutet på detta plåtjobb.
Och upplysningsvis till andra "Plåtperrvon" så är det INTE dubbelfalsat arbete trots att det är koppar. (Det är åt helvete med yrkesstoltheten:seenoevil:;))
Kopparplåtsarbete vid en öppen spis med verktyg, inklusive hammare och tänger, på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Koppar plåtarbete utfört som en öppen spisomramning, stående på ett trägolv med vägganslutning redo för avslut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Återstår bara lite till morgondagen att få till den stående anslutningen mellan vägg och skorsten. Samt att brunera lite kopparspikar som kommer att sitta i både vägg, skorsten och mot golv. -Annars så gör sig gipsskruven väldigt väl mot kopparen kan jag tycka. ;)
Renovering av skorsten med ny kopparplåt vid trägolv och vitmålad dörr, arbetsbord i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
Träfiberisolering?
Ja. Hunton nativo.

Nån som har ett bra tips på hur man kapar skivorna utan att det blir så förbannat mycket fnas?
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Jag har en isolerkniv med vågig egg. Den är väldigt lik huntons såg (förutom längden), så det borde funka, men jag lyckas inte få till det bra. Möjligen om man är väldigt lätt på handen och gnuggar länge med kniven, men det blir inte så rationellt.
 
Noramasen Noramasen skrev:
Lekt plåtslagare jag..
Efter ett antal timmar med plåtverktygen och lite lämpligt val av harmoniska toner från ex. Municipal Waste och Machine Head så närmar sig slutet på detta plåtjobb.
Och upplysningsvis till andra "Plåtperrvon" så är det INTE dubbelfalsat arbete trots att det är koppar. (Det är åt helvete med yrkesstoltheten:seenoevil:;))
[bild]
[bild]
Återstår bara lite till morgondagen att få till den stående anslutningen mellan vägg och skorsten. Samt att brunera lite kopparspikar som kommer att sitta i både vägg, skorsten och mot golv. -Annars så gör sig gipsskruven väldigt väl mot kopparen kan jag tycka. ;)
[bild]
Dum fråga, men vad är det för något?
 
useless useless skrev:
Ja. Hunton nativo.

Nån som har ett bra tips på hur man kapar skivorna utan att det blir så förbannat mycket fnas?
Fnaset är ju perfekt för att täta springor :)
 
Lagt klinkers i duschen i pannrummet. :strong: Svart klinkergolv med avloppsbrunn i en dusch, verktyg och byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Gölsbackenlars och 6 till
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Dum fråga, men vad är det för något?
Måste vara en pizzaugn, vedugnsbakat :love:
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
surris och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har en isolerkniv med vågig egg. Den är väldigt lik huntons såg (förutom längden), så det borde funka, men jag lyckas inte få till det bra. Möjligen om man är väldigt lätt på handen och gnuggar länge med kniven, men det blir inte så rationellt.
Jag har inte använt sågen men av bilden att döma så ser den ut att ha en snällare tandning/vågform än kniven. Det är kanske det som avgör matchen? Jag skulle köpt den iaf. Trevligare handlag med riktigt handtag istället för skafthandtag. Du har väl en del att isolera? Lika bra att använda avsedda verktyg.
 
Blev äntligen klar med sänggavel och tillhörande lampor
 
  • Sänggavel med vertikala strippar och svart vägglampa med glödlampa över sängen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tjrex och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.