4 383 787 läst · 32 159 svar
4384k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Lekt plåtslagare jag..
Efter ett antal timmar med plåtverktygen och lite lämpligt val av harmoniska toner från ex. Municipal Waste och Machine Head så närmar sig slutet på detta plåtjobb.
Och upplysningsvis till andra "Plåtperrvon" så är det INTE dubbelfalsat arbete trots att det är koppar. (Det är åt helvete med yrkesstoltheten)
Återstår bara lite till morgondagen att få till den stående anslutningen mellan vägg och skorsten. Samt att brunera lite kopparspikar som kommer att sitta i både vägg, skorsten och mot golv. -Annars så gör sig gipsskruven väldigt väl mot kopparen kan jag tycka.
Efter ett antal timmar med plåtverktygen och lite lämpligt val av harmoniska toner från ex. Municipal Waste och Machine Head så närmar sig slutet på detta plåtjobb.
Och upplysningsvis till andra "Plåtperrvon" så är det INTE dubbelfalsat arbete trots att det är koppar. (Det är åt helvete med yrkesstoltheten)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Återstår bara lite till morgondagen att få till den stående anslutningen mellan vägg och skorsten. Samt att brunera lite kopparspikar som kommer att sitta i både vägg, skorsten och mot golv. -Annars så gör sig gipsskruven väldigt väl mot kopparen kan jag tycka.
Logga in
Skapa konto
Funkar det inte med isoleringskniv? Annars finns det en speciell kniv/såg just för kapning.useless skrev:
https://hunton.se/produkter/tillaggsprodukter/hunton-isoleringssag/
Jag har en isolerkniv med vågig egg. Den är väldigt lik huntons såg (förutom längden), så det borde funka, men jag lyckas inte få till det bra. Möjligen om man är väldigt lätt på handen och gnuggar länge med kniven, men det blir inte så rationellt.
Dum fråga, men vad är det för något?Noramasen skrev:Lekt plåtslagare jag..
[bild]
[bild]
[bild]
Jag har inte använt sågen men av bilden att döma så ser den ut att ha en snällare tandning/vågform än kniven. Det är kanske det som avgör matchen? Jag skulle köpt den iaf. Trevligare handlag med riktigt handtag istället för skafthandtag. Du har väl en del att isolera? Lika bra att använda avsedda verktyg.useless skrev: