4 401 817 läst · 32 207 svar
4402k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nu är det dags för bilder på flytet!TeroM skrev:Förbereder för morgondagen, nivåmarkörer utspridda. Kan även meddela att en klippt markör känns ungefär som en legobit under foten.
[bild]
Hinkar, visp, nivårakor, piggskor - check.
Kalibrerade mäthinken till 4,3 liter, går snabbt att fylla från slang men går inte att få i för mycket så länge den står plant.
[bild]
Sen kom leveransen för nästa steg redan idag, var planerad till nästa vecka men nu behöver jag inte oroa mig för det.
[bild]
Jodå, vi hade bra flyt. Lite väl varmt så det stelnade lite väl fort där var det var tunt. Några dalar som jag kommer att behöva handspackla lite grann då jag inte vill riskera svikt i parketten.JLyck skrev:
Min beräkning var 37,25 säckar, gick åt 36 säckar ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu bor vi långt ifrån varandra men min lokala byggandlare har 28x170 dubbelfas på hyllan. Synd när jag kör med 22x145 dubbelfas som de inte harF Fluxor skrev:
Plockat dit trappstegen på sina ställen och upptäckt att de faktiskt fungerar alldeles utmärkt, både uppåt.....
Och neråt. Men jag skulle nog ifall det inte var alltför mycket besvär vilja förlänga sista trappsteget som i och för sig inte ÄR ett trappsteg utan en del av golvet som tittar fram. Det har samma längd som steglängden i gånglinjen, men känslan när man går neråt vill att den ska vara kanske någon dess längre ändå. Men gjort är gjort och man hoppas att fötterna vänjer sig.
Logga in
Skapa konto
Och neråt. Men jag skulle nog ifall det inte var alltför mycket besvär vilja förlänga sista trappsteget som i och för sig inte ÄR ett trappsteg utan en del av golvet som tittar fram. Det har samma längd som steglängden i gånglinjen, men känslan när man går neråt vill att den ska vara kanske någon dess längre ändå. Men gjort är gjort och man hoppas att fötterna vänjer sig.
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Det finns en såg i Åttersta som jag hört kan ordna en hel del.F Fluxor skrev:
Valboträ fixar ju special med som jag förstått det, en bekant ritade en egen panel till ett hus som de sågade/hyvlade upp.
PO Hiller kanske också kan vara till hjälp?
Vad har du för steglängd och höjd?Noramasen skrev:Plockat dit trappstegen på sina ställen och upptäckt att de faktiskt fungerar alldeles utmärkt, både uppåt.....
[bild]
[bild]
Valbo Trä ja, men en småhandlare som mig bryr de sig nog inte om... Någon lokal bygghandel måste kunna få fram det tycker jag. Vill ogärna åka på frakt på ett helt paket...richardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Precis, antar gällande tidigare inlägg att du håller till kring Gävle, snacka med C24(gamla xl) de har varit behjälpliga när jag velat ha lite ”special” från Valboträ. Har dock fått betala för att splittra paket, typ 500 exkl när jag kompletterat med små ordrar.F Fluxor skrev:
Annars är kanske PO Hiller bra, snackade med ägaren igår om lite speciallister och det var inga problem att ta fram.