TeroM TeroM skrev:
Förbereder för morgondagen, nivåmarkörer utspridda. Kan även meddela att en klippt markör känns ungefär som en legobit under foten.

[bild]

Hinkar, visp, nivårakor, piggskor - check.
Kalibrerade mäthinken till 4,3 liter, går snabbt att fylla från slang men går inte att få i för mycket så länge den står plant.

[bild]

Sen kom leveransen för nästa steg redan idag, var planerad till nästa vecka men nu behöver jag inte oroa mig för det.

[bild]
Nu är det dags för bilder på flytet! :cool:
 
JLyck JLyck skrev:
Nu är det dags för bilder på flytet! :cool:
Jodå, vi hade bra flyt. Lite väl varmt så det stelnade lite väl fort där var det var tunt. Några dalar som jag kommer att behöva handspackla lite grann då jag inte vill riskera svikt i parketten.
Min beräkning var 37,25 säckar, gick åt 36 säckar ...

Nyutlagd avjämningsmassa på ett golv med en våtdammsugare i hörnet och avspärrad väggkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Lite reglar har kommit på plats. Går smärtsamt långsamt. Gör dock inte så mycket, panelen jag vill ha (22x170 dubbelfas) verkar omöjlig att få tag i... Hade helst valt bredare panel, men det var så förbannat dyrt att jag fick tänka om.
Nu bor vi långt ifrån varandra men min lokala byggandlare har 28x170 dubbelfas på hyllan. Synd när jag kör med 22x145 dubbelfas som de inte har :crysmile:
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu bor vi långt ifrån varandra men min lokala byggandlare har 28x170 dubbelfas på hyllan. Synd när jag kör med 22x145 dubbelfas som de inte har :crysmile:
Mäh...
 
F Fluxor skrev:
Mäh...
Derome har 22x163 dubbelfas på hyllan. Men kanske inte finns i närheten av dig?
 
W Willewonka skrev:
Derome har 22x163 dubbelfas på hyllan. Men kanske inte finns i närheten av dig?
Ser inte mycket från Derome här uppe tyvärr. Måste få att få tag i...
 
Plockat dit trappstegen på sina ställen och upptäckt att de faktiskt fungerar alldeles utmärkt, både uppåt.....
Nyinstallerade trätrappsteg i en stuga med diskussion om sista stegets längd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och neråt. Men jag skulle nog ifall det inte var alltför mycket besvär vilja förlänga sista trappsteget som i och för sig inte ÄR ett trappsteg utan en del av golvet som tittar fram. Det har samma längd som steglängden i gånglinjen, men känslan när man går neråt vill att den ska vara kanske någon dess längre ändå. Men gjort är gjort och man hoppas att fötterna vänjer sig.
En nyinstallerad trätrappa inomhus med ett öppet sista "trappsteg" som är del av golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren
F Fluxor skrev:
Ser inte mycket från Derome här uppe tyvärr. Måste få att få tag i...
Det finns en såg i Åttersta som jag hört kan ordna en hel del.
Valboträ fixar ju special med som jag förstått det, en bekant ritade en egen panel till ett hus som de sågade/hyvlade upp.
PO Hiller kanske också kan vara till hjälp?
 
Noramasen Noramasen skrev:
Plockat dit trappstegen på sina ställen och upptäckt att de faktiskt fungerar alldeles utmärkt, både uppåt.....
[bild]
Och neråt. Men jag skulle nog ifall det inte var alltför mycket besvär vilja förlänga sista trappsteget som i och för sig inte ÄR ett trappsteg utan en del av golvet som tittar fram. Det har samma längd som steglängden i gånglinjen, men känslan när man går neråt vill att den ska vara kanske någon dess längre ändå. Men gjort är gjort och man hoppas att fötterna vänjer sig.
[bild]
Vad har du för steglängd och höjd?
 
Höjd = 162
Längd = 275
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
[länk]
Jag är för snål. Fraktkostnaden skulle bli enorm!
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det finns en såg i Åttersta som jag hört kan ordna en hel del.
Valboträ fixar ju special med som jag förstått det, en bekant ritade en egen panel till ett hus som de sågade/hyvlade upp.
PO Hiller kanske också kan vara till hjälp?
Valbo Trä ja, men en småhandlare som mig bryr de sig nog inte om... Någon lokal bygghandel måste kunna få fram det tycker jag. Vill ogärna åka på frakt på ett helt paket...
 
richardtenggren
F Fluxor skrev:
Valbo Trä ja, men en småhandlare som mig bryr de sig nog inte om... Någon lokal bygghandel måste kunna få fram det tycker jag. Vill ogärna åka på frakt på ett helt paket...
Precis, antar gällande tidigare inlägg att du håller till kring Gävle, snacka med C24(gamla xl) de har varit behjälpliga när jag velat ha lite ”special” från Valboträ. Har dock fått betala för att splittra paket, typ 500 exkl när jag kompletterat med små ordrar.

Annars är kanske PO Hiller bra, snackade med ägaren igår om lite speciallister och det var inga problem att ta fram.
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Det känns ju annars som att stenen skulle tåla barnens framfart bättre än trallbrädorna ;)
Ja, Fast tanken var nog att barnen skall tåla kollisionen med trappan bättre ;) Och slippa äta upp smågruset mellan stenarna. :D
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.