AndersPS AndersPS skrev:
[bild]

Nu ska den bort, i väntan på grävmaskinen kan jag ägna lite tid åt andra projekt, som att riva trappan exempelvis. Lite mer fundersam på hur jag ska riva själva "plattformen" som ju sitter fast i huset. Några tankar?
Motorkap och bilmaskin
 
H hakan_975 skrev:
jag hittade en sprupistol på Jula som klarar Faluröd.
Vad är det för färgspruta, och hur nöjd är du?
 
Uterum med nyinstallerade vita lister och foder, utsikt mot trädgård, verktyg syns på träarbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tjuvstartat semesterns arbete med lite lister och foder i uterummet.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Dragit lite FQ och nätverkskabel med hjälp av treåriga dottern.
Blev lite trassligt med dragsnöret när det blev långt bara...

Barn hjälper till att dra FQ och nätverkskabel, resulterar i trassligt dragsnöre på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 11 till
  • Laddar…
Smart att utnyttja någon som inte är straffmyndig till det behörighetskrävande arbetet. (y)
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 9 till
  • Laddar…
A
Sladdbarn.......?
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 7 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Smart att utnyttja någon som inte är straffmyndig till det behörighetskrävande arbetet. (y)
Så kan man ju också se det. Är dock auktoriserad själv så det hade varit lugnt ändå.
 
Handyman 1 skrev:
Sladdbarn.......?
Nja, egentligen inte men hon ville ju dra i det jag redan dragit i så då kunde hon ju lika gärna göra nytta med..
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vad är det för färgspruta, och hur nöjd är du?
https://www.jula.se/catalog/verktyg...sverktyg/fargsprutor/texturfargspruta-021019/

Sprutan funkar kanon, problemet är min gamla kompressor som inte levererar nog med luft för kontinuerlig målning. Men det fungerar ändå, den hinner fylla tanken när man blandar ny färg. Det blir skitbra och färgen kan verkligen tränga in i de gamla knotiga knutarna.
Ja.. hmm.. skitbra.. men bättre än med pensel i alla fall. Man får måla två varv, men det får man ju med pensel också :)
 
  • Nyfärgad knuttimrad vägg där färgen trängt in i träet, med gräsmark vid sidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bernieberg och 10 till
  • Laddar…
Delvis uppbruten betongtrappa som visar ett tjockt och djupt fundament under de kaklade stegen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det visade sig vara lite naivt att tro att det skulle räcka att bila bort delar av trappsteget, jag tänkte nog ändå att själva trappstegen bara stod på ett relativt litet fundament och att den helt enkelt skulle lägga sig ner.

Grävd grop vid betongtrappstegets kant som visar trappans djupa fundament och en spade, vilket illustrerar ett renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grävde 60+ cm ner och nådde fortfarande inte slutet av fundamentet. Man visste hur man byggde förr i tiden ;)
 
  • Gilla
  • Wow
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Haha, ja det skulle inte blåst bort i alla fall :D
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Städat och samlat ihop gammalt skit. Fick ihop en räjel hög som ska till tippen.
Hittade en "mysig" gammal järnvägssyll nergrävd i en fd rabatt. Det var ett skapligt stort myrbo i syllen. Arga blev dom också när det kom en filur o h sabbade deras hem. :thinking::crysmile:
Hög med blandat gammalt byggavfall på gräsmatta framför röd stuga, innefattande träplank och brädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppstädat redskapsskjul med verktyg, sladdar och en gammal grästrimmer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal järnvägssyll med tecken på myrbo ligger på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
Inte jag men rörmokare har gjort.

Nyrenoverat badrum med dubbla duschar och ett handfat, väntar på installation av duschväggar och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Badrum under renovering med dubbla handfat, spegel, duschutrymme och grå väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerad toalett i badrum med grått mönstrat kakel och ljusgrått golv i pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är det enbart lite taklister, dörrfoder, handdukstork och duschväggar/dörr. Sen går vi vidare till nästa projekt.
 
  • Gilla
Henrik.woll och 8 till
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Inte jag men rörmokare har gjort.

[bild]

[bild]

[bild]

Nu är det enbart lite taklister, dörrfoder, handdukstork och duschväggar/dörr. Sen går vi vidare till nästa projekt.
Snyggt
 
  • Gilla
JLyck
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Inte jag men rörmokare har gjort.

[bild]

[bild]

[bild]

Nu är det enbart lite taklister, dörrfoder, handdukstork och duschväggar/dörr. Sen går vi vidare till nästa projekt.
Varför inte fortsätta på temat två med två toaletter också?;)
 
  • Gilla
  • Haha
MariaiÖstergötland och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.