F Fluxor skrev:
Valbo Trä ja, men en småhandlare som mig bryr de sig nog inte om... Någon lokal bygghandel måste kunna få fram det tycker jag. Vill ogärna åka på frakt på ett helt paket...
GS panel är nog från Derome eller Södra så det borde gå att få tag på högre upp :)

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Z
Vi upptäckte detta i dag :surprised::oops:
Blev en snabb tur till närmaste varuhus med avloppsrör...

Grävd grop med trasigt avloppsrör och vattenansamling i trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Totem och 3 till
  • Laddar…
A
Renovering av gammal rödmålad träfasad med avlägsnat material för att återställa originalöppning för pardörr.
Skapa konto
Upprivet hål i trävägg för installation av pardörr med synligt innerutrymme och verktyg.
Skapa konto
Tagit upp hålet till det ursprungliga, för pardörren som satt där innan 50-talet. Funderar på att slå in nya gåtar, då de verkar lite sådär. Dock blir de nedersta lagade varven utan oavsett, så kanske kan vara.

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
GS panel är nog från Derome eller Södra så det borde gå att få tag på högre upp :)
Södra, som blev uppköpta av s-Wood förra året har konkat :)

I "min" region regerar Dalasågarna tillsammans med Gällö, Stora och Setra. Södra göre sig icke besvär. ;)
W Willewonka skrev:
Södra finns kvar, den ekonomiska föreningen. Det är vad man brukar benämna som Södra. De är mycket livskraftiga. Menar du att s-Wood köpte en del?

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Äntligen fått börja riva lite, :D
Äldsta barnet ska få friggebod så det blir första projektet.
Skönt att vara igång igen (y):D

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Södra har 3100 anställda och 52 000 medlemmar. S-Wood hade 80 anställda. Så de kan omöjligt köpt Södra :)

Kom på att panelen som var dubbelfas 22x145 är från SCA. Köptes på Beijer

Redigerat:
Södra har 3100 anställda och 52 000 medlemmar. S-Wood hade 80 anställda. Så de kan omöjligt köpt Södra :)

Kom på att panelen som var dubbelfas 22x145 är från SCA. Köptes på Beijer
Märkligt Hade nämligen södra som leverantör av lister och invändig panel, det vi fick till oss va att s-Wood köpte upp södra. Stod s-Wood på alla paket och etiketter. Kan de va så att de bara köpte upp ”list avdelningen”?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Märkligt Hade nämligen södra som leverantör av lister och invändig panel, det vi fick till oss va att s-Wood köpte upp södra. Stod s-Wood på alla paket och etiketter. Kan de va så att de bara köpte upp ”list avdelningen”?
Förmodligen :)

Z Zilenser skrev:
Vi upptäckte detta i dag :surprised::oops:
Blev en snabb tur till närmaste varuhus med avloppsrör...

[bild]
Grävde ni bara lite med er lilla spade och kom fram till det? Strongt gjort.

Z
raveper raveper skrev:
Grävde ni bara lite med er lilla spade och kom fram till det? Strongt gjort.
Ja, vi gräver för dränering och stötte på avloppsröret... ”turligt” nog så ligger det i lera, så det har varit ganska tätt ändå förmodligen.:rolleyes:

W Willewonka skrev:
Lister, innepanel och "alla" andra inomhusprodukter försvann väl?!

Det fick bli ”bilsemester” hemma i källaren i år...
;)
En rivningshammare och två spadar står uppställda bredvid en hög med rasmassor och sten i en källare.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Maria T och 21 till
  • Laddar…
Har börjat måla om vår gamla bagarstuga, jag hittade en sprupistol på Jula som klarar Faluröd. Man blandar i ca 20% vatten så är det bara att sptuta på. Dörren ska tjäras och fönster målas. Ska sätta en hängränna på plats så får det duga i 100 år till :D
Tröskeln skulle nog behöva bytas, men det får väl nästa ägare kämpa med någon gång i framtiden tänker jag.

• Person målar om en röd gammal timmerstuga med sprutpistol, fönstren är täckta med skyddspapper.
    Skapa konto
  • Gilla
Abies koreana och 12 till
  • Laddar…
Delvis rivet betongtrappsteg med kvarvarande kakel framför en trasig betongplattform ansluten till ett hus.
Skapa konto

Nu ska den bort, i väntan på grävmaskinen kan jag ägna lite tid åt andra projekt, som att riva trappan exempelvis. Lite mer fundersam på hur jag ska riva själva "plattformen" som ju sitter fast i huset. Några tankar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.