4 407 748 läst · 32 231 svar
4408k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Målat det som jag satte upp igår, puttat fram ställningen och rivit en plattformslängd gammal panel. Fixade till väggfästen till ställningen, blev stabilare att riva på övre platån. Nu börjar operation fönsterbyte, del av virket under ställningen kommer att bli en ställning i trappen inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Börjat sula syllen nu - svårt men det går med lite tålamod.
Det blir inte helt perfekt, men ändå OK tror jag.
Kommer mest använda 45x95 men på några ställen går jag upp och kör 45x195 som anpassas efter sockens höjd, beror lite på hur mycket som är dåligt på stocken.
Syllen är tyvärr riktigt dålig, så på ett ställe fick jag ta ur allt och kila in en liggande 45x95, men just där så lutar grundstenen inåt så mycket så jag tror aldrig den har haft kontakt med stocken ändå.
Att ta hit timmermän som byter syllen finna tyvärr inte på kartan just nu. Tror inte heller att den är genomrutten hela vägen.
Försöker skräda det någorlunda jämnt där så behövs.
Det blir inte helt perfekt, men ändå OK tror jag.
Kommer mest använda 45x95 men på några ställen går jag upp och kör 45x195 som anpassas efter sockens höjd, beror lite på hur mycket som är dåligt på stocken.
Syllen är tyvärr riktigt dålig, så på ett ställe fick jag ta ur allt och kila in en liggande 45x95, men just där så lutar grundstenen inåt så mycket så jag tror aldrig den har haft kontakt med stocken ändå.
Att ta hit timmermän som byter syllen finna tyvärr inte på kartan just nu. Tror inte heller att den är genomrutten hela vägen.
Försöker skräda det någorlunda jämnt där så behövs.
Man ska inte jobba i värmen..
Går och badar istället :/
Går och badar istället :/
If meddelade att de inte ser detta som fråga för allriskförsäkringen trots stora villaförsäkringen pga linor inte användes.D09 skrev:
Kan vara bra att veta för nästa hemmapulare som ska fälla träd hemma
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 704 inlägg
Se det som skicklighet att inte köra en hård tallgren rakt genom taket
Känner mig faktiskt lite duktigBo.Siltberg skrev:
Tur att jag tog tallen några meter upp =P
Tror jag kommer undan hyffsat billigt.
Än verkar det bara vara två större takplåt, en vindskiveplåt och glasruta som gav med sig.
Tar ut det mot veden och den fina utsikten