4 408 471 läst · 32 231 svar
4408k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 329 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 329 inlägg
Jag har rivit gipsväggar på övervåningen. Synd att jag var så duktig och satte OSB bakom sist.
Jättekul att riva väggar när det är 31 grader inne och ute, samt att man inte vill öppna fönstret i rummet för att gipsdammet då virvlar in i resten av huset. När jag var klar såg det ut som att jag precis klivit ur duschen, förutom att jag var grå.
Jättekul att riva väggar när det är 31 grader inne och ute, samt att man inte vill öppna fönstret i rummet för att gipsdammet då virvlar in i resten av huset. När jag var klar såg det ut som att jag precis klivit ur duschen, förutom att jag var grå.
Linor? Jag har ändå motorsågskörkort A+B och vi har aldrig använt linor. Kil och brytjärn däremotD09 skrev:
Ingen panel idag heller. Skall det ta en dag att byta ett fönster, visserligen med ställningsbygge i trappan inne men ändå ..?
Startläget imorse,
Samvetet tittade förbi medan jag var uppe på ställningen och sa ”inte fuska ...”
Justering pågår. Tusan så tunga fönster är, kändes när jag baxat den (7*20 modul, 3-glas med härdade rutor) uppför trappan till övervåningen innan jag byggde ställningen i trappan.
Och som det såg ut när jag slutade för dagen, får dreva imorgon.
Fönstret slutar på samma höjd som övriga fönster på övervåningen.
Imorgon borde det bli mera panel igen ...
Startläget imorse,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samvetet tittade förbi medan jag var uppe på ställningen och sa ”inte fuska ...”
Logga in
Skapa konto
Justering pågår. Tusan så tunga fönster är, kändes när jag baxat den (7*20 modul, 3-glas med härdade rutor) uppför trappan till övervåningen innan jag byggde ställningen i trappan.
Logga in
Skapa konto
Och som det såg ut när jag slutade för dagen, får dreva imorgon.
Logga in
Skapa konto
Fönstret slutar på samma höjd som övriga fönster på övervåningen.
Logga in
Skapa konto
Imorgon borde det bli mera panel igen ...
Redigerat:
Äntligen klar med panelbyte på gavelspetsen och målning av den samma.
Nu får mina stackars darriga ben vila några dagar innan det bär av till det vanliga jobbet.
Kvar att göra på gaveln är att måla droppnäsorna 1gång till (funkar bra från trappstegen).
Och att sätta upp 1 bräda/list längs med taket (Vad nu den gör för funktion??)
Nu blir det en kall dryck och lite njutning av den svalare luften...
Nu får mina stackars darriga ben vila några dagar innan det bär av till det vanliga jobbet.
Kvar att göra på gaveln är att måla droppnäsorna 1gång till (funkar bra från trappstegen).
Och att sätta upp 1 bräda/list längs med taket (Vad nu den gör för funktion??)
Nu blir det en kall dryck och lite njutning av den svalare luften...
Frågade om det framgick i villkoren att man vill fällning av träd skulle använda sig av linor men det fanns inget sånt.Ramnemark skrev:
Det skulle vara en plötslig yttre händelse.
Jag sa att vinden kan ju ha vänt. Men tydligen så är dom friskrivna mot vädrets påverkan.
Frågade dom om jag hade uppgett linor, då hade ni varit nöjda men det hade ju lika väl kunnat vara en tvättlina.
Handläggaren sa att hade det varit lina så hade man utrett hur denna hanterats.
Edit
När jag tänker efter så frågade dom inte efter erfarenhet, hur jag gjorde eller ens om jag var nykter. Linan... glöm inte linan
Tror inte dom var sugna på att betala bara ha ha
Redigerat:
Är du säker på att det inte var någon stadsbo (08) som inte vet skillnad på en flaggstång (med lina ) och en hederlig tall...D09 skrev:Frågade om det framgick i villkoren att man vill fällning av träd skulle använda sig av linor men det fanns inget sånt.
Det skulle vara en plötslig yttre händelse.
Jag sa att vinden kan ju ha vänt. Men tydligen så är dom friskrivna mot vädrets påverkan.
Frågade dom om jag hade uppgett linor, då hade ni varit nöjda men det hade ju lika väl kunnat vara en tvättlina.
Handläggaren sa att hade det varit lina så hade man utrett hur denna hanterats.
Tror inte dom var sugna på att betala bara ha ha
Inte hänt mycket den här sommaren, och det jag gjort har varit för litet för att orka göra ett inlägg, men idag slutfördes ett projekt, två källarfönster sattes tillbaka efter renovering. Båda såg ut att vara bortom räddning men lite linolja kan göra under!
Förrådet (öppningsbart):
Bastun:
Nu återstår fyra, varav ett ska bytas till ett (begagnat, i renoveringsbehov) öppningsbart
Förrådet (öppningsbart):
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bastun:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu återstår fyra, varav ett ska bytas till ett (begagnat, i renoveringsbehov) öppningsbart
Idag har jag slutfört reparation av en 8meter lång tegelbalk!
Fräst ur den rostiga armeringen och lagt in rostfria bistål sen bytt 6 stycken trasiga tegelstenar.
Ett jävla skitgöra men sååå skönt att ha det avklarat.
Inga bilder på det men här är iaf bild på en underbar skruv ifrån Essve och lite trolleri med ett extra långt borr.
Fräst ur den rostiga armeringen och lagt in rostfria bistål sen bytt 6 stycken trasiga tegelstenar.
Ett jävla skitgöra men sååå skönt att ha det avklarat.
Inga bilder på det men här är iaf bild på en underbar skruv ifrån Essve och lite trolleri med ett extra långt borr.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 968 inlägg
Blev till slut klar med hörnskåpet i hallen på landet. Eller klar och klar, det ska upp ett bakstycke på hyllan och lite lister, men givet att ramen började byggas för halvannan månad sen så...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto