4 425 394 läst · 32 293 svar
4425k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 120 inlägg
Nej, men som jag skrev i den specifika tråden har jag själv nu upplevt hur vansinnigt opraktiskt den sitter.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 407 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 407 inlägg
Idag har jag rivit ner tapet och frilagt gamla B-rör, efter att "någon" kopplat bort gruppen dragit ut all FK. Har också gjort ett nytt spår för larmkabel så jag slipper ha den utanpåliggande. Det kommer eventuellt kopplas om lite, jag tycker att fem kopplingsdosor/lamputtag i ett sovrum är något excessivt.
Det var nästan uthärdligt idag med bara 29 grader på övervåningen men likafullt såg det ut som att jag hade duschat med kläderna på och sen torkat mig med grus.
Eftersom alla arbetskläder som går att använda (läs shorts) nu är blöta på strecket efter en nödvändig sanering blir det lite stillsammare aktivitet ikväll, med demontering av dator och datorbord för transport till förvaring. Detta kommer tyvärr försvåra inlägg på BH, även om den värsta abstinensen kan stillas via telefonen
Det var nästan uthärdligt idag med bara 29 grader på övervåningen men likafullt såg det ut som att jag hade duschat med kläderna på och sen torkat mig med grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom alla arbetskläder som går att använda (läs shorts) nu är blöta på strecket efter en nödvändig sanering blir det lite stillsammare aktivitet ikväll, med demontering av dator och datorbord för transport till förvaring. Detta kommer tyvärr försvåra inlägg på BH, även om den värsta abstinensen kan stillas via telefonen
Hobbysnickare
· Jönköping
· 268 inlägg
Började med altan i måndags, fy va jobbigt i värmen...
Blir så snyggt det där...TeroM skrev:Målat det som jag satte upp igår, puttat fram ställningen och rivit en plattformslängd gammal panel. Fixade till väggfästen till ställningen, blev stabilare att riva på övre platån. Nu börjar operation fönsterbyte, del av virket under ställningen kommer att bli en ställning i trappen inomhus.
[bild]
Har du märkt av att kommungubbarna åker förbi sakta och stirrar ilsker på ditt hus?
De måste ju vara så bittra när deras kränkthetsprocess kring färgen misslyckades
Nu har jag äntligen skaffat ny telefon ned fungerande kamera, så nu kan jag visa vad jag håller på med.
I helgen har jag hyrt en 1-tons motorspade så att jag kan gräva ner lite rör. första jobbet blev att gräva ner några att dra den framtida bergvärmen i.
I helgen har jag hyrt en 1-tons motorspade så att jag kan gräva ner lite rör. första jobbet blev att gräva ner några att dra den framtida bergvärmen i.
Arton plintar gjöts i omgångar. Första gången för att fixera på marksten i botten med liten kant runt om och armering i. Andra gången fullt upp och L-järn på. Ska bli 170 mm bärlinor och 95 mm reglar på, samt 28x120. Staket i bortre hörnet då marken lutar en del. Främre hörnet fasas ca 700 mm. Tanken är att det ska bli ett trappsteg i ytterkant. Jaja, vi tar det bit för bit. Vi valde i sista stund att ta lite fall genom att helt enkelt variera tjockleken på stödet till L-järnet. Egentligen ska det väl inte behövas då trallen ligger på långa hållet.
Det är inga fästen i tegelväggen enligt Johanssons önskemål. Lika bra så - hoppas jag.
Det är inga fästen i tegelväggen enligt Johanssons önskemål. Lika bra så - hoppas jag.
Äntligen kom brorsan förbi med hällen, men självklart var det ingen som förtalt att man var tvungen att beställa delar till vent kopplingen själv.
Så gick ut och sågade ett större hål änn det var i väggen
Logga in
Skapa konto
Så gick ut och sågade ett större hål änn det var i väggen
Logga in
Skapa konto
Fortsatt med gavelpanelen men dessvärre började taket till snickarboa läcka och ljuset blinka så det blev en paus i bygget,
Kändes inte helt bra att stå 5 m upp i en metallställning just då med flera både före och efter, bor i princip i mitten av vita cirklarna ...
Tillslut var i alla fall allt grått målat två gånger så imorgon kan ställningen flyttas men inte längre än att jag kan fixa klart foder och smyg till nya fönstret. Det ja, avslutade med att kapa till två foder till nya fönstret, skall börja morgondagen med att kapa till två st. 10 cm längre foder till nya fönstret. Dj..la Talmeter ...
Kändes inte helt bra att stå 5 m upp i en metallställning just då med flera både före och efter, bor i princip i mitten av vita cirklarna ...
Logga in
Skapa konto
Tillslut var i alla fall allt grått målat två gånger så imorgon kan ställningen flyttas men inte längre än att jag kan fixa klart foder och smyg till nya fönstret. Det ja, avslutade med att kapa till två foder till nya fönstret, skall börja morgondagen med att kapa till två st. 10 cm längre foder till nya fönstret. Dj..la Talmeter ...
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 456 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 456 inlägg
Tittat på termometern.
Tittat på panelen.
Tittat på termometern.
Tittat på färgburken.
Tittat på termometern.
Tittat på panelen igen.
Tittat på termometern.
Ätit glass.
Men imorgon, då jävlar! Då ska jag jäklar i min låda titta på stegen med!
Tittat på panelen.
Tittat på termometern.
Tittat på färgburken.
Tittat på termometern.
Tittat på panelen igen.
Tittat på termometern.
Ätit glass.
Men imorgon, då jävlar! Då ska jag jäklar i min låda titta på stegen med!
Antingen har ni blivit försynta eller synskadade, men jag undrar om nån påtalat att vindskivorna passerat bäst före och borde bytas ut när jag ändå håller på, på den här sidan huset.FredrikR skrev: