4 365 583 läst · 32 104 svar
4366k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Visserligen vitmålad trapp men här tejpades den med masonit under badrumsrenoveringen.tommib skrev:Pysslat med lite "trapprenovering".
Tyckte att ektrappan behövde lite äkta spånskiva som ytskikt.
[bild]
[bild]
Måste köpa mer spånskiva och komma på ett bra sätt att få fast det mot väggen till höger också. Sen ska räcket på övervåningen kläs också.
Dessutom håller jag på med ett litet ventilationsaggregat, men kanalkylaren har inte kommit än. Tydligen har de semester på VEAB och sidan jag köpte ifrån glömde nämna det vid beställning.
Grannarna förstår inte hur jag hinner, orkar med så mycket utomhusarbete.
Inte speciellt arbetskrävande moment att rama in väggarna, använder fogsvans, troligtvis därför de funderar när jag gör allt, låter inget.
Javisst ja! De mera tråkiga och tidskrävande arbetena utför jag inte så länge det finns tonåringar som vill ha fiberanslutningen icke avstängd.
Årets förälder blir jag nog inte nominerad till i år heller.....
Duktiga är de små liven, samarbetar dåligt men de får ingen anslutning förrän de är klara.
Lätt instruktion behövs:
- Allt kludd tas om hand av er, jag gör annat....
Mvh Årets pappa, tidigast 2020....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Inte speciellt arbetskrävande moment att rama in väggarna, använder fogsvans, troligtvis därför de funderar när jag gör allt, låter inget.
Javisst ja! De mera tråkiga och tidskrävande arbetena utför jag inte så länge det finns tonåringar som vill ha fiberanslutningen icke avstängd.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Duktiga är de små liven, samarbetar dåligt men de får ingen anslutning förrän de är klara.
Lätt instruktion behövs:
Haha, gick bara att gilla en gång..P Pagno skrev:Grannarna förstår inte hur jag hinner, orkar med så mycket utomhusarbete.
[bild] [bild]
[bild] [bild]
Lätt instruktion behövs:
Känner igen mig lite, som i Telenorreklamen "följer du med lillebror bort till Pojke-stoppet får du en halv Gb.."
Om, vilket jag hoppas, yr:s väderprognos stämmer med upp till 25mm regn inatt gick dagen åt till att vädersäkra huset. Först med plåtiskepsen på med nya bleck och tröskelplåtar vid alla ställlen med grå vägg. Tusan vad rostfria bleckskruv kostar ...
Skruvade även tillbaka foder och smygar lite löst, fogmassa och lite mer färg så blir det bra.
Gaveln där jag har en glipa mellan ny och gammal panel fick en ”tätning” med. Sköt upp plastfolie under det gamla och häftade fast på det nya.
Och eftersom nya lilla dragaren råkade vara på bild, den är suverän att jobba med och släpa runt. Har inte kört slut på 2Ah acken än så hysterin med stora ackar känns orelevant när det kommer till maskin man bär omkring och använder mycket.
Logga in
Skapa konto
Skruvade även tillbaka foder och smygar lite löst, fogmassa och lite mer färg så blir det bra.
Logga in
Skapa konto
Gaveln där jag har en glipa mellan ny och gammal panel fick en ”tätning” med. Sköt upp plastfolie under det gamla och häftade fast på det nya.
Logga in
Skapa konto
Och eftersom nya lilla dragaren råkade vara på bild, den är suverän att jobba med och släpa runt. Har inte kört slut på 2Ah acken än så hysterin med stora ackar känns orelevant när det kommer till maskin man bär omkring och använder mycket.
Målade på garaget och insåg att jag behöver kitta om fönstren och måla dom...
...så jag gick in och beställde nya aluminiumfönster!
När jag ändå var ute på nätet på en shoppingtur så blev det ett entrétak till garaget också.
...så jag gick in och beställde nya aluminiumfönster!
När jag ändå var ute på nätet på en shoppingtur så blev det ett entrétak till garaget också.
Logga in
Skapa konto
Ännu ett kapitel cirkus-snickring har idag skrivits..
Skenorna skarvades, vägdes av och fästes upp på en skruv i var ände längs väggen.
Har haft lite ångest över sågningen där, att ställningen varit i vägen mm. Men det gick över förväntan
Ett drag med ett sandpapper nertill så..
Logga in
Skapa konto
Skenorna skarvades, vägdes av och fästes upp på en skruv i var ände längs väggen.
Logga in
Skapa konto
Har haft lite ångest över sågningen där, att ställningen varit i vägen mm. Men det gick över förväntan
Logga in
Skapa konto
Ett drag med ett sandpapper nertill så..