4 384 462 läst · 32 164 svar
4384k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Den här veckan har min bättre hälft först fogat två väggar och sedan kaklat det kvarvarande av väggarna med kaklet som jag skar till.
Idag så kaklade vi de sista 6 bitarna (jag kanske råkade såga en bit liiiiite fel, eller snarare råkade spara/slänga fel bit ) för att sedan åka till K-rauta för att köpa bänkskiva i ek. Därefter blev det Ikea för att köpa skåp och övriga "möbler" som ska in i tvättstugan. Tyvärr hade vi inte tänkt efter före, då det både var lönehelg och påsk nästa vecka = MYYYYYYCKET folk på IKEA. Detta gjorde att vi inte kom hem fören ett antal timmar senare än väntat och mycket tröttare. Fast beslutna att få något gjort i tvättstugan så begav vi oss ner och började foga resterande väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Idag så kaklade vi de sista 6 bitarna (jag kanske råkade såga en bit liiiiite fel, eller snarare råkade spara/slänga fel bit ) för att sedan åka till K-rauta för att köpa bänkskiva i ek. Därefter blev det Ikea för att köpa skåp och övriga "möbler" som ska in i tvättstugan. Tyvärr hade vi inte tänkt efter före, då det både var lönehelg och påsk nästa vecka = MYYYYYYCKET folk på IKEA. Detta gjorde att vi inte kom hem fören ett antal timmar senare än väntat och mycket tröttare. Fast beslutna att få något gjort i tvättstugan så begav vi oss ner och började foga resterande väggar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Igår började jag lägga golvvärmeplåt (på nytt) efter att ha målat det sista av insidan av takstolarna.
Logga in
Skapa konto
Idag var det dags för den stora golvvärmeläggningsdagen. Med hjälp av bror och ett gäng vänner drog vi igång och la ut plåt och grejor.
Logga in
Skapa konto
Fick låna en slangvinda, snacka om att det underlättar - för att inte tala om att det känns oerhört proffsigt
Logga in
Skapa konto
Minsta killen som har hjälpt till än så länge. I praktiken ville han dock mest sova, äta och bajsa...
Logga in
Skapa konto
Det går framåt, Rasmus dammsuger ännu en gång för att få bort skräp som kan tänkas ligga kvar på golvet.
Logga in
Skapa konto
Vi lägger aluminiumtejp där det inte går att lägga den vanliga plåten. Lite nytta gör det förhoppningsvis
Logga in
Skapa konto
Första slangen indragen i fördelarskåpet, som sitter på andra sidan väggen, inne i ett av sovrummen.
Logga in
Skapa konto
Klart! All golvvärmeslang är utrullad och indragen till fördelarskåpet. Stort tack till framförallt Henke, Rasmus, Isac och som vanligt, min bror
Helt omöjligt att få en nästan vit tapet på bild...
Men vår gamla hall har iaf tapetseras när fru och barn är hos farmor och farfar över helgen.
Dörrsmygarna har förbereds under veckan som varit.
Färdigtapetserat kl 01, är nog dags att sova nu...
Men vår gamla hall har iaf tapetseras när fru och barn är hos farmor och farfar över helgen.
Dörrsmygarna har förbereds under veckan som varit.
Färdigtapetserat kl 01, är nog dags att sova nu...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Igår började jag riva den gamla uteplatsen från 70-talet. Rötskadat tak och väggarna innehöll getingbon, musbajs och fågelbon. Har kommit en bit på vägen, men mycket kvar att göra.
Nu har jag ågren över allt som det här projektet drar med sig.
Behöver dränera framsidan och gaveln på huset där uteplatsen stod och där ett nytt trädäck är beställt.
Får huvudvärk över att försöka spekulera i vad det kan tänkas kosta att dränera.
Har en betongtrappa på framsidan som jag kanske måste rivas vid dränering. Måste den rivas måste jag antingen säkra upp entretaket på något vettigt sätt, eller riva det också.
Känns som att jag kommer ha rivit halva huset och ruinerat mig innan det här är klart....
Nu har jag ågren över allt som det här projektet drar med sig.
Behöver dränera framsidan och gaveln på huset där uteplatsen stod och där ett nytt trädäck är beställt.
Får huvudvärk över att försöka spekulera i vad det kan tänkas kosta att dränera.
Har en betongtrappa på framsidan som jag kanske måste rivas vid dränering. Måste den rivas måste jag antingen säkra upp entretaket på något vettigt sätt, eller riva det också.
Känns som att jag kommer ha rivit halva huset och ruinerat mig innan det här är klart....
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 305 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 305 inlägg
Visst körde du med gjutjärnsrör? För hållbarheten..... Bäst blir det när du sätter dem dikt i hörnen på rummet så att de sitter helt stabilt mot två väggar.-RB- skrev:
Fortsättning i tvättstugan. Vatten- och element-rör inkopplade i pannrummet (inga bilder på tyvärr) samt element och blandare till dusch/badkar uppsatta. Mjukfogat det mesta, bara kvar runt golvet (efter fogningen av golvet) samt runt fönstret.
Riktigt kul när man ser hur det börjar växa upp
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Riktigt kul när man ser hur det börjar växa upp
Logga in
Skapa konto
Vad är grejen med lådor?
Det finns en uppsjö med förklaringar till varför katter gillar att sitta i mindre kartonger. Kroppsvärme, gömma sig, skydda sig etc. Men, kartongen från golvet är enorm, och ändå tycker Mellander att det är en bra att sitta i.
(För att hålla inlägget lite på ämnet - jag har alltså börjat lägga golvet, mer om det senare)
Äntligen klar med matplatsen i köket och massor av ny förvaring. Kökslådor från Ikea (grunda bänkskåp). Hyllplan från Bauhaus.
Återvinning av papper och kartong
Och här glas och pant. Här kan man även sitta vid fönstret och ta en fika och njuta av skogen utanför.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Återvinning av papper och kartong
Logga in
Skapa konto
Och här glas och pant. Här kan man även sitta vid fönstret och ta en fika och njuta av skogen utanför.
Rivit ett riktigt slarv bygge och fixat friggeboden lite
Mitt i rivningen
Efter lite rivning .lite färg på det där så bli de bra
Mitt i rivningen
Logga in
Skapa konto
Efter lite rivning .lite färg på det där så bli de bra
Logga in
Skapa konto
Då är tröskeln byggd, foder på plats och fogade med. Golvsocklarna blir inte före laminatgolvet byts vilket tar ett tag då det blir efter borttagning av bärande vägg, fix av tak och golv i vardagsrum och matrum.
Med hallmöbeln frun hittade och min KA.
Nu blir det inget mer fixande förrän efter påsken, några dagars vila och avkoppling i Dalarna med förhoppningsvis lite tid i ”Nothing Box”:en med ...
Med hallmöbeln frun hittade och min KA.
Logga in
Skapa konto
Nu blir det inget mer fixande förrän efter påsken, några dagars vila och avkoppling i Dalarna med förhoppningsvis lite tid i ”Nothing Box”:en med ...