Ramnemark Ramnemark skrev:
Det är väll säkert posten som kört på den :)
Faktum är att du hade rätt! Idag när jag kom hem från jobb och tog reklamen som låg i resterna av brevlådan, såg jag att det satt en post-it lapp på Biltema katalogen.

En post-it-lapp med handskriven text på en Biltema-katalog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får ringa imorgon...

• Gilla
  • Älska
U8076NIN och 11 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Testade att blåsa bort snön på trappan med ångtvätt. Gick sådär. Fast ändå bättre än när jag försökte elda bort den med T-röd (den blandar sig bara med snön och slocknar).
Men man kanske skulle blanda sig lite egen napalm för ändamålet, kom jag på nu.
(Trött på att skotta? Jag?? Jajamänsan...)
Lövblås?

• Gilla
ramafred
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Faktum är att du hade rätt! Idag när jag kom hem från jobb och tog reklamen som låg i resterna av brevlådan, såg jag att det satt en post-it lapp på Biltema katalogen.

[bild]

Får ringa imorgon...
Det måste vara 1 på 100 som hör av sig. Idag tänker alla på sig själv ;(

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ånej så illa tycker jag inte det är. Du får byta umgänge och bättra på karisman om du har så dåliga erfarenheter ;)

Get a house they said...
It'll be fun they said...
Husfasad med snöskottning: skottkärror, snöskyfflar och en snötäckt entré.
Skapa konto

Dom där tusenlapparna takrasskydd kostat hade nog varit välinvesterade slantar i vinter..
Ett rött hus med tre snöskyfflar lutade mot väggen och skidstavar, snö röjd på uppfart.
Skapa konto

Drygt 30min senare efter bra teamwork med sambon.. Längesen en kall var så efterlängtad och god :beer:

Redigerat:
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:

[bild]

Får ringa imorgon...
Postmannen vill förmodligen att du ska betala repan på hans bil... :)

• Gilla
kulle och 5 till
  • Laddar…
E
Städar efter snickarna som bytt fönster och även gråtit en skvätt över att det är asbest i golvet på lilltoan som är nästa punkt i renoveringen.

• Gilla
Biggie
  • Laddar…
Hallen fogad så pysslet med tröskel, fönsterbräda och smygar påbörjades.

Renoverad hall med fogat klinkergolv, arbetsbänk, verktyg och påbörjat fönsterarbete.
Skapa konto

Edit, grundfärg och hårdvaxolja, första strykningen.

Tröskel, fönsterbräda och smygar med grundfärg och hårdvaxolja på ett arbetsbord.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lite vårstädning i katakomberna under kyrkan (Tyvärr har riktiga kameran på mobilen lagt av, så jag har ingen bättre bild).

• Utsikt över en öppen lucka som leder ner till en kyrkokatakombe med grova träbalkar och verktyg synligt.
    Skapa konto
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Hallen fogad så pysslet med tröskel, fönsterbräda och smygar påbörjades.

[bild]

Edit, grundfärg och hårdvaxolja, första strykningen.

[bild]
Är det där arbetsbänken som Clas Ohlson säljer? Funkar den bra?

simpa81 simpa81 skrev:
Är det där arbetsbänken som Clas Ohlson säljer? Funkar den bra?
Köpte min på Bauhaus men ja det är samma. Den är helt OK för det priset. Smidig att fälla upp och ihop och stabilare än vad jag trodde att den skulle vara. Vill minnas att den diskuterades i ngn annan tråd, prova att söka på keter eller liknanade.

Edit, Hittade kommentaren, https://www.byggahus.se/forum/threa...-diskussionstrad.186564/page-318#post-2866362

Redigerat:
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Postmannen vill förmodligen att du ska betala repan på hans bil... :)
Hon var väldigt trevlig och jag skickar helt enkelt en kopia av kvitto/faktura till Postnord, som glatt ersätter min för hela kostnaden. Och nej, inga repor på bilen, ämnet kom upp :D

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Sista! Hoppas inte jag glömt någon någonstans :)
Det hade jag gjort, glömt en alltså.

AndersPS AndersPS skrev:
Hon var väldigt trevlig och jag skickar helt enkelt en kopia av kvitto/faktura till Postnord, som glatt ersätter min för hela kostnaden. Och nej, inga repor på bilen, ämnet kom upp :D
Och det brevet tror du kommer fram? :crysmile::crysmile::crysmile:

• Gilla
sinuslinus och 5 till
  • Laddar…
Byggställning placerad över ett bord i ett renoveringsrum med osynligt tak och vägguttag.
Skapa konto

Ensam hemma och kan inte flytta bordet själv - då är det praktiskt att man kan köra byggställningen över hela bordet istället. Samma taktik fungerar för övrigt vid trappan till källaren, där ställningen får plats över trappräcket.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.