4 423 618 läst · 32 291 svar
4424k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Funderat, lyft, sågat och bonkat i två timmar tills jag tillsist fick till ett gott knep för att byta penslat och impregnerat plank i krypgunden! Färdig med första plankan så snickaren kan tätskikta och lägga klinker ovanför i tvättstugan utan kommande överraskning om sprickor och annat gott.
Renoverare
· Värmland
· 873 inlägg
Ta en 36 slip papper å slipa ner iaf innan 😊N naikon skrev:Lagade puts som släppt runt källardörren. Första gången jag blandar och använder puts. Kanske inte superproffsigt men bättre än inget 😁
[bild][bild]
Har tyvärr ingen putsfärg, och det känns himla onödigt att köpa 3 liter som verkar vara minsta.
Ska man slänga på lite vit träutegrund istället och se glad ut?
Flytspacklandet gick bra bortsett från att batteriet till skruvdragaren dog efter två säckar så det bildades en liten förhöjning när jag hällde på resterande säckar. Skillnaden är bara några millimeter på lokalt på höjden så det ska nog inte vara några problem att ordna med fix sen. Så går det när man glömt ladda det enda batteriet man har inomhus, resten satt i gräsklipparen.R Rickard.lj skrev:
En fråga dock, ska det vara primer mellan flyt och fix? Tänkte använda Ardex S48 som fix då jag fick tag i en säck billigt.
Redigerat:
Frun har haft åsikter om två packar med parkett som legat diskret längs en vägg bakom matbordet. Har lovat att fixa bort det och två år är väl inte orimligt för planerande?
Hursomhelst, nu har Harry Potter fått ett nytt golv, inte för att han skulle få plats under där med allt annat som samlats där.
Start vy
Två dagar med fixande och bulor i pannan så får allt flytta in igen. Locken är rören som går till avloppsstammen och dagvattenstammen under huset.
Hursomhelst, nu har Harry Potter fått ett nytt golv, inte för att han skulle få plats under där med allt annat som samlats där.
Start vy
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två dagar med fixande och bulor i pannan så får allt flytta in igen. Locken är rören som går till avloppsstammen och dagvattenstammen under huset.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Värmland
· 873 inlägg
Ja de skall primas mellan spackel och fix 🙂J JonasJN skrev:Flytspacklandet gick bra bortsett från att batteriet till skruvdragaren dog efter två säckar så det bildades en liten förhöjning när jag hällde på resterande säckar. Skillnaden är bara några millimeter på lokalt på höjden så det ska nog inte vara några problem att ordna med fix sen. Så går det när man glömt ladda det enda batteriet man har inomhus, resten satt i gräsklipparen.
En fråga dock, ska det vara primer mellan flyt och fix? Tänkte använda Ardex S48 som fix då jag fick tag i en säck billigt.
Inte idag men i snöblandat regn igår, kapat stuprör och ställt ut vattentunnor. Tidigare ägare av huset hade inga tunnor så allt vatten skvätte upp på fasaden vilket har satt sina spår.. lite snett blev det men ska byta panel och tilläggsisolera till våren, då blir det rakare. Det här får duga så länge.
Typ fyra halvfack kvar att isolera.
Lite bråte i vägen bara.
Nöden har ingen (elsäkerhets)lag.
Avfuktare och frostvakt får stå på max i några dygn.
Jordfelsbrytaren är testad och funkar bra.
Fan vad det suger att bygga (klart) åt någon annan när timlönen är krafigt på minussidan.
Logga in
Skapa konto
Lite bråte i vägen bara.
Logga in
Skapa konto
Nöden har ingen (elsäkerhets)lag.
Avfuktare och frostvakt får stå på max i några dygn.
Jordfelsbrytaren är testad och funkar bra.
Logga in
Skapa konto
Fan vad det suger att bygga (klart) åt någon annan när timlönen är krafigt på minussidan.
Husägare
· Trelleborg
· 636 inlägg