4 423 618 läst · 32 291 svar
4424k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Fint! 👍TinyDestroyer skrev:
Trallen runt träden hade jag nog behandlat med Grön-Fri (bensaltensid) för att undvika påväxt/alger från trädet 🙂
Hobbysnickare
· Sverige
· 122 inlägg
Fixat grabbens sovloft och rum.
Linoljefärg. Bensvart och röd empir.
Äggtempera det vita.
Linoljefärg. Bensvart och röd empir.
Äggtempera det vita.
Någon slags innertak i friggan/snickarboa, skit samma. Så jäkla omotiverad nu när sambon/fienden/hsb/älsklingen/kärringen/gumman vill sälja och flytta pronto.
Det är andra gången i rad som det byggs något och hennes tålamod tar slut. Definitivt sista gången också.
Hole-in-one var en bra grej, blev lättjobbat! 👍
Stöttor från Hornbach.
Det är andra gången i rad som det byggs något och hennes tålamod tar slut. Definitivt sista gången också.
Stöttor från Hornbach.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Ser bra ut.pjgb skrev:Någon slags innertak i friggan/snickarboa, skit samma. Så jäkla omotiverad nu när sambon/fienden/hsb/älsklingen/kärringen/gumman vill sälja och flytta pronto.
Stöttor från Hornbach.
[bild]
[bild]
Ja den utmaningen har nog alla hemmasnickare, att kombinera glädjen och nyttan i att bygga och renovera med att umgås med familjen och göra saker tillsammans.
Kämpa på och ta hand om er!
Fick kört två vändor med ris och en vända med slipers från mitt parkeringsbygge till tippen. det har stått stilla ett litet tag nu då jag haft snickare på plats för att byta taket och deras bod stog mitt i vägen för att kunna komma till med släpet till risbunken.
Bilder på en rishög är inte så intressanta så det blir bilder på taket istället även om jag inte gjort det själv.
Bilder på en rishög är inte så intressanta så det blir bilder på taket istället även om jag inte gjort det själv.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Blääähh
Nu har jag rensat avloppstam, med högtryckstvätt och rensslang. Passade naturligtvis på och rengöra alla vattenlåsdelar också.
Nu har jag tagit en våldtäktsdusch och skulle vilja belöna mig med en öl, men jag ska köra iväg till affären så den måste vänta ett tag..
Jag har en ca 6 meter lång 75-pipa med minimalt fall från diskhon, och trots att vi försöker vara försiktig med att låta matfett gå i avloppet osv, så blir det förr eller senare ändå mer eller mindre stopp.
Nu var det väl drygt 5 år sedan sist, så det är ju inte ofta denna operation måste göras, men jag borde gjort det för ett år sen, nu var det jobbigt mycket stopp, förutom en otrevlig konsekvens till - en vattenskada.
Nu har jag rensat avloppstam, med högtryckstvätt och rensslang. Passade naturligtvis på och rengöra alla vattenlåsdelar också.
Nu har jag tagit en våldtäktsdusch och skulle vilja belöna mig med en öl, men jag ska köra iväg till affären så den måste vänta ett tag..
Jag har en ca 6 meter lång 75-pipa med minimalt fall från diskhon, och trots att vi försöker vara försiktig med att låta matfett gå i avloppet osv, så blir det förr eller senare ändå mer eller mindre stopp.
Nu var det väl drygt 5 år sedan sist, så det är ju inte ofta denna operation måste göras, men jag borde gjort det för ett år sen, nu var det jobbigt mycket stopp, förutom en otrevlig konsekvens till - en vattenskada.