4 420 185 läst · 32 283 svar
4420k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hur kom du åt att fästa hyllplanen? Eller fanns det redan hål i själva stommen?Keiller skrev:Har haft ett "dött" utrymme i änden av ena köksbänken med ett hål istället för en passbit.
[bild]
Ett tag huserade några serveringsbrickor där men de stod bara och samlade damm för hur ofta använder man serveringsbrickor egentligen?
[bild]
Hittade några trälådor i en butik, fick en idé och sågade till hyllplan av en överbliven täcksida.
[bild]
Det fick duga och frun blev nöjd att ha kryddpåsar och sånt att lägga i lådorna.
Om du hade behövt borra, hur hade du gjort för att komma åt då? (Vi har en liknande del i ett kök, men utan förborrade hål och det är så smalt att jag inte vet hur man ska komma åt att borra, eller skruva...)Keiller skrev:
Jag har ju skåp precis intill och då kan man ju använda en lång borr. Alltså borra genom skåpet bredvid så det blir hål i det smala skåpet på de ställen du vill ha hål.Jiji skrev:
En träborr, 5mm, som är runt 30cm lång kanske skulle vara en lösning på ditt dilemma?
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 17 378 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 17 378 inlägg
Lång borr är ett intressant alternativ. Man ska då inte lita på att den styr rätt av sig själv utan man får markera bägge sidorna med vattenpass eller liknande och sen styra mot markeringarna på bortre sidan. Nackdelen är hål i grannskåpet men det behöver inte vara ett så stort problem.
Sett till att det står kvar.
Ett levande ljus, en pojke som sitter och ritar en meter därifrån. Ett papper som glider lättar än han tror.
Bara tur att vi satt precis bredvid.!
Jävlar vad fort det går kan jag meddela!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett levande ljus, en pojke som sitter och ritar en meter därifrån. Ett papper som glider lättar än han tror.
Bara tur att vi satt precis bredvid.!
Jävlar vad fort det går kan jag meddela!
Redigerat:
Tyvärr är det spisen som står på en sida och vägg på den andra. Och det har varit ett himla sjå att få spisen i våg så just nu är jag inte sugen på att den ska flyttas.Keiller skrev:
Vi har rätt gott om brickor så det får kanske bli ett utrymme för dem. Det var lite tanken från början men sen såg det ju lite finurligt ut med lådor... Eller ngt som bara sitter på ena sidan, för tex kryddor... Vårt skåp är inte standard mått så det är väldigt smalt.
Jag är tacksam för förslagen på lösningar.😻
Är det 15cm brett så är det väl givet vad lösningen blir 🙂 - https://www.vinkylen.se/product/inbyggbar-vinkyl-arctic-collection-15s-fullglass-black-12699Jiji skrev:
Jo, det går fort. När jag var tolv år eller ngt sådant satt vi och läste jultidningar på julafton (för det utspelade sig på den tiden då barn gick omkring och sålde jultidningar på hösten).tveksamt skrev:
Plötsligt blev det väldigt ljust, vilket berodde på att den lilla träljusstaken med julgransljus som jag åstadkommit i(på?) lekis stod i ljusan låga. Julgransljus brinner fort...
Jag vill minnas att mor i huset ryckte till sig en filt och släkte det hela men att bordet inte hämtade sig efter det.
Skulle man inte kunna utgå från "bakbordet" o göra den som en låda med hyllor och någon slags spärr så sakerna inte ramlar ut när man drar ut lådan?
Ett förslag till; handdukshängare som kan dras ut
Så här ser min ut.
Ett förslag till; handdukshängare som kan dras ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här ser min ut.