pjgb pjgb skrev:
”Hur svårt kan det va?”
Hyfsat. Sjukt obekvämt för rygg nacke axlar i alla fall.
[bild]
Jag tar in målarställningen på hjul och sätter plattformen så att det blir bekvämt att spackla tak. Räddar både nacke och axlar.

Keiller Keiller skrev:
Har haft ett "dött" utrymme i änden av ena köksbänken med ett hål istället för en passbit.
[bild]
Ett tag huserade några serveringsbrickor där men de stod bara och samlade damm för hur ofta använder man serveringsbrickor egentligen?
[bild]
Hittade några trälådor i en butik, fick en idé och sågade till hyllplan av en överbliven täcksida.
[bild]
Det fick duga och frun blev nöjd att ha kryddpåsar och sånt att lägga i lådorna.
Hur kom du åt att fästa hyllplanen? Eller fanns det redan hål i själva stommen?

Jiji Jiji skrev:
Hur kom du åt att fästa hyllplanen? Eller fanns det redan hål i själva stommen?
Ja, det fanns hål att peta in såna där stift som bär upp hyllplanen. I annat fall hade jag bara borrat hål.

Keiller Keiller skrev:
Ja, det fanns hål att peta in såna där stift som bär upp hyllplanen. I annat fall hade jag bara borrat hål.
Om du hade behövt borra, hur hade du gjort för att komma åt då? (Vi har en liknande del i ett kök, men utan förborrade hål och det är så smalt att jag inte vet hur man ska komma åt att borra, eller skruva...)

tommib
Vinkelchuck och kort borr borde funka bra.

• Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Om du hade behövt borra, hur hade du gjort för att komma åt då? (Vi har en liknande del i ett kök, men utan förborrade hål och det är så smalt att jag inte vet hur man ska komma åt att borra, eller skruva...)
Jag har ju skåp precis intill och då kan man ju använda en lång borr. Alltså borra genom skåpet bredvid så det blir hål i det smala skåpet på de ställen du vill ha hål.

En träborr, 5mm, som är runt 30cm lång kanske skulle vara en lösning på ditt dilemma?

• Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
tommib
Lång borr är ett intressant alternativ. Man ska då inte lita på att den styr rätt av sig själv utan man får markera bägge sidorna med vattenpass eller liknande och sen styra mot markeringarna på bortre sidan. Nackdelen är hål i grannskåpet men det behöver inte vara ett så stort problem.

Sett till att det står kvar.
Brännskadat dukstycke med broderade blommor och löv, liggande på en grön bordsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett levande ljus, en pojke som sitter och ritar en meter därifrån. Ett papper som glider lättar än han tror.
Bara tur att vi satt precis bredvid.!

Jävlar vad fort det går kan jag meddela!

Redigerat:
  • Wow
  • Älska
  • Gilla
Unikt namn och 12 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Jag har ju skåp precis intill och då kan man ju använda en lång borr. Alltså borra genom skåpet bredvid så det blir hål i det smala skåpet på de ställen du vill ha hål.

En träborr, 5mm, som är runt 30cm lång kanske skulle vara en lösning på ditt dilemma?
Tyvärr är det spisen som står på en sida och vägg på den andra. Och det har varit ett himla sjå att få spisen i våg så just nu är jag inte sugen på att den ska flyttas.

Vi har rätt gott om brickor så det får kanske bli ett utrymme för dem. Det var lite tanken från början men sen såg det ju lite finurligt ut med lådor... Eller ngt som bara sitter på ena sidan, för tex kryddor... Vårt skåp är inte standard mått så det är väldigt smalt.
Jag är tacksam för förslagen på lösningar.😻

tveksamt tveksamt skrev:
Sett till att det står kvar.
[bild]
Ett levande ljus, en pojke som sitter och ritar en meter därifrån. Ett papper som glider lättar än han tror.
Bara tur att vi satt precis bredvid.!

Jävlar vad fort det går kan jag meddela!
Jo, det går fort. När jag var tolv år eller ngt sådant satt vi och läste jultidningar på julafton (för det utspelade sig på den tiden då barn gick omkring och sålde jultidningar på hösten).
Plötsligt blev det väldigt ljust, vilket berodde på att den lilla träljusstaken med julgransljus som jag åstadkommit i(på?) lekis stod i ljusan låga. Julgransljus brinner fort...

Jag vill minnas att mor i huset ryckte till sig en filt och släkte det hela men att bordet inte hämtade sig efter det.

D Dublin skrev:
Är det 15cm brett så är det väl givet vad lösningen blir 🙂 - [länk]
Det är inte 15 cm brett och vi dricker inte alkohol. Men bra idé

• Gilla
Dublin
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Limma lister på insidorna och lägg hyllplan på dessa.

• Gilla
Jiji
  • Laddar…
K
Jiji Jiji skrev:
Träbakbord lutat mot en röd soffa, med ett mönstrat golvmatta i bakgrunden.
Skapa konto

Ett bakbord?

• Älska
kashieda
  • Laddar…
K
Skulle man inte kunna utgå från "bakbordet" o göra den som en låda med hyllor och någon slags spärr så sakerna inte ramlar ut när man drar ut lådan?
Ett förslag till; handdukshängare som kan dras ut Utvidbar handdukshängare vid spisen med två handdukar, en röd med motiv och en svart, ovanpå en randig köksmatta.
Skapa konto

Så här ser min ut.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.