En hög med otvättade kläder och textilier utspridda över en bäddsoffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta är vad jag skall göra ett tag framöver idag:
- vika tvätt och stryka!

Allt var lugnt till en början nu på morgonen tills geniet, jag alltså, fällde en ovanligt ointelligent kommentar över detta:

Välvikta grå handdukar i en hög och en slängd bredvid på ett hyllplan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


" det har väl ingen större sexuell betydelse, hur man viker badlakan, eller?"

Det har det faktiskt, det vet jag nu.....
Man viker dem åt samma håll som sin älskling gör, man lägger in dem fint i skåpet, knölar liksom inte in dem.

Trevlig söndag!

Mvh"En som lär sig nya saker med tiden"
 
  • Gilla
jackt och 6 till
  • Laddar…
Hustillbyggnad med skyddande plast över ofärdiga fönsteröppningar förberedda för storm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hustillbyggnad med plasttäckta öppningar på vita träväggar för att förbereda för storm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Täckt landskap i Jämtland nära sjö med utsikt mot Åreskutan under dimmig himmel, för stormen Cora.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Förberett inför stormen Cora. Har inte hunnit fått in alla fönster i utbyggnaden så extra plast får duga så länge.
Bor i Jämtland vid en sjö med fri sikt till Åreskutan så här kan det blåsa riktigt rejält :surprised:
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
En bild säger mer än tusen ord.
 
  • Gammal vattentank i en källare med mögelskador på väggarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Värmesystem med expansionskärl och blå pump i ett källarutrymme med vitmålade väggar och betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dunte och 1 till
  • Laddar…
Mer bastu, bara taket kvar, men nu tror jag att jag tar ledigt ett tag...

Ofärdig bastuinteriör med träpaneler på väggarna och ett oisolerat tak med synliga reglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Övergripande vy av ett bastubygge med vit träpanel på väggarna och ett ofärdigt tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nästan färdigställt basturum med ljusa träväggar och ett ofullbordat träpaneltak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Nej, Biltemas 50-hjul räckte inte. Det blev för tungt för frugans ledvärk. Bytte upp till 75-hjul med lagring från Jula och det går mycket lättare. I morgon blir det rullskenor mellan garderobsdelen och hyllan för att underlätta ytterligare, förhoppningsvis. Köpte på mig ett cylinderborr också för att provborra lite gångjärn :)
Nya hjul okej, men rullskenor blev inte bra. De är ju inte raka utan lätt svängda mot slutet för att lådan ska ligga still? Fick trycka till stoppen i skenan för att maximera utdraget. Provade också att fälla in två små hjul i ryggen på hylldelen för att det kanske skulle glida lättare - nej, nej och alldeles för bråttom. Att såga och stämma i kvistträ har aldrig varit en hit. Nu får det vara ett tag. Det finns expansionslister som man fäster under lådan. De är helt raka men de kortaste var 40 cm och mitt mått är 37. Ska jag ge upp? Göra om och göra rätt? Ett nytt övertalningsförsök att köpa Ikea-prylar är nog fruktlöst, tyvärr :(
 
  • Närbild på en vit metallrullskena som är fäst i kanten av en omålad trälåda, med synliga kvistar i träet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vit metallrullskena med lätt svängd slutdel är fastspänd i en skruvstycke med sandpapper i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit rullskensdörr med felaktigt böjda kanter på en arbetsplats full av verktyg och byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Idag blev det inflyttning i nya sovrummet!:) nu är det bara lite småsaker som ska fixas.
Nytt sovrum med en vit säng med lådor, vita sängkläder och en belyst väggmonterad hylla med växter och dekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverat sovrum med beige väggar, vitt dubbelsäng och inbyggd vägghylla med belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ljust nyrenoverat sovrum med vit säng, sängbord och inramade växter på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 8 till
  • Laddar…
Mätt fuktkvoterna i den fuktskadade källarväggen, det går åt rätt håll - förhoppningsvis kommer det ner under 17% överallt (y).

Annars har jag mest vallat skidor, första fem paren är ju kul i alla fall :crysmile:.

En samling av skidor och snowboards står lutade mot en gul vägg intill varandra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
S
S sinuslinus skrev:
[bild]
Det här gick ju som planerat. :crysmile:
Skulle ju bara mura in en stos men kanalen slutade fyra skift högre upp.
Nu går det framåt istället.
Tur att man har ett eget lager med tegelsten på tomten. Hittade 12 likadana tegelstenar att mura klart rökkanalen med.

En vägg med en ofärdig murning av tegelstenar och ett hål i mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick hjälp av fyraåringen. Förvånandsvärt intresserad och nyfiken.
 
  • Renoveringsmaterial såsom en hink med murbruk, handskar, hörselskydd och en rosa hårblåsare på golv med skyddspapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Börjat riva i hallen. Nu får jag fundera på var en kopplingsdosa kan sättas för att ersätta två takdosor.

Renoveringsarbete i hall med öppet tak visande exponerade bjälkar och elledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
tommib
Rev ner två internitskivor i garaget för att göra plats för en liten "torkbox/hall". Efter att noga ha tömt garaget och preppat med dräkt/mask så visade det sig att skivjävlarna gick över väggen till tvättstugan! Slutade med ett hål i taket i tvättstugan och kontamination på allt där. Suck....

Vem fan bygger ett tak först, inkl skivor, och sen murar upp en lättbetongvägg?
 
Är det bra uppkoppling på internetskivorna? :)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Är det bra uppkoppling på internetskivorna? :)
Det är det nya! Bredband är ute, plattband ska det va!
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
tommib
De kraschade mest...
Men allvarligt så heter produkten just internit. Släkt med eternit men inte samma.
 
N Noseone skrev:
Efter att vi fått veta var anslutningen till det kommunala VAt skall vara så bestämde vi oss för att ta ned granhäcken och rensa sly så vi får sjöutsikten tillbaka i sommarstugan.

Granarna va upp till elledningarna och längs hela tomten.

[bild]

återstår lite borttransport.....


[bild]

Sjöutsikt åter!



[bild]

Fler än jag gillar motorsåg!
Har du skaffat fler??
 
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Har du ingen utpallning med råspont eller något innan planket? Här finns någon tråd med en som la in fyrkantigt ventilationsrör i väggen för att gömma kablar. Men då får man ju öppna väggen ändå ;)
Så här ser det ut.
Inget modernt plockepinnbygge.
 
  • Gammaldags träväggsyta med nakna elledningar och en öppen elektrisk dosa i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.