P pennybridge skrev:
Hittade tidigare husägarens hemliga stash av porrfilm från 1989 gömda i sockeln under garderoberna jag rev ut i hallen.

Han som byggde huset är bror till min nuvarande granne. Kanske man skulle spela dum och gå över med dem med tanke om att det skulle kunna vara några gamla förlorade familjefilmer och fråga om det är något de vill ha tillbaka 😇😅

[bild][bild]
Var är dom tidigare 3852st filmerna i serien?
Bara bryta upp allt...

• Haha
pennybridge och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Flytspacklat tvättstugegolvet. En marodör satte sina spår!
Ut detta va inget de , va hos en kund och spacklade ett badrum å grov entré för något år sedan , kunden varnade för att katten kunde öppna dörrar ,

In i spacklingen ca halva härdningstid när de har börjat å stelna men är fortfarande lite halv blött så hör jag att ytterdörren öppnas å 🐈 faan kommer fram å börjar gå ut på golvet , den märker att de blir grisigt under fötterna hoppar å sprätter rätt över mot mig, de va allt en syn av märken på golvet 😂😂😂😂

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Ut detta va inget de , va hos en kund och spacklade ett badrum å grov entré för något år sedan , kunden varnade för att katten kunde öppna dörrar ,

In i spacklingen ca halva härdningstid när de har börjat å stelna men är fortfarande lite halv blött så hör jag att ytterdörren öppnas å 🐈 faan kommer fram å börjar gå ut på golvet , den märker att de blir grisigt under fötterna hoppar å sprätter rätt över mot mig, de va allt en syn av märken på golvet 😂😂😂😂
Hehe, tur att det inte är det slutgiltiga beläggningen :)

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Räfsat, blev 25 sopsäckar med löv som åkte till återvinningen.

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
Attitudeswe
Hämtade ut 4st LED lysrör för 150kr/st på posten idag. Skall upp i garagetaket till helgen...

Fyra LED-lysrör i sina förpackningar ligger på ett trägolv, redo att installeras i garaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Ska man ge bort öl så är det trist med påsar 👍 Lite trä, ett gammalt bälte och vips så blir allt finare.[bild]
Snyggt, men framför allt, vad är det för öl?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Slipat innertrappa inför målning. Tips: finns slipduk som är lite dyrare men utvecklar mindre damm och har betydligt längre liv än slippapper.

• Gilla
pjgb
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Slipat innertrappa inför målning. Tips: finns slipduk som är lite dyrare men utvecklar mindre damm och har betydligt längre liv än slippapper.
Och den heter/köps var?

Jag har förberett för ventilation. Passivt insug och en badrumsfläkt som utsug.
Insåg nu att jag köpt en ”dum fläkt” - tanken var en fuktstyrd men det går ju att rätta till sen.
Fick kapa lite från sidorna på gallret. Fein + ”carbide”👌
Ventilationsförberett hörn med utskurna träbitar, el- och ventilationsrör samt en monterad galleröppning för fläktinstallation.
Skapa konto
Ventilationsförberedelse med träram, grön tejp vid rörinsats, isolering i taket. Grå slang och trädetaljer synliga.
Skapa konto
Ventilationsgaller monterat på svart träpanel utomhus, omgivet av stenkross och löv på marken.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Tips: finns slipduk som är lite dyrare men utvecklar mindre damm och har betydligt längre liv än slippapper.
Tipset vore mer användbart med en länk, ett fabrikat eller någon annan form av ledtråd. 😉

• Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
K
Mus fångad i en musfälla med choklad som bete på en köksbänk.
Skapa konto
snarare vad som har hänt i mitt hus! Den första detta år hittade jag i sopskåpet i morse. Upptäckte att det var hål i matåtervinningspåsen härom dan.
Får se om Hampus lyckas jaga bort dom andra, som säkert finns kvar uppe på vinden!
Musfälla med chokladbit som bete, placerad på ljus yta.
Skapa konto
fällan laddad med choklad till nästa spekulant!
( jag brukar tugga sönder en liten bit choklad och sen trycka ner det i hålet, så de får jobba lite..👍

• Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Själv föredrar jag biologiska råttfällor. Lite dyrare i drift, men fångstration är svårslagen!

• Svartvit katt sitter på inplastad pall med kartonger framför gul husvägg.
    Skapa konto
  • Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
River tapet och målat tak.
Rum under renovering med avlägsnad tapet, ett målat tak och en dammsugare på golvet. Ett fönster släpper in dagsljus.
Skapa konto

Provmålar lister och har svårt att bestämma mig.
Renoveringsprojekt med tapeter, färg och täckplast på golvet. Tidningar och en färgburk syns också i bilden.
Skapa konto

Har monterat muslinglaset från bästa Nikglas i långtidsprojektet dörr och hängt den på plats.
Ska stryka den nån gång till med färg och sen polera om ett par veckor.
Grönmålad dörr med muslinglas upptill, del av ett renoveringsprojekt.
Skapa konto
Grönmålad dörr med monterat glas med stjärnmönster ovanför. Arbetet visar pågående renovering och montering av glas i dörrprojekt.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 9 till
  • Laddar…
K
F Fluxor skrev:
Själv föredrar jag biologiska råttfällor. Lite dyrare i drift, men fångstration är svårslagen!
Håller med, men min jägare är ny i mitt hus och han verkar inte så pigg på att gå upp på vinden, än så länge, vi får se.. 🐀🐈‍⬛

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
K Kakelugnen566 skrev:
Håller med, men min jägare är ny i mitt hus och han verkar inte så pigg på att gå upp på vinden, än så länge, vi får se.. 🐀🐈‍⬛
Det blir nog snart intressant. De är förjävliga på att fånga gnagare! :)

Fått dit foder runt dörren och golvlister. Imorgon blir det taklist.
Känns riktigt bra att ha kvar både original golv och tapeten från när huset byggdes -65. Även om mycket annat ändrats för att passa oss.
Vardagsrum med originalparkettgolv och tapet från 1965, nymonterade golvlister och dörrfoder, sett mot en öppen dörr och en svart stol.
Skapa konto

Vardagsrum med parkettgolv från 1965, nya golvlister och dörrfoder. Verktyg och en lampa på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Jiji och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.