tommib
Man ska inte tvinna upp mer än en centimeter. Paren sinsemellan behöver dock inte vara exakt lika långa.

Däremot skulle jag säga att använd keystone till nästa gång. Jag har haft två sådana patchpaneler där enstaka uttag gått sönder. Det stör mitt ordningssinne att ha dysfunktionella portar i panelen. Med keystone kan man ersätta uttagen ett och ett. Dessutom slipper man med verktygslösa uttag hålla på med det jobbiga kroneverktyget.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
S
Renoveringsarbete i korridor med rivna väggskivor, byggstegar, dammsugare och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal tidningsartikel hittad bakom rivna väggskivor, text handlar om minor från andra världskriget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bott i det nya "rummet" idag.
Rivit ner väggskivor och hittat murstocken som tydligen varit gömd sen andra världskrigets början.
 
  • Gilla
Dunte
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Till nästa gång så låt alla paren vara lika långa ☺
Hoppas det inte blir fler gånger 1-4 uttag per rum får räcka och flytta hoppas jag slippa :)
 
Byggt klart sideboarden så långt det gick med de delar som fanns hemma.
Ska kläs in, men vi är inte helt på det klara med vad, var inne på ek först men vi får se hur det slutar :)
Vitt sideboard ännu ej klätt, med dekorationer ovanpå, i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Tobzter
Grävt för kommande altan och entré härlig utmaning när de är berg överallt blir ett jäkla tänkande för att få ihop en lågt byggande altan pga balkongen Uppgrävd mark vid ett hus i förberedelse för bygge av en altan, med synligt berg och trädgårdsverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Egentligen har jag inget gjort på huset men för kommande renoveringar är nu 8 olika exemplar på kök sparade på Ikea så att frugan kan välja vilket hon nu ska ha.:sweat:
Räknar även lite på allt annat som måste fixas i köket typ.. kakel , färg , lister osv.
Tur att alla vitvaror är så pass nya så att man slipper och fixa med det också.
Håller även på att spara ner alla byggbilder på skiva så att dom finns ifall datorn havererar.
 
Grejat lite med bastun, i mellandagarna sattes sargen, silikonades och fogades. Idag sattes panel på största väggen.

Renoverad bastuvägg med ny satt ljus träpanel och svart kaklad golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P Pagno skrev:
[bild]

Känner mig som en riktig nybörjare!
Kattvinden som revs ut somras skall kompletteras med uttag, jösses, vet bestämt att jag frågade om var min älskling (inte just nu) ville ha uttag.
Dumma, dumma mig, fråga inte, tänk själv!

[bild]

Ett här, någonstans!

[bild]

Ett här, någonstans!

Jag vet att jag förklarade alternativen, utanpåliggande, då får vi dem där vi vill.
Infällda, behövs planering, slang, dosor....
En av oss har inget minne av detta, lösningen blir detta sa jag:

[bild]

-Visst, bara inte kablarna syns......
Nu har jag ont i huvudet, funderar på att silvertejpa kablarna, då syns inte de!
Dumma, dumma mig!
Någon extremt duktig elektriker som kan tipsa mig om något alternativ som jag missat, ett alternativ som inte innebär att riva, fräsa spår, någon osynlig överföring av el.
Tar mig snart en flaska Whisky, sätter mig i ett avskilt hörn.....

Mvh P-A

ps
Det är inte så illa som jag skriver, älskar verkligen min älskling, får lite kli ibland bara.
ds
Alternativen är nog, dem redan nämnts, att gå bakom golvlisten eller från rummet på andra sidan ifall du har lättare att dölja installation där. Alternativt kan du borra snett genom väggen i en sådan vinkel att du kommer ut bakom golvlisten, men kan vara svårt att få en sådan borrning exakt som man vill ha den.
 
Dunte Dunte skrev:
Alternativen är nog, dem redan nämnts, att gå bakom golvlisten eller från rummet på andra sidan ifall du har lättare att dölja installation där. Alternativt kan du borra snett genom väggen i en sådan vinkel att du kommer ut bakom golvlisten, men kan vara svårt att få en sådan borrning exakt som man vill ha den.
Tackar för de olika förslagen, men detta var mer att kommunikationen brister innan byggstart.
Jag har relativt bra koll på lösningen rent byggnadstekniskt.
Jag har dessvärre sämre koll på kommunikationen med tanten.

Detta lilla problem är redan ordnat, med elen vill säga, inte med älsklingen, det kommer fortgå.....

Tack igen...
Gott nytt år på er alla!

Mvh P-A
 
Lagt upp saneringsskivor i hallen. Dragit ut på det pga efterföljande arbetsmoment, spackling och slipning. Inga arbetsmoment jag finner direkt underhållande eller trevliga.
Efter det blir det måla, panel i taket och lägga golv.
Gott nytt år allihopa och god fortsättning!
 
  • En hall med nyligen uppsatta gipsväggsskivor, redo för spackling och slipning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Tagit reda på varför källarmuggen står och rinner: packningen i botten på spoleriet har ledsnat på att vara solid och övergår till små smulor.
 
S sinuslinus skrev:
[bild] [bild] Bott i det nya "rummet" idag.
Rivit ner väggskivor och hittat murstocken som tydligen varit gömd sen andra världskrigets början.
Intressant! Fastnade själv att läsa gamla artiklar och dylikt då jag hade fram min murstock! :)
 
Monterat mitt egen konstruerade inbrottsskydd "Ursut-pinnen" på ett av källarfönstren.

Ett källarfönster med en metallpinne, "Ursut-pinnen", monterad över för inbrottsskydd, och putsskador på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Helt enkelt ett 3/4 tums vattenrör inmurat i fönsternischen. Stoppar möjligen inte de smalaste tjuvarna, insmorda i smör, men torde ställa till en del besvär i alla fall. Samtidigt så kan jag fortfarande utan problem öppna fönstret för att vädra, dra ut en elkabel eller så.

Passade samtidigt på att laga en massa putsskador i källarförrådet.
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Hej och hå, en bastuvägg till:
Obehandlad bastuvägg i trä med vitmålade paneler och svart kaklad golv synlig genom en öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
S scim skrev:
Hej och hå, en bastuvägg till:
[bild]
Härligt, det ser ut att bli bra. Är det panelen behandlad så den är ljusare än vanligt eller är det bara bilden som luras?
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.