P-plats P-plats skrev:
Mycket snyggt!
Jag bävar inför målningen och vår kommer skilja sig lite då vi kommer ha matta men i lite modernare färg.
Jag tycker faktiskt inte att själva målningen var så farlig tacka vare att jag ändå hade skruvat ner räcke och ledstänger. Tillverkade ju även nya sättsteg som också målades i garaget utom sista strykningen. Avsevärt mycket lättare att måla horisontella ytor och inget kladd mellan vangstycke och spjälor så det kan jag verkligen rekommendera. Mycket lättare att slipa på detta viset också.
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
Har också monterat Ikea-kök!
Kan låta hälsa att sänksågen kom till användning när diskho och häll skulle sänkas ned i marmorn!

Leksakskök i vit och guld med inbyggd diskho och spishäll på marmorimitation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jocke31 och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ett enkelt men lite hårt sätt att gömma kablar till tvn är att köra en hålsåg bakom tvn och bakom bänken och dra det inuti väggen. Men då får man inte flytta tvn :)
Förslag på storlek? Vägguttag bakom teve och lite mindre bakom limpan? Tätning? Om man sparar urtagen kan man ju alltid sätta tillbaka sen och spackla (ja, lite att skruva i förstås)
 
K Kjell_G skrev:
Förslag på storlek? Vägguttag bakom teve och lite mindre bakom limpan? Tätning? Om man sparar urtagen kan man ju alltid sätta tillbaka sen och spackla (ja, lite att skruva i förstås)
Använde en dosfräs när jag gjorde enligt den lösningen mot en innervägg. Går inte limpan att hänga från TVn så du bara behöver ett hål bakom?
 
TeroM TeroM skrev:
Använde en dosfräs när jag gjorde enligt den lösningen mot en innervägg. Går inte limpan att hänga från TVn så du bara behöver ett hål bakom?
Kanske skulle gå men vill ha lite distans mellan. Ser ju lite fräckare ut om den sitter helt utan kablar
 
Det såg bättre ut igår...
 
  • Vägg med avtagen TV-fäste och utsatta kablar ovanför rörig TV-bänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
S
K Kjell_G skrev:
Det såg bättre ut igår...
Samma här :rofl:
Renoveringsprojekt med borttaget tapetlager som exponerar vägg och elinstalationer, stege och verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
...nuläge
 
  • Skrivbord med rörigt kabeltrassel, en tom TV-fäste på väggen och en grenkontakt på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nailed it!
 
  • Vardagsrum med en väggmonterad TV som visar en bergsutsikt, omgiven av LED-belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Johannes Carlsson och 11 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Nailed it!
Så ska det se ut! Snyggt!
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Sen vill jag inte höra nåt om att möblera om och flytta runt teven - hörde du det frugan!
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Nailed it!
Blev ju kanon :)
 
Idag har jag varit duktig och fått upp stommarna till hallmöbeln :)

Uppställda vitlackerade stommar till en hallmöbel i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggda vita stommarna till en hallmöbel i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit hallmöbel under uppbyggnad där stommarna är på plats i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Först blev det montering av dörr i barnens lägenhet då dottern flyttat in där med och ville kunna stänga om sig. Sen blev det fix med socklar och foder i bio, ser bättre ut med dessa på plats.

Nyinstallerad dörr i mörk nyans mot röd vägg i hembio, med socklar och foder synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jocke31 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.