Idag har jag krupit runt på vinden och klätt in alla elrör med metallnät, för att göra de mindre åtråvärda att gnaga på för möss etc.
Passade samtidigt på att kasta ut alla getingbon, nu när de är tomma.
 
T
Fixat ventilationen från badrummet.
Påstick på ventilationen från tvättstugan i källaren efter instruktion från en bekant i branchen :)
I nästa vecka kommer en från dennes firma och kondens-isolerar rören.

Ventilationsrör installerat i tak med isolering runtomkring, redo för kondensisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nylagda ventilationsrör i ett vindutrymme med träkonstruktion och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Hängt upp nät nr 2 för att rädda tv m.m

Lillen börjar få upp pucken och dags att begränsa ytorna lite ;)

Hans farfar kom på besök och fick omgående ställa sig i mål utan att passera gå ;)
 
  • Barn spelar hockey inomhus, skyddsnät uppsatt, vuxen i målvaktsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Fortsatt att gipsa i hallen så nu är det bara några små passbitar kvar runt städskåpet innan jag kan gå på ”andra våningen”.
Gipsskivor installerade i en hall med utrymme runt ett städskåp, redo för fortsatt arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hall med nylagda gipsskivor på väggarna och osynliga passbitar runt dörren till städskåpet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ovanifrån vy av en hall med nyinstallerade gipsskivor på väggen, några bitar saknas runt ett skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Tobzter
Hittat något sorts "fukt" i innertaket i källaren med badrum ovanför :( Fuktfläckar och rodnad på vitmålat innertak i källare med synlig isolering och väggdetalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
T
Snyggt (y)
Vet dock inte om jag vågar visa sambon köket...
Känns som jag åker på en massa extrajobb dock skulle jag kanske få köpa en sänksåg till projektet :thinking::D

Lexington Lexington skrev:
Har också monterat Ikea-kök!
Kan låta hälsa att sänksågen kom till användning när diskho och häll skulle sänkas ned i marmorn!

[bild]
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Okej då, fuskar lite för det här var inte idag men senaste tre dagarna har jag ägnat åt att städa och göra sånt där småfix som aldrig blev klart....

Knivlista med flera knivar hängande på en kaklad köksvägg under en köksfläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Knivlisten uppsatt i köket (efter 3 år)
Ett nyfixat badrum med blått kakel, vitt handfat på underskåp, badkar och toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Underskåpet till kommoden uppskruvad (inte lika långt efter, badrummet i övrigt blev klart i augusti)
En patchpanel med nätverkskablar korrekt kopplade och ordnade, monterad mot en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Patchpanel nummer två kopplad (tror det är 2 år senare).

Därutöver har tvättstugan fått torkställningen uppsatt men det hade jag ingen bild på. Utlösande faktorn? Stundande fiberinstallation gjorde att jag tog tag i nätverket och skulle sätta upp accesspunkter och insåg då att nätverkskablaget till ena accesspunkten låg ihoprullad på översta hylla i skafferiet och inte blivit framdraget till slutlig plats :p

Frågan är om 2018 blir året när alla smådetaljer i gamla projekt blir avslutade eller vad för stort som sätts igång då?
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
C Cicaro skrev:
Okej då, fuskar lite för det här var inte idag men senaste tre dagarna har jag ägnat åt att städa och göra sånt där småfix som aldrig blev klart....

[bild]
Knivlisten uppsatt i köket (efter 3 år)
[bild]
Underskåpet till kommoden uppskruvad (inte lika långt efter, badrummet i övrigt blev klart i augusti)
[bild]
Patchpanel nummer två kopplad (tror det är 2 år senare).

Därutöver har tvättstugan fått torkställningen uppsatt men det hade jag ingen bild på. Utlösande faktorn? Stundande fiberinstallation gjorde att jag tog tag i nätverket och skulle sätta upp accesspunkter och insåg då att nätverkskablaget till ena accesspunkten låg ihoprullad på översta hylla i skafferiet och inte blivit framdraget till slutlig plats :p

Frågan är om 2018 blir året när alla smådetaljer i gamla projekt blir avslutade eller vad för stort som sätts igång då?
Dela gärna med dig av ditt nätverks bygge i den didikerade tråden om det
 
Burit 1 ton med golvspånskivor från vändplanen in i utbyggnaden, synd bara att alla ska upp till övervåningen samt hälften av dem ska till andra delen av utbyggnaden...
 
Tobzter Tobzter skrev:
Hittat något sorts "fukt" i innertaket i källaren med badrum ovanför :([bild]
Ogilla...
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Roat mig förstklassigt idag.
Först...
Grå entrédörr med vita dörrfoder och små fönster, omgivet av snöfläckar och en lykta på trätrall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog ca 1mån att handla hem dörrfodret..
Har varit på bygghandeln x antal ggr men tydligen inte fått med mig hem..

Sen inventera garaget och listförrådet..
Och se på f_n, det som fanns målat och klart borde räcka.
Nymonterat fönster med dörrfoder och lister i ett mörkt rum, skimrande av en lampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så klart blev det på det berömda håret när 3:e fönstret skulle göras klart. Fick ihop det, blev inte min tightaste listning, skev och kort bit och inga fler livlinor är ingen bra kombination.
Nu tänker jag tvaga min trötta kropp och sprätta den burken som syns på dörrfoderbilden. :beer: (Lervig - Supersonic).
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 3 till
  • Laddar…
C Cicaro skrev:
[bild]
Patchpanel nummer två kopplad (tror det är 2 år senare).
Till nästa gång så låt alla paren vara lika långa ☺
 
  • Gilla
Cicaro
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Till nästa gång så låt alla paren vara lika långa ☺
Nja, behöver dom vara det?
Paren är tvinnade olika hårt i kabeln för att minimera interferens och överhörning mellan paren och om du längmäter paren skiljer det märkbart på längden även på kortare längder. Det viktiga är att det inte paren är upptvinnade mer än nödvändigt.
 
  • Gilla
Cicaro
  • Laddar…
T Tobias Knutsson skrev:
Snyggt (y)
Vet dock inte om jag vågar visa sambon köket...
Känns som jag åker på en massa extrajobb dock skulle jag kanske få köpa en sänksåg till projektet :thinking::D
Det är sambon som fixat, hjälpte bara till med ”bänkskivan” o hopsättning.
Du får lägga upp det snyggt!

- Älskling, jag åker o köper guld och grå färg och lite dekorplast, kanske en sänksåg också, vill du ha lite blommor också när jag ändå är ute?
 
De måste väl egentligen inte det, kommer inte ihåg hur pass matchade de ska vara.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.