4 424 611 läst · 32 293 svar
4425k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Tre månader efter inflyttning kom tummen äntligen ur, och projekt badrum blir tvättstuga har smygstartat igen! Duschblandaren och handfatet avlägsnades och rören förseddes med kulventiler alternativt pluggar. Det kändes motigt som f.. att börja greja igen, men nu känns det skönt att slippa ha det hängandes över sig. Nu är det ju bara att fortsätta 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 597 inlägg
Målat garageväggarna två gånger på lördagen.
Man inser inte hur mörk den tidigare färger var förrän man jämför med vitt (S0500N):
Nästa steg blir att fixa till portarna och måla snickerierna:
I söndags la jag golv i kommande gästrummet.
Har nog skrivit det innan, men Hornbachs billigaste parkett är inte längre Click utan Bank-golv.
När jag lade för fem år sedan så var märket "Modal" eller liknande, det var enkelt att klicka ihop. Nu är det inte klick på kortsidorna utan not och spont, samt att golvet inte klickar på långsidorna heller utan man måste banka ihop den där med. Utöver detta så uppfattar jag golvet lite som andrasortering, många brädor med mindre defekter där exempelvis lacken inte fyller ut knastar eller det saknas ett hörn på en stav.
Det tar mycket längre tid att lägga ett golv om man måste passa runt alla skador!
Man inser inte hur mörk den tidigare färger var förrän man jämför med vitt (S0500N):
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nästa steg blir att fixa till portarna och måla snickerierna:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I söndags la jag golv i kommande gästrummet.
Har nog skrivit det innan, men Hornbachs billigaste parkett är inte längre Click utan Bank-golv.
När jag lade för fem år sedan så var märket "Modal" eller liknande, det var enkelt att klicka ihop. Nu är det inte klick på kortsidorna utan not och spont, samt att golvet inte klickar på långsidorna heller utan man måste banka ihop den där med. Utöver detta så uppfattar jag golvet lite som andrasortering, många brädor med mindre defekter där exempelvis lacken inte fyller ut knastar eller det saknas ett hörn på en stav.
Det tar mycket längre tid att lägga ett golv om man måste passa runt alla skador!
Logga in
Skapa konto
Jag lägger samma golv som du gör. Har hittills bara gjort rum som inte är bredare än två plankor på längden, då kan man utan problem pressa ihop golvet med ett bräckjärn mot väggen. Det blir en himla massa mindre bankande då.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 597 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 597 inlägg
Vet inte om det går under "vad har ni gjort med erat hus", men efter några dagar utan mammsen, som har en förkärlek för vegetariskt, har vi fyra av det bättre könet gnagt i oss nästan tre kilo kamben och tunna spjäll. Lycka tycker killarna, vegetariskt från i morgon...hmmm
Salladerna skall vi spara till min älskling, har vi röstat fram, vi är så omtänksamma...
Annars har vi fyllt en kärra med skräp som ska till tippen....
Logga in
Skapa konto
Salladerna skall vi spara till min älskling, har vi röstat fram, vi är så omtänksamma...
Annars har vi fyllt en kärra med skräp som ska till tippen....
Skaffat oss ett nytt renoveringsobjekt!
Sambons barndomshem, bondgård från 50-talet med en del renoveringsbehov.
Har börjat riva invändigt, ska lägga in golvvärme i kök/hall och det blir nytt kök också.
Blir full fart på renoveringen nu fram till i slutet av juni då vi flyttar från nuvarande hus. Vi kommer inte hinna allt vi planerat men förhoppningsvis en hel del! 😄
Logga in
Skapa konto
Sambons barndomshem, bondgård från 50-talet med en del renoveringsbehov.
Logga in
Skapa konto
Har börjat riva invändigt, ska lägga in golvvärme i kök/hall och det blir nytt kök också.
Blir full fart på renoveringen nu fram till i slutet av juni då vi flyttar från nuvarande hus. Vi kommer inte hinna allt vi planerat men förhoppningsvis en hel del! 😄
Hus och hus.. men ja.. det får nog kategoriseras dit.
Var igår på möte med Borlänge Stadsnät ang. möjlighet att få byarna i vår närhet fiberanslutna.
Försöker nu "mörda" vår gamla Samsungskrivare genom att skriva ut 200st lappar som ska delas ut i byarna.
Var igår på möte med Borlänge Stadsnät ang. möjlighet att få byarna i vår närhet fiberanslutna.
Försöker nu "mörda" vår gamla Samsungskrivare genom att skriva ut 200st lappar som ska delas ut i byarna.