Har fågelsäkrat skorstenen och slipat lite i ena sovrummet.
Nu när jag skulle värma lite mat så exploderade mikron. Nu börjar det spännande jobbet med att hitta en inbyggnadsmikro som passar in med de andra vitvarorna (10 år gamla).
Kul.......
 
  • Gilla
Erik85 och 2 till
  • Laddar…
Reglat upp resten av golvet i nya hallen. Lite små justeringar, isolering och skruva på golvspån som nästa moment.
Uppreglat golv med isoleringsmatta och träreglar i en hall under renovering, med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik85 och 1 till
  • Laddar…
Rivit golv...upptäckte detta och blev lite förtvivlad. Vet att förra ägarna hade en läcka i badrummet vilket ska ha åtgärdats, och badrummet renoverades i samband med detta. Detta var år 2009. Min fråga till er experter där ute är:

Hur ska jag agera? Kontakta försäkringsbolaget? Kontakta förra ägare? Kontakta mäklaren?

Klassas detta som dolt fel?

F%N... jag som såg fram emot att färdigställa vårt påbörjade projekt.

Skador på golv vid vägg, tydliga sprickor och fuktskador runt dörrkarm och vitmålad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det blött eller torrt? Luktar det? Har skivorna rest sig?
Har det sett ut sådär sedan 2009 utan några tecken på något annat elände skulle jag nog låta det vara.
 
Fotografen skrev:
Är det blött eller torrt? Luktar det? Har skivorna rest sig?
Har det sett ut sådär sedan 2009 utan några tecken på något annat elände skulle jag nog låta det vara.
Vi har bott här sen januari förra året så jag vet inte hur det har varit under perioden efter renovering till vår inflyttning. Skivskarven vid gångjärnssidan på dörren har rest sig lite.
Det var inget man märkte när det bortrivna golvet låg där...
Vattenskada på betonggolv med upphöjd skarv nära vit dörrkarm och trälist, synliga fläckar och skador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Om det är torrt nu så kan du nog jobba vidare allra helst om det inte luktar något.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
K
Brottats med berg, idag igen. På bilden syns min gamla elservis,
i icke omdragbart utförande. :) En nedgrävd och öppnad plats i jorden med två spett, omgiven av en äldre elservis och betongkanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppbruten betonggolv och berggrund med synlig gammal elservis och verktyg i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppgrävd golvyta inomhus med synlig grus och berg samt närliggande gammal elservis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
EasyCash skrev:
Vi har bott här sen januari förra året så jag vet inte hur det har varit under perioden efter renovering till vår inflyttning. Skivskarven vid gångjärnssidan på dörren har rest sig lite.
Det var inget man märkte när det bortrivna golvet låg där...
[bild]
Men alltså, riv dän skivorna och kolla under. Är där fukt eller mögel? Torka och sanera. Om inte - två nya skivor, problemet löst.

Skaffa en fuktmätare (finns svinbilliga) och mät. Ni andra som läser får gärna rätta mig om jag har fel, men ca 11% brukar räknas som helt torrt för ved, så är det i det häradet så borde det vara ok
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
trattalask
Igår tömde jag ett rum på ovanvåningen på saker. Sen bar jag upp en jädra massa saker från garaget till ovanvåningen. Lite senare bar jag ner en massa saker från ovanvåningen till garaget igen. Sen ställde jag in sakerna på rummet igen. Någon stans där emellan så la jag även ett nytt golv i rummet jag tömde på saker.

Hade det inte varit för allt asande på saker så hade det varit trivsamt att jobba. ;)

Jag har tidigare lagt Hornbachs parkett som dom säljer för 179kr/kvm utan större problem. Men nu är det en ny tillverkar och fybubblan vad den va bökig att få ihop på kortsidorna.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Börjat tapetetsera i köket (y).

Som jag har väntat på denna dag, ett rent och smidigt arbete utan överraskningar. Det är såååå skönt och så går det fort, trots mönsterpassning.

Hård deadline för hela köket är sista veckan i april, sen har vi besök så då måste allt vara klart.
 
Tidigare stod här vedpanna, två akumulatortankar och lite elektronik.
Numera är det min nya garderob/gunrom/pannrum.
Alla väggar golv och tak iordninggjorda - och idag har jag och en kamrat monterat garderoberna:

Nyinstallerade vita garderober i ett renoverat pannrum, väggar och golv i grått, en fönstret högst upp till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ombyggt rum med vita väggmonterade garderober, kopparledningar och två stora metallskåp på ett kaklat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade vita trådhyllor och korgar i ett renoverat och tomt pannrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat rum med nyinstallerade vita garderober och korgar på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Erik85 och 2 till
  • Laddar…
Byggt och monterat skjutportar på skena bakom stuprännan.

Nya träskjutportar monterade på skena bakom en stupränna sedda framifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggda träskjutportar på skena bakom ett ljust rum med skor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggda träskjutportar på skena monterade bakom en stupränna, med en person sittande framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggda träskjutportar monterade på skena nära taket på en veranda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234 och 6 till
  • Laddar…
Idag har jag bla driftsatt Nisse (robortklipparen) för säsongen, laddat i senaste mjukvaran för wifit. Rensat en del i jordgubbslandet, börjat montera upp studsmattan.

Driftsatt nyköpt Tellstick Znet lite v2, två Fibaro Universal sensor (FGBS-001) med totalt åtta tempsensorer (DS18B20), just nu ligger alla tempsensorer på samma ställe, fyra ska in i ventilationen (uteluft, tilluft, frånluft & avluft), tre/fyra ska upp i garage, ute & förråd.
Tyvärr fungerar inte 433MHz-sidan, den kan läsa in fjärrkontrollen, det går att "lägga till" enheter men det händer inget när man ska tända/släcka, den klarar inte av att ta in tempgivarna som vi redan har, alla 433-enheter fungerar med .NET-enheten.
Har skickat mejl till Telldus-suporten.
 
Markokoistinen skrev:
Byggt och monterat skjutportar på skena bakom stuprännan
[media]


Blev det något spill kan du bygga en skohylla...:D
 
  • Gilla
Erik85 och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt med köket.

Renoveringsprojekt av ett kök med rivet golv och borttagen spånisolering, verktyg och material syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kopplade bort vattnet i källaren så jag kunde riva bort diskbänken för att sen börja bryta bort sista golvet.

Renoveringsarbete i kök med borttagen inredning och exponerade golvbjälkar samt borttagen spånisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sista golvet borta och börjat skotta bort spånisoleringen!

Renoveringsarbete av köksgolv med uppriven planka och krysskolvning i trä, person skottar bort isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Spånet borta, förstärkt golvet genom krysskolvning sen har element och elementrör plockats bort.
Blir att beställa material nu så man kan börja med nya golvet under påsken!


Anledningen att jag skottar bort spånet är helt enkelt att vi i framtiden tänkte göra om i källaren med bland annat nytt tak - jag skottar hellre ur spånet uppifrån än att få allt över mig den dagen det ska rivas! :p
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.