Börjat med golvet. Och jag som tyckte att easy-up tapeter var osmidiga ...

Påbörjad installation av blått golvvärmesystem med bubbelplastlik struktur på betonggolv i ett rums hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Äntligen! Spacklat färdigt hela övre plan. Och "finspacklat" ytterhörnen.
Nyspacklade väggar och hörn med synlig dörr i ett övre plan som är redo för slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyspacklad vägg och hörn redo för slipning, med en slipmaskin och en eluttag i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slipning nästa. Sen målning, målning, riva golv, bygga walk in garderob, måla den, lägga nytt golv på hela våningen... Sen kan vi nyttja heeela huset :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L skrev:
Hej.
Gjorde du det själv?

Jag tror många skulle vilja se en projekttråd om det i så fall. ;)

Här är min, men jag körde med laminatskiva, så en tråd om träskiva skulle vara trevligt.
[länk]
Jo men det gjorde jag ju, tyckte det blev helt ok för att vara första gången jag testade mig på det... skulle kunna skriva några rader om tillvägagångsättet, absolut!
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
T
Börjat med kaklet i köket :)

Påbörjad installation av vägg med blå elektriska ledningar och tegel hos stonefactory.se.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 2 till
  • Laddar…
Tobias Knutsson skrev:
Börjat med kaklet i köket :)

[bild]
Coolt kakel :) vart har du hittat de där?🙂
 
Krilleman
Säkerhetsuppdatering för klantskalliga hemmafixare ordnad i mitt hem. En liten uppdatering från en gammal tråd.

Den äldre av dom två "första hjälpen-tavlorna" har fått ge med sig för en nyare yngre modell. Efter lite kikande på bäst före datum så visade det sig att det var länge sen jag skulle bytt. Närmare bestämt 2014. :wow: Nåja, bättre gamla grejor än inga alls, men nu är den bytt!

Sagt och gjort, ut med det gamla och in med det nya! (y)

Väggmonterad första hjälpen-station med plåster och akutvårdsprodukter, ovanför en brandsläckare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny Cederroth första hjälpen-tavla med förband, plåster och instruktioner monterad på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inte kostar en "första hjälpen station" mycket heller. Helt klart värt det! (y)

Tex 1540:- här:
https://www.tryggsaker.se/a-cederroth-nya-forsta-hjalpen-tavla
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
...
Inte kostar en "första hjälpen station" mycket heller. Helt klart värt det! (y)

Tex 1540:- här:
[länk]
Inte mycket? 1540 kr för lite plåster :wow:
 
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Krilleman
Den innehåller faktiskt lite mer än två plåster. ;)

Men om du tänker efter vad som flesta lägger på krogen, hemelektronik, abonnemang av olika slag, utemat, osv. Så är inte 1500 i engångskostnad dyrt för en hel uppsättning med sterila doningar i lättåtkommlig tavla.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Frågade en sjuksköterska vad man behöver ha hemma, svaret blev ungefär plåster för sånt man kan hantera själv och silvertejp för sånt man behöver ambulans till. Handen på hjärtat, hur många har någonsin övat på att använda alla prylar i den där tavlan?
 
  • Gilla
pjodden och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Silvertejp i ögonen? ;)
 
  • Gilla
ghoti
  • Laddar…
Fast det sa hon nog lite med glimten i ögat va?

Jag misstänker att kirurgerna på kirurgakuten hellre lättar på ett förband gjort av någon av blodstopparna på tavlan än att försöka dra loss silvertejp som klibbat fast i kanterna på och runt om såret.

Jag tycker att det oehört föredömligt av krilleman_215 att utrusta hemmet med dylik utrustning. Jag lovar bättring själv :).
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Absolut sagt med glimten i ögat men andemeningen var ändå att man måste öva på att använda sakerna för att de ska komma till sin rätt. Har du aldrig lagt förband men tejpat en massa i dit liv (rätt vanligt) får du nog snabbare stopp på blodflödet med en rejäl tejp än om du ska börja läsa på förpackningar, klia dig huvudet, applicera fel ett par gånger osv. Väl på sjukhus kan yrkesfolket hantera lite klister, huvudsaken är att du fortfarande lever då.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Det är väl inte heller så att "första-hjälpen-satserna" håller sig sterila i evighet.
Så om man skaffar en uppsättning, som skulle kunna räcka en livstid, så är den ändå värdelös efter ett par år.

Kika på plåster och annat ni har i medicinlådan så får ni se!
 
'Värdelös' är väl att ta i? Det måste vara 100 gånger bättre att binda om en skada med nåt som var garanterat sterilt tills för några år sedan än att inte göra nånting, riva av en bit av skjortärmen eller ta lite mossa eller näver?
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.