4 435 342 läst · 32 312 svar
4435k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Äntligen! Spacklat färdigt hela övre plan. Och "finspacklat" ytterhörnen.
Slipning nästa. Sen målning, målning, riva golv, bygga walk in garderob, måla den, lägga nytt golv på hela våningen... Sen kan vi nyttja heeela huset
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Slipning nästa. Sen målning, målning, riva golv, bygga walk in garderob, måla den, lägga nytt golv på hela våningen... Sen kan vi nyttja heeela huset
Hej.maverik skrev:
Gjorde du det själv?
Jag tror många skulle vilja se en projekttråd om det i så fall.
Här är min, men jag körde med laminatskiva, så en tråd om träskiva skulle vara trevligt.
https://www.byggahus.se/forum/kok/236026-sa-gjorde-jag-egen-underlimmad-ho.html
Jo men det gjorde jag ju, tyckte det blev helt ok för att vara första gången jag testade mig på det... skulle kunna skriva några rader om tillvägagångsättet, absolut!Mikael_L skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 762 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 762 inlägg
Säkerhetsuppdatering för klantskalliga hemmafixare ordnad i mitt hem. En liten uppdatering från en gammal tråd.
Den äldre av dom två "första hjälpen-tavlorna" har fått ge med sig för en nyare yngre modell. Efter lite kikande på bäst före datum så visade det sig att det var länge sen jag skulle bytt. Närmare bestämt 2014. :wow: Nåja, bättre gamla grejor än inga alls, men nu är den bytt!
Sagt och gjort, ut med det gamla och in med det nya!
Inte kostar en "första hjälpen station" mycket heller. Helt klart värt det!
Tex 1540:- här:
https://www.tryggsaker.se/a-cederroth-nya-forsta-hjalpen-tavla
Den äldre av dom två "första hjälpen-tavlorna" har fått ge med sig för en nyare yngre modell. Efter lite kikande på bäst före datum så visade det sig att det var länge sen jag skulle bytt. Närmare bestämt 2014. :wow: Nåja, bättre gamla grejor än inga alls, men nu är den bytt!
Sagt och gjort, ut med det gamla och in med det nya!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Inte kostar en "första hjälpen station" mycket heller. Helt klart värt det!
Tex 1540:- här:
https://www.tryggsaker.se/a-cederroth-nya-forsta-hjalpen-tavla
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 762 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 762 inlägg
Den innehåller faktiskt lite mer än två plåster.
Men om du tänker efter vad som flesta lägger på krogen, hemelektronik, abonnemang av olika slag, utemat, osv. Så är inte 1500 i engångskostnad dyrt för en hel uppsättning med sterila doningar i lättåtkommlig tavla.
Men om du tänker efter vad som flesta lägger på krogen, hemelektronik, abonnemang av olika slag, utemat, osv. Så är inte 1500 i engångskostnad dyrt för en hel uppsättning med sterila doningar i lättåtkommlig tavla.
Frågade en sjuksköterska vad man behöver ha hemma, svaret blev ungefär plåster för sånt man kan hantera själv och silvertejp för sånt man behöver ambulans till. Handen på hjärtat, hur många har någonsin övat på att använda alla prylar i den där tavlan?
Fast det sa hon nog lite med glimten i ögat va?
Jag misstänker att kirurgerna på kirurgakuten hellre lättar på ett förband gjort av någon av blodstopparna på tavlan än att försöka dra loss silvertejp som klibbat fast i kanterna på och runt om såret.
Jag tycker att det oehört föredömligt av krilleman_215 att utrusta hemmet med dylik utrustning. Jag lovar bättring själv .
Jag misstänker att kirurgerna på kirurgakuten hellre lättar på ett förband gjort av någon av blodstopparna på tavlan än att försöka dra loss silvertejp som klibbat fast i kanterna på och runt om såret.
Jag tycker att det oehört föredömligt av krilleman_215 att utrusta hemmet med dylik utrustning. Jag lovar bättring själv .
Absolut sagt med glimten i ögat men andemeningen var ändå att man måste öva på att använda sakerna för att de ska komma till sin rätt. Har du aldrig lagt förband men tejpat en massa i dit liv (rätt vanligt) får du nog snabbare stopp på blodflödet med en rejäl tejp än om du ska börja läsa på förpackningar, klia dig huvudet, applicera fel ett par gånger osv. Väl på sjukhus kan yrkesfolket hantera lite klister, huvudsaken är att du fortfarande lever då.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det är väl inte heller så att "första-hjälpen-satserna" håller sig sterila i evighet.
Så om man skaffar en uppsättning, som skulle kunna räcka en livstid, så är den ändå värdelös efter ett par år.
Kika på plåster och annat ni har i medicinlådan så får ni se!
Så om man skaffar en uppsättning, som skulle kunna räcka en livstid, så är den ändå värdelös efter ett par år.
Kika på plåster och annat ni har i medicinlådan så får ni se!
'Värdelös' är väl att ta i? Det måste vara 100 gånger bättre att binda om en skada med nåt som var garanterat sterilt tills för några år sedan än att inte göra nånting, riva av en bit av skjortärmen eller ta lite mossa eller näver?